کد خبر: 631227
تاریخ انتشار :

تجهیز ۶۰ درصد از شعب قضایی برای انجام دادرسی الکترونیکی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه در مردادماه، ۷۰ درصد زندانیان به صورت الکترونیکی در جلسات تحقیق و رسیدگی شرکت کردند، گفت: تا امروز ۶۰ درصد از شعب قضایی نیز برای انجام دادرسی الکترونیکی تجهیز شده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از قوه قضائیه محمد کاظمی‌فرد رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه گفت: دستیابی آسان مردم به خدمات قضایی، اجرای سند تحول قضایی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین گام دوم هوشمندسازی دستگاه قضا را با بهره‌گرفتن از کمک شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان علمی دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در مردادماه، ۷۰ درصد زندانیان به صورت الکترونیکی در جلسات تحقیق و رسیدگی شرکت کردند، گفت: تا امروز ۶۰ درصد از شعب قضایی نیز برای انجام دادرسی الکترونیکی تجهیز شده‌اند.

رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به کاهش میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها گفت: با تلاش و همت همکاران قضایی و کمک گرفتن از ابزارهای فناورانه، میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ابتدای سال تاکنون ۱۰ روز کاهش یافته است.

کاظمی‌فرد همچنین خبر داد که از این پس شناسایی شهود و مجرمان حرفه‌ای به صورت کاملا هوشمند انجام خواهد شد و اطلاعات این افراد به شکل الکترونیکی در کارتابل دادستان‌ها قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها