کد خبر: 627886
تاریخ انتشار :

مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا

مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با آغاز واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا، مهم‌ترین دغدغه گروه‌های دریافت‌کننده واکسن، اطلاع از مراکز تزریق و نحوه دسترسی به آن‌هاست. تیم اطلاع‌رسانی« بلد» که همواره دغدغه آسان‌سازی عبور و مرور برای هموطنان را داشته و دارد، با ایجاد امکان جدیدی در این اپلیکیشن مسیریاب، لیست کاملی از مراکز تجمیعی و خودرویی واکسن کرونا تهیه کرده است که با مراجعه به آن می‌توانید تمامی اطلاعات لازم اعم از آدرس، نوع خدمات و واکسن و حتی میزان شلوغی یا خلوت بودن آن مرکز را به دست آورده و با خیال آسوده برای تزریق واکسن مراجعه کنید.

یکی از اقدامات قابل تقدیر در تسریع روند واکسیناسیون، ایجاد مراکز تزریق واکسن کرونا خودرویی است. در این مراکز، سالمندان در داخل خودرو توی صف منتظر می‌مانند و در همانجا نیز واکسینه می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای این طرح، کاهش امکان ابتلا به کرونا در اثر ازدحام جمعیت است که متاسفانه در برخی مراکز بسیار بالاست.

همچنین از آنجا که اغلب سالمندان بالای 70 سال کشور از محدودیت حرکتی برخوردارند، این طرح با تکریم این عزیزان از تردد یا معطلی آنها جلوگیری کرده است.

مراکز تزریق واکسن خودرویی در کدام شهرها است؟

طرح مراکز خودرویی تزریق واکسن کرونا، در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، کرج، ارومیه، دزفول، قم، یزد، بندر ماهشهر، نیشابور، اهواز، تربت جام و بسیاری شهرهای دیگر نیز اجرایی شده است. شما می‌توانید با مراجعه به «بلد» و جستجوی شهر خود، از اطلاعات مراکز تجمیعی یا خودرویی تزریق واکسن کرونا مطلع شوید. در بلد مراکز بهداشت تهران، مراکز بهداشت اصفهان، مراکز بهداشت شیراز، مراکز بهداشت مشهد، مراکز بهداشت کرج، مراکز بهداشت تبریز، مراکز بهداشت اهواز و دیگر شهرها قابل مشاهده است.

مراکز تزریق واکسن کرونا خودرویی در تهران

تاکنون شش مرکز خودرویی تزریق واکسن کرونا در تهران افتتاح شده است و یک مرکز نیز به زودی در ورزشگاه آزادی آغاز به کار خواهد کرد. این مراکز اغلب در فضاهای بزرگ و بدون ترافیک یا در بوستان‌های بزرگ برقرار شده‌اند.

تمامی مراحل تزریق واکسن از ابتدای ثبت‌نام تا تایید نهایی و ارائه کارت واکسیناسیون برای هر خودرو حدود 20 دقیقه طول می‌کشد و برآورد شده است که در هر یک از این مراکز خودرویی (بسته به میزان امکانات هر مرکز) روزانه بین 500 تا 1500 نفر از شهروندان واکسینه شوند.

ساعت کار مراکز خودرویی و نیز مراکز تجمیعی واکسن کرونا متفاوت است و شما می‌توانید با مراجعه به «بلد» از ساعت دقیق فعالیت این مراکز مطلع شوید.

در این طرح، قرار است فقط در تهران 80 مرکز تجمیعی به واکسیناسیون هموطنان اختصاص یابند که بیش از نیمی از این تعداد تاکنون افتتاح شده و مشغول خدمت‌رسانی هستند. برای دریافت آدرس نزدیک‌ترین مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا به محل کار یا منزل خود، کافی است به «بلد» مراجعه کنید. آدرس مراکز تزریق واکسن کرونا تهران مانند  مراکز تزریق واکسن غرب تهران، مراکز تزریق واکسن شرق تهران، مراکز تزریق واکسن جنوب تهران و مراکز تزریق واکسن شمال تهران از طریق سایت بلد قابل دسترسی است.

بزرگ‌ترین مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا کشور در «ایران مال» در منطقه 22 تهران افتتاح شده که  دارای ۱۲۰ باجه تزریق همزمان واکسن و ثبت همزمان اطلاعات در سامانه سینا است. مراجعه‌کنندگان به این مجموعه با صرف حدود پنج دقیقه زمان، واکسینه می‌شوند و بعد از توقف بیست دقیقه‌ای در سالن‌های انتظار مجزا کارت واکسیناسیون خود را دریافت می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها