کد خبر: 624482
تاریخ انتشار :

زنده ماندن ویروس کرونا بر روی مواد غذایی چند درصد احتمال دارد؟

مدیر اپیدمیولوژی معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: درخصوص میزان ماندگاری ویروس کرونا بر روی مواد غذایی گفت: همان طور که گفته شد احتمال زنده ماندن ویروس کرونا در خارج از بدن و روی مواد غذایی پایین است ولی به طور کلی پس از خرید مواد غذایی و میوه آن را با مواد شوینده بشوئید تا در صورت وجود ویروس، آلودگی به ویروس رفع شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر حمید شرکا اظهار کرد: به طور کلی راه اصلی انتقال بیماری کرونا از شخصی به شخص دیگر، از طریق ذرات خارج‌شده از دهان و بینی فرد بیمار هنگام عطسه و سرفه کردن است.

وی ادامه داد: اما احتمال انتقال این بیماری از طریق لمس سطوح آلوده و سپس تماس دست با مخاط چشم و بینی وجود دارد هر چند احتمال انتقال ضعیف است و راه اصلی انتقال بیماری نیست.

دکتر شرکا بیان کرد: با توجه به آسیب پذیر بودن ویروس در خارج از بدن انسان، احتمال زنده ماندن این ویروس در خارج از بدن و روی مواد غذایی پایین است و تنها چند ساعت قابلیت بقا دارد.

وی با بیان این که در زنجیره توزیع و فروشگاه ها، احتمال آلوده شدن و باقی ماندن آلودگی بیشتر است، گفت: لمس محصولات فروشگاه ها به وسیله فروشندگان و خریداران یکی از علت های انتشار آلودگی است لذا از دست زدن به محصولات فروشگاه ها و مغازه ها خودداری کنید.

وی با بیان این که در زنجیره توزیع و فروشگاه ها، احتمال آلوده شدن و باقی ماندن آلودگی بیشتر است، گفت: لمس محصولات فروشگاه ها به وسیله فروشندگان و خریداران یکی از علت های انتشار آلودگی است لذا پس از دست زدن به محصولات فروشگاه ها و مغازه ها، دست خود را ضدعفونی کنید.

دکتر شرکا درخصوص میزان ماندگاری ویروس کرونا بر روی مواد غذایی گفت: همان طور که گفته شد احتمال زنده ماندن ویروس کرونا در خارج از بدن و روی مواد غذایی پایین است ولی به طور کلی پس از خرید مواد غذایی و میوه آن را با مواد شوینده بشوئید تا در صورت وجود ویروس، آلودگی به ویروس رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: چند روزی است که شایعه شده است یک تریلی بزرگ بار انبه از پاکستان وارد کشور شده و در شبکه بهداشت چابهار مورد معاینه و بررسی قرار گرفته و تمام انبه ها آلوده به ویروس کرونای هندی بوده اند که از مردم درخواست می کنم به این شایعات توجه نکنند زیرا مواد غذایی از نظر وجود کرونا مورد بررسی قرار نمی گیرد و با توجه به بعد مسافت هند تا ایران احتمال باقی ماندن آلودگی احتمالی وجود ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها