کد خبر: 630377
تاریخ انتشار :

اورژانس هوایی جنوب کرمان راه‌اندازی شد

اورژانس هوایی جنوب استان کرمان روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان طی آیینی به بهره برداری رسید.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این آیین اظهار داشت: با بهره برداری از اورژانس هوایی تمامی جاده های اصلی با فاصله استانداردی که توسط اورژانس کشور تعریف شده زیر پوشش خدمات این اورژانس قرار می گیرند.

دکتر اصغر مکارم  ادامه داد: همچنین خطوط جاده های فرعی نیز بیش از ۹۰ درصد پوشش داده می شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی و رایزنی اورژانس کشور امروز شاهد ورود بالگرد و انجام خدمات هوایی برای بیمارانی هستیم که در جای جای منطقه نیاز ضروری به درمان دارند.

مکارم افزود: خدمات اورژانس هوایی در زمینه کاهش عوارض ناشی از حوادث و سوانح جاده ای همچون تروما(ضربه) تاثیرگذار و یک نیاز اساسی در منطقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت  اظهار داشت: امروز یکی از نیازهای ضروری و اساسی منطقه جنوب کرمان با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت و نیازهای مردم به خدمات هوایی تامین شد.

وی گفت: امروزه در سطح دنیا انتقال هوایی یکی از سریع ترین راه های ممکن برای انتقال بیماران و مصدومان سوانح جاده ای به مراکز درمانی است.

مکارم افزود: جنوب کرمان به لحاظ وسعت و سوانحی همچون تصادف نیازمند پایگاه هوایی اورژانس بود.

اورژانس هوایی و کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم  در این آیین با بیان اینکه جنوب کرمان دارای هفت شهرستان با ۳۸ هزار کیلومتر مربع وسعت است، گفت: اورژانس هوایی می تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای موثر باشد.

ذبیح الله اعظمی افزود: فاصله منطقه جنوب تا مرکز استان کرمان ۲۵۰ کیلومتر است لذا می توان در شرایط بحرانی از این بالگرد در مدت زمان کمتری، برای انتقال مصدومان به مراکز درمانی استفاده کرد.

وی اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی نیز برای نقل و انتقال بیماران در کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی بحث های بسیاری شده و در بودجه ۱۴۰۰ این موارد دیده شده و در بودجه ۱۴۰۱  نیز قطعا میزان آن افزایش می یابد.

اعظمی تصریح کرد: استفاده از فناوری هوایی و بالگردها در بخش پزشکی و در سایر بخش ها مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایرنا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مسئولیت خدمات رسانی به هفت شهرستان جنوب استان کرمان را برعهده دارد؛ سه دانشگاه دیگر علوم پزشکی کرمان، بم و رفسنجان و نیز دانشکده علوم پزشکی سیرجان خدمات بهداشتی و درمانی را در استان کرمان ارائه می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها