کد خبر: 630711
تاریخ انتشار :

۱۷۷ کشور با وجود کرونا، مدارس خود را تعطیل نکردند!

لزوم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید مورد تایید تمام کارشناسان آموزشی-بهداشتی است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ضرورت یادگیری مهارت های اجتماعی و ارتباطی با حضور در مدرسه بیش از پیش حس می‌شود و پاندمی کرونا بیش از هرچیز بر این مهارت‌ها و آموزش‌های تاثیر منفی گذاشته است. مدرسه بیشتر از آنکه یک فضای آموزشی باشد یک فضای تربیتی و پرورشی است و تعطیلی آن ابعاد مختلفی از رشد انسان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

تغیر سبک زندگی دانش آموزان در دوران کرونا، با توجه به تغییر ساعات خواب، به هم ریختگی در نظم و انضباط روزانه، کاهش تحرکات روزانه و افزایش زمان استفاده از ابزار الکترونیکی و آنلاین، اثرات منفی شدیدی بر آینده دانش آموزان خواهد داشت. از سوی دیگر تبعات و مشکلات اجتماعی و روان شناختی ناشی از عدم ارتباط با همسالان و تنهائی در خانه ماندن از جمله افسردگی و پرخاشگری، از عوارض تعطیلی مطلق مدارس و مراکز آموزشی است.

کارشناسان معتقدند با توجه به نامشخص بودن زمان پایان کرونا، یادگیری و تقویت همزیستی با کرونا، مهمترین گزاره حکمرانی در کشورهای مختلف است؛ ضرورت توجه به سایر ابعاد سلامت جسمی ناشی از عوارض کم تحرکی از جمله چاقی و افزایش وزن (اضافه وزن دانش آموزان از ۷ درصد قبل از کرونا به حدود ۳۱ درصد رسیده است و برابر آمار بدست آمده به صورت میانگین هر دانش آموز در روز ۵ هزار قدم کمتر راه می رود!

خبر مهم درباره بازگشایی مدارس در آبان ماه/ والدین واکسن می‌زنند؟

در کنار این نکات، افت شدید علمی در پایه های اول و دوم که بخشی از آنها حتی در خواندن و نوشتن مشکل دارند در کنار افت تحصیلی که در کنکور امسال خود را نمایان کرد، نگرانی مسئولان آموزش کشور را در پی داشته است. قطعا تبعات عدم آموزش حضوری و مهارت های اجتماعی بعدا جبران ناپذیر است و این در حالی است که هم اکنون کودکان و نوجوانان به همراه والدین در همه فضاهای عمومی بجز مدارس حضور دارند و تنها مدارس و دانشگاه‌ها، قربانی پاندمی کرونا شده‌اند.

بد نیست بدانیم از ۲۰۷ کشور دنیا، ۱۰۷ کشور مدارس را باز نگه داشتند و ۷۰ کشور ترکیبی از فعالیت و دورکاری و ۳۰ کشور که متاسفانه ایران هم جزو این دسته است، مدارس را به طول کامل تعطیل کردند!

با عنایت به واکسیناسیون 100درصدی معلمان و کادر آموزشی تا پایان شهریور ماه، و تدابیر اتخاذ شده برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های ترکیبی در آموزش برخط و حضوری، به نظر می‌رسد امسال، باید روال آموزش حضوری در مدارس با رعایت تمام مسائل جهت رفع نگرانی والدین و دانش آموزان، از سر گرفته شود ولو آنکه آغاز سال تحصیلی در آبان و یا آذر باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها