کد خبر: 626042
تاریخ انتشار :

فرمانداران در استان قزوین تا جمعه مجوز تردد صادر نکنند

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین گفت: در سه روز آتی یعنی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هیچ فرمانداری نباید مجوز تردد صادر کند حتی اگر مجوزی صادر شد نیروی انتظامی نباید به مجوز اعتنا کند و همه مسافران باید بازگردانده شوند اما تردد خودرو با پلاک‌های ۷۹ و ۸۹ در استان ممنوعیتی وجود ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منوچهر حبیبی در قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۹ تیر در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: شرایط کرونا بحرانی است و همه ما پشت چراغ قرمز کرونا متوقف شدیم،  باید تلاش کنیم که از این شرایط بحرانی خارج و حداقل به وضعیت زرد برسیم.

وی افزود: تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است و روزی ۱۰۰ نفر به بیماران اضافه می‌شود، با توجه به روند رو به رشد تعداد بیماران پیش بینی می‌شود طی سه الی چهار روز آینده ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان تکمیل شود، سرعت انتشار ویروس به قدری بالا است که اگر دقت نکنیم یک سونامی راه می‌افتد.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: تعطیلی‌ها به منظور مهار کرونا صورت می‌گیرد نه اینکه افراد به مسافرت بروند، برای کنترل بیماری نیاز به پای کار آمدن همه مردم و مسئولین داریم، هرکسی در هر جایگاهی باید پای کار بیاید تا بتوانیم بیماری را مهار کنیم، توان مسئولین و ظرفیت بیمارستان‌ها محدود است اما مردم توان بالایی دارند و در صورتی همکاری مردم می‌توانیم این پیک را به خوبی کنترل کنیم چرا که خطر جدی است.

وی خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم که در دورهمی شرکت نکنند و در صورت امکان سفرهای خود را لغو کنند تا با همکاری یکدیگر بتوانیم از این پیک بگذریم؛ با توجه به شرایط موجود، ممنوعیت تردد از ۲۹ تیر تا روز جمعه در استان قزوین باید اجرایی شود، ورود خودرو با پلاک‌های غیربومی به  استان و خروج پلاک‌های بومی از استان ممنوع است؛ ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا ۳ صبح نیز اعمال می‌شود که مسئولیت آن برعهده نیروی انتظامی است.

حبیبی اظهار کرد: در سه روز آتی یعنی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هیچ فرمانداری نباید مجوز تردد صادر کند حتی اگر مجوزی صادر شد نیروی انتظامی نباید به مجوز اعتنا کند و همه مسافران باید بازگردانده شوند اما تردد خودرو با پلاک های ۷۹ و ۸۹ در استان ممنوعیتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: به جز مشاغل گروه یک که شامل ۲۹ ردیف است، مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند، بانک‌ها، مالیات و تامین اجتماعی در سه روز آتی تعطیل است و با توجه به آلودگی بالا در رستوران‌ها، این اماکن فقط بیرون‌بر خواهند بود و پاساژها و باشگاه‌های ورزشی هم باید طی این سه روز کنترل و نظارت شوند، برگزاری مراسمات مذهبی صرفاً در فضای باز و با فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز است.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین یادآورشد: ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون نیز باید از فردا آغاز به کار کنند و شاهد فعالیت سه مرکز به صورت فعال باشیم و با کمک سپاه و ارتش تزریق روزانه ۱۰ هزار واکسن در دستور کار قرار بگیرد، تا بتوانیم یک روز کرونای دلتا را پشت خاکریز نگهداریم تا کادر درمان نفسی بکشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها