کد خبر: 626041
تاریخ انتشار :

ذبح دام در عید قربان با حفظ موازین بهداشتی در کشتارگاه ها انجام شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری های مشترک انسان و دام، ذبح دام در عید سعید قربان با حفظ موازین بهداشتی در کشتارگاه های صنعتی و زیرنظر دامپزشک انجام شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان با اشاره به اهمیت ذبح دام در کشتارگاه های صنعتی و دارای مجوز با حفظ تمام موازین بهداشتی اظهار کرد: استان گیلان به دلیل شرایط گردشگری، صنعت دامداری، آب و هوای مناسب، بارندگی زیاد، تراکم جمعیت و وجود جنگل همواره یکی از استان های با پتانسیل بالای ابتلا و مرگ و میر بیماری های مشترک انسان و دام بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد بیماری های عفونی منتقله به انسان منشاء دامی دارند افزود: در سال های اخیر بیماری های خونریزی کریمه کنگو و سیاه زخم از جمله مهمترین بیماری های بومی منطقه بوده که هر ساله شاهد مواردی از ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری ها در سطح استان هستیم که راه انتقال آن ها، ناشی از تماس با دام آلوده و ترشحات آن و ذبح غیربهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در زمان ذبح دام در عید سعید قربان گفت: برای ذبح دام در عید قربان، حضور دامپزشک و ارجاع دام به کشتارگاه های صنعتی ضروری است و این مهم باید از سوی همه ی دستگاه های مربوطه شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کنترل هر چه بیشتر و بهتر در روز عید سعید قربان منجر به کنترل بیماری های مشترک بین دام و انسان و پیشگیری از مرگ ناشی از آن ها در استان می شود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها