کد خبر: 629594
تاریخ انتشار :

ناگفته‌های پلیس فاتب از کمبود تجهیزات

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه تحریم‌ها و بالا رفتن قیمت‌ها برای پلیس هم مشکل‌ساز شده است اما با این شرایط نیز کار را ادامه می‌دهیم، گفت: امیدواریم دولت اعتباراتی تخصیص دهد تا امکانات فنی به‌روزتر و سبک‌تر برای ماموران انتظامی تهیه شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرهنگ "جلیل موقوفه‌ای" در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی بهترین امکانات را دارند اما پلیس این‌چنین نیست که زیر باد کولر نشسته باشد، گشت سیار ما یک نفر است که باید با موتور بچرخد و امکان دارد در معرض حمله هم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پلیس دوربین، جلیقه ضد گلوله و اسلحه‌های مدرن دارد؛ گفت: جلیقه‌ها انگونه که ۴۰ کیلوگرم می‌گویند، نیست اما سنگین و خسته‌کننده است.

وی ادانه داد: ماموری که می‌خواهد ۱۲ ساعت گشت بزند نمی‌تواند فکر کند همه افراد سارق مسلح هستند و دقایقی هم که شده برای نماز و تنفس جلیقه را در می‌آورد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: زمانی که اتفاقی رخ دهد، مثل ۲ اتفاق اخیر (شهادت شهید "یاسر طاهری" و "عبدالجبار مخنوم‌نژاد" در ۱۶ و ۹ مرداد ماه در پایتخت) بررسی و تحلیل می‌کنیم که ضعف و ایرادمان کجا بوده تا برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم؛ مثلاً احصا می‌کنیم در گشت کلانتری چه تجهیزاتی باید افزوده شود.

موقوفه‌ای در خصوص نحوه شهادت شهید طاهری اظهار داشت: اگر شهید طاهری قصد نجات جان خود را داشت، تعقیب و گریز را رها می‌کرد که برخی مردم هم به جای تشکر نگویند پلیس تنبل است.

وی ادامه داد: اتفاقاً مامور ورزشکار ما آن‌قدر شجاعت و آموزش و آمادگی داشت که در توقف خودرو سارقان (سارقان حین فرار در ترافیک گرفتار شده بودند) از بالای باربند به پائین پرید و با یک دست ابزار سارقان را گرفته و با دست دیگر سارق را گرفته بود.

موقوفه ای ادامه داد: اما شهید طاهری فکر نمی‌کرد سارقان مسلحی اسکورت آن‌ها باشند که البته شهید ما با اولین تیری که برخورد هم باز برگشت و از اسلحه او نیز شلیک شده است.

وی در خصوص سارقانی که باعث شهادت شهید طاهری شدند، تاکید کرد: به زودی آن‌ها را دستگیر و به سزای اعمالشان می‌رسانیم.

به گزارش ایرنا، شهید یاسر طاهری مامور وظیفه‌شناس کلانتری ۱۰۳ گاندی شامگاه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ پس از تعقیب و گریز، در درگیری مسلحانه با سارقان منازل مسکونی جردن به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

 

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها