کد خبر: 627793
تاریخ انتشار :

ایده هایی برای سرویس بهداشتی مدرن ایرانی

ایده هایی برای سرویس بهداشتی مدرن ایرانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این روزها اکثر ما به دکوراسیون تمام خانه توجه می‌کنیم و تک تک جزئیات را به دقت انتخاب می‌کنیم تا خانه زیبایی داشته باشیم. شاید داشتن سرویس بهداشتی با دکوراسیون خوب کمی سخت به نظر برسد. در این مقاله قرار است توضیح دهیم اصلی‌ترین اجزای سرویس بهداشتی را چطور انتخاب کنید تا سرویس بهداشتی مدرن ایرانی داشته باشید.

انتخاب شیرآلات مدرن

اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید شیرآلات است. در خرید شیرآلات برای داشتن یک دکوراسیون مدرن بهتر است از رنگ‌های سفید، مشکلی یا کروم استفاده کنید. شیرآلاتی مینیمال یا با طرح‌های مدرن انتخاب کنید.

بهترین انتخاب شیرآلات توکار است زیرا ظاهری زیبا به خانه می‌بخشند. توجه داشته باشید که نصب شیرآلات توکار ممکن است زمان و هزینه زیادی ببرد. پس در انتخابتان باید به بودجه‌ای که دارید توجه کنید.

توالت فرنگی یا ایرانی؟

در یک سرویس بهداشتی ایرانی توالت فرنگی نصب کنم یا ایرانی؟  بسیاری از ایرانی‌ها علاقه‌ای به استفاده از توالت فرنگی ندارند زیرا تصور می‌کنند استفاده از توالت فرنگی و رعایت بهداشت بعد از آن سخت است. اگر فضای کافی دارید بهتر است هم توالت ایرانی نصب کنید هم فرنگی ولی اگر سرویس بهداشتی فقط مختص خودتان است و میهمانان از آن استفاده نمی‌کنند و همچنین دوست دارید سرویس بهداشتی مدرن داشته باشید به توالت فرنگی والهنگ فکر کنید.

خرید بهترین توالت فرنگی

در مقاله‌ای از چارسو در پاسخ به توالت فرنگی چه مارکی خوبه؟ می‌خوانیم:

  • سیستم تخلیه: تخلیه ریزشی و گردابی انواع قدیمی مکانیزم تخلیه هستند. برای یک مدل بروز ترمی‌توانید سیستم واترجت و توربوجت را انتخاب کنید.
  • ساختار و نصب: توالت فرنگی می‌تواند یک تکه، دو تکه یا وال هنگ باشد. مدلهای توکار یا وال هنگ جدیدترین نوع هستند که ساختارشان درون دیوار قرار میگیرد و حجم بسیار کمتری اشغال می‌کنند.
  • ابعاد و آکس: برای انتخاب ابعاد به مساحت سرویس بهداشتی و محل اتصالات دقت کنید. طول استاندارد چینی بهداشتی فرنگی معمولا بین ۵۵ تا ۷۵ سانتی‌متر است. آکس توالت انتخابی هم باید کمتر یا مساوی آکس فضای شما باشد.
  • فرم و لعاب: سنگ توالت در فرم‌های بیضی و مستطیل رایج است. از نظر لعاب نیز سطح باید یکنواخت و بدون خلل و فرج باشد.

چطور از توالت فرنگی استفاده کنیم؟

در مقاله‌ای از سایت چارسو درباره آموزش استفاده از توالت فرنگی می‌خوانیم: اکثر افراد هنگام استفاده از این توالت طبق عادت همیشگی نشستن روی سایر سطوح مثل صندلی و … با زاویه ۹۰ درجه می‌نشینند. این نوع نشستن دفع مدفوع را سخت کرده و به مرور زمان باعث بیماری‌هایی مثل سندروم روده تحریک‌پذیر می‌شود. بهترین حالت این است که زاویه‌ی تند در حدود ۳۵ تا ۴۰ درجه برای نشستن داشته باشید. در واقع باید کمی به جلو خم شوید.

انتخاب روشویی مناسب

روشویی و آینه از تاثیرگذارترین اجزا در دکوراسیون سرویس بهداشتی هستند. برای دکوراسیون مدرن از طرح‌های ساده و مینیمال استفاده کنید. در فضاهای کوچک رنگ سفید بهترین انتخاب است. نورپردازی در اطراف آینه را رعایت کنید و از چراغ های زیبا استفاده کنید. سعی کنید در کنار روشویی خود از گیاهان استفاده کنید.

  • بهترین رنگ‌ها برای روشویی به سبک مدرن سفید، مشکی و رنگ‌های خنثی هستند.
  • توجه داشته باشید اندازه روشویی و آینه باید متناسب با هم باشند.
  • ارتفاع آینه بسیار مهم است و باید در جایی نصب شود که اکثر افراد بتوانند از آن استفاده کنند.
  • اگر روشویی بزرگی دارید، می‌توانید به جای یک آینه بزرگ از چند آینه استفاده کنید.
  • استفاده از آینه‌های بدون قاب و فریم برای دکوراسیون مدرن مناسبتر هستند. این آینه‌ها به علت سادگی ارزانتر نیز هستند.
  • می‌توانید از آینه با اشکال مختلف مثل گرد، بیضی و ... استفاده کنید.
  • آموزش استفاده از توالت فرنگی
  • انتخاب درست فلاش تانک

    در انتخاب فلاش تانک نیز باید دقت کنید. نه تنها کیفیت بالا و قیمت مناسب مهم است، همخوانی فلاش تانک با فضا نیز اهمیت دارد. از فلاش تانک های طرح دار استفاده نکنید. بهترین انتخاب استفاده از فلاش تانک توکار است. البته فلاش تانک توکار نیز معایب خود را دارد. از معایب فلاش تانک توکار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت بالاتر نسبت به مدل روکار
  • نصب دشوارتر نسبت به مدل روکار
  • محدودیت در تعمیر قطعات
  • انتخاب کاشی‌های سرویس بهداشتی

    کاشی‌ها بیشترین تاثیر را در دکوراسیون سرویس بهداشتی شما خواهند داشت. اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید باید دقت بیشتری داشته باشید. از طرح‌های شلوغ و استفاده از رنگ‌های مختلف بپرهیزید. استفاده از رنگ سفید در کنار طرح چوب می‌توانند حس پاکیزگی، زیبایی و مدرنیته را القا کند.

    استفاده از رنگ‌های گرم و شاد برای افراد پرکار توصیه می‌شوند تا قبل از شروع یک روز پرکار یا در صورت خستگی با رنگ‌های شاد و گرم سرویس بهداشتی انرژی بگیرند. در فضاهای کوچک استفاده از کاشی‌های سه بعدی باعث می‌شوند فضا بزرگتر دیده شود. پس در انتخاب‌های خود باید به فضا، سایر اجزا، سلیقه و بودجه خود توجه کنید.

     

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها