کد خبر: 630920
تاریخ انتشار :

چطور دیوارهای ماژیکی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن لکه ماژیک از روی دیوارهایی که رنگ روغنی دارند در مقایسه با دیوارهایی که رنگ گچی دارند بسیار متفاوت است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اکثر اوقات پیش می‌آید که کودکان انرژی‌شان را بر روی دیوار تخلیه می‌کنند و شروع به کشیدن نقاشی بر روی دیوار می‌کنند. این در حالی است که والدین زمانی از این موضوع مطلع می‌شوند که دیگر کار از کار گذشته است. از لحاظ روان شناسی نقاشی کردن بر روی دیوار برای کودکان هیجان انگیز است و آنان با این کار به نوعی انرژی‌شان را تخلیه می‌کنند. اگرچه که این کار برای والدین بسیار ناراحت کننده است، اما برای کودکان بسیار لذت بخش است و پر از رمز و راز و کشف محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم با شما راهکارهایی را به اشتراک بگذاریم که با بهره گیری از آنان می‌توانید مانع کودکان شوید تا این کار را انجام ندهند و یا اینکه در صورت امکان نقاشی‌هایشان را از روی دیوار تمیز کنید. با ما همراه شوید.

چطور می‌توانید لکه ماژیک را از بین ببرید؟

تمیز کردن لکه ماژیک از روی دیوارهایی که رنگ روغنی دارند در مقایسه با دیوارهایی که رنگ گچی دارند بسیار متفاوت است. شایان ذکر است که دیوارهایی با رنگ گچی قابلیت شستو شو را ندارند و نمی‌توان لکه ماژیک و یا مداد را از روی دیوار تمیز کرد. دیوارهایی با رنگ روغنی قابلیت شستو و شو و تمیز شدن را دارند و می‌توان در اکثر موارد آن را تمیز کرد. در این بخش به شما ترفندهایی را آموزش می‌دهیم که با استفاده از آنان می‌توانید لکه مژِک را از روی دیوارهایی با رنگ روغنی تمیز کنید.

· از دستمال مرطوب استفاده کنید: دستمال‌های مرطوب آرایشی قابلیت این را دارند که لکه مژیک را از روی دیوار تمیز کنند، اما برای این کار باید بلافاصله پس از اینکه لکه ایجاد شد آنرا پاک کنید.

· از الکل استفاده کنید: الکل را بر روی قسمتی که ماژیک بر روی آن کشیده شده است اسپری کنید و سپس با استفاده از یک اسفنج مرطوب لکه ماژیک را از بین ببرید.

چطور محلولی بسازیم که قابلیت پاک کنندگی بالایی داشته باشد؟

۱. برای تهیه محلولی که قابلیت پاک کنندگی بالایی در تمیز کردن ماژیک از روی دیوارهای رنگ روغنی داشته باشد ابتدا ۱ لیتر آب را با یک قاشق غذاخوری آمونیاک، نصف پیمانه borax و مقداری مایع ظرف شویی مخلوط کنید. محلول به دست آمده را با استفاده از یک پارچه تمیز بر روی دیوار بکشید. دقت کنید که بهتر است از پارچه سفید استفاده کنید که مبادا رنگ پارچه به دیوار منتقل شود.

۲. روش دوم در تهیه محلولی با قابلیت پاک کنندگی بالا این است که ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با ۲ قاشق غذاخوری آمونیاک ترکیب کنید. ترکیب ذکر شده را با چند قطره مایع ظرف شویی مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک فرچه تمیز بر روی دیوار بکشید.

سخن پایانی

بهترین روش برای جلوگیری از رنگی شدن اتاق کودکان به وسیله مداد و یا ماژیک این است که دور تا دور اتاق کودکان را رنگ روغنی غلیظ بزنید تا در صورت رنگی شدن بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. پیشنهاد دوم ما به شما این است که در صورت استفاده نکردن از رنگ روغن دور اتاق را با برگه‌های سفید بزرگ تا حداقل فاصله یک متری بپوشانید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها