کد خبر: 627474
تاریخ انتشار :

واکسیناسیون تمام مردم مازندران تا پایان شهریور ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: در استان مازندران هنوز به پیک قله موج پنجم نرسیدیم اما در صورت تامین واکسن، تمام مردم مازندران تا پایان شهریور واکسینه می‌شوند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید فرزاد جلالی روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که هنوز به قله پیک‌ پنجم کرونا نرسیدیم اظهار کرد: روزانه بیش از ۶۰۰ بیمار در مازندران بستری می‌شوند.

وی در توصیه‌ای به مردم، گفت: با توجه به اوضاع قرمز شهرهای مازندران، رعایت های حداکثری پروتوکلهای بهداشتی مورد تاکید است. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، افزود: متاسفانه در این پیک علی رغم اینکه اوضاع بدتر از تمام پیک های قبلی است اما رعایت مردم کاهش پیدا کرده است.

جلالی ادامه داد: همکاران بهداشت و درمان وظیفه شان این است تا آخرین نفس علیرغم مشکلات، خستگی‌ها و بیماریهای که می‌گیرند خدمت رسانی کنند اما همراهی مردم کمک کننده تر است.

وی گفت: مسئله نوید بخش ما مسئله واکسیناسیون است که خوشبختانه تعداد واردات واکسن های خارجی افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تصریح کرد: در بابل و تمام مازندران خیلی موفق تر از میانگین کشوری هستیم و حدود ۸۰۰ هزار نفر در این استان واکسینه شده اند که حدود ۲۵ درصد جمعیت استان است اگر واکسن ها به موقع برسد حتی می‌توانیم پوشش بیشتر از این را انجام دهیم.

جلالی گفت: بطور متوسط نزدیک به۶۰۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی بابل و تقریباً ۲۵ هزار نفر در استان واکسینه می شوند و در صورت تامین واکسن می‌توان روزانه ۵۰ هزار نفر را واکسینه کرد و در عرض یکماه، یک و نیم میلیون نفر و در عرض دوماه تمام استان را تا اخر شهریور پوشش می دهیم.

وی گفت: اگر تولید داخلی به ویژه برکت و انستیتو پاستور به دست ما برسد؛ سرعت تزریقات بیشتر می‌شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها