کد خبر: 628181
تاریخ انتشار :

عوارض کرونای دلتا

عوارض کرونای دلتا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تقریبا دو سالی می شود که پاندمی ویروس کرونا در جهان گسترش یافته است؛ ویروس کرونا که علاقه ی شدیدی به بافت ریه دارد، این بخش از بدن را درگیر کرده و بعد از گذشت تنها دو هفته، می تواند اجزای مختلف آن را از بین ببرد.

اما متاسفانه نکته ای که در رابطه با ویروس کرونا وجود دارد این است این ویروس با گذشت زمان و متناسب با جغرافیای کشور های مختلف، نسخه ها و سویه های جدیدی می تواند از خودش بسازد؛ برای مثال شاید همه ی ما نام سویه ی "دلتا" ی کرونا را شنیده باشیم. دانشمندان از این سویه که تقریبا بعد از ویروس انگلیسی و هندی کرونا انتشار پیدا کرد، به عنوان بدترین نوع بیماری کرونا یاد میکنند.

سویه ی دلتا سرعت انتشار بسیار بسیار بیشتری دارد؛ تا جایی که احتمال ابتلای به آن حتی در پیاده روی خیابان و یا مکان های باز نیز وجود دارد. سویه ی دلتا نیز مانند تمامی نسخ ویروس کرونا علاقه ی زیادی به بافت ریه دارد و روی شش ها تاثیر مخربی به جای می گذارد.

از مهم ترین تاثیراتی که این ویروس یعنی ویروس دلتا بر روی بدن انسان دارد می توان به درگیر کردن شدید ریه اشاره کرد؛ این درگیری بسیار وخیم تر از نوعی است که کرونای معمولی قادر به انجام آن بود. همچنین به دلیل داشتن احتمال سرایت بالای دلتا، تقریبا می توان گفت که این ویروس می تواند اثرات واکسن را تا حدودی از بین ببرد.

عوارض کرونای دلتا

سیستم ایمنی خود را چگونه تقویت کنیم ؟

در این شرایط که روزانه افراد مبتلا به این ویروس سرسخت در حال افزایش هستند، بهترین کار برای پیشگیری از مبتلا شدن به این ویروس این است که ما اقدام به تقویت سیستم ایمنی بدن خودمان بکنیم؛ مساله ای که در پزشکی همیشه مطرح می شود این است که پیشگیری اهمیت بیشتری نسبت به درمان دارد و اگر کاری کنیم تا بدنمان در مقابل بیماری مقاوم شود، این موضوع می تواند باعث شود تا اصلا ما به آن بیماری دچار نشویم.

راه های بسیار زیادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد؛ برای مثال استفاده از دارو های شیمیایی یا حتی دارو های گیاهی، میوه جات و... از جمله راهکار هایی هستند که می توانند باعث شوند تا بدن ما در مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کند. در ادامه قصد داریم به بررسی چند نکته ی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بپردازیم.

عوارض کرونای دلتا

الف) خواب کافی داشته باشید: داشتن خواب کافی و البته خواب در شب هنگام، می تواند تاثیر بسزایی روی سیستم ایمنی داشته باشد. تا جایی که تحقیقات نشان می دهند عدم وجود خواب کافی در افراد می تواند باعث کاهش تعداد گلبول های سفید خون شده و در نهایت باعث شود تا سیستم ایمنی بدن ضعیف گردد.

ب) داشتن رژیم غذایی سالم : مصرف غذاهای سرشار از ویتامین و پروتئین مانند میوه و سبزیجات، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و خوراکی های دیگر، تاثیر بسیار زیادی روی سیستم ایمنی شما خواهد گذاشت.

ج) ورزش : یکی از مهم ترین فاکتور ها برای سلامتی بدن و نه تنها سیستم ایمنی، ورزش کردن و داشتن فعالیت های ورزشی می باشد. فعالیت بدنی باعث می شود تا حرکات بافت ریه ی ما به طور قابل توجهی بهبود پیدا کند و در نتیجه مقدار چربی موجود در این بافت به مرور زمان کم شود. ورزش کردن باعث می شود تا گلبول های سفید بدن افزایش پیدا کنند و گردش بهتر خون و عملکرد درست تر سیستم قلبی-عروقی، برای انسان به وجود آید.

اگر شما قصد سفر به کیش در ایام کرونایی را دارید، می توانید با اجاره ی سوییت ارزان در کیش، هم از سفر خودتان لذت ببرید و هم با ورزش کردن در سواحل این جزیره، سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

واکسیناسیون برای جلوگیری از ویروس کرونا تا چه زمانی ادامه دارد؟

چندی پیش دکتر مسعود مردانی که عضو کمیته ی علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا نیز هستند، بیان کردند که تقریبا یک سال زمان نیاز است تا از فرآیند واکسیناسیون این ویروس بگذرد.

عوارض کرونای دلتا

 او همچنین بیان کرده بود که به احتمال زیاد کرونا ویروسی نیست که از بین برود و به طور کامل ریشه کن شود؛ اما باید طوری فرآیند واکسیناسیون را ادامه داد که شدت بیماری، به اندازه ی شدت موجود نباشد و افراد مبتلایی در هر روز به مقدار بسیار کمی کاهش یابد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها