کد خبر: 631950
تاریخ انتشار :

فرماندار: دزفول رتبه نخست کشور در تزریق واکسن کرونا را کسب کرد

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه روند واکسیناسیون در این شهرستان شتاب گرفته است، گفت: شهرستان دزفول رتبه نخست کشور را در تزریق واکسن کسب کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی فرهمندپور روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر با بیان اینکه دزفول تاکنون سه بار رتبه نخست تزریق واکسن را در کشور کسب کرده است، افزود: این شهرستان روز گذشته با تزریق هفت هزار و ۲۰۰ دُز واکسن در یک روز در سطح کشور اول شد.

وی با اشاره به وجود هفت مرکز واکسیناسیون کرونا در شهرستان دزفول ادامه داد: برخی هیات‌های عزاداری، برنامه‌های خود را به دلیل شیوع کرونا تعطیلی کردند و برخی دیگر محل هیات را به مرکز واکسیناسیون تبدیل کردند که جای قدردانی دارد.

فرماندار ویژه دزفول با قدردانی از زحمات کادر درمان و گروه‌های جهادی برای مقابله با پیک پنجم کرونا گفت: خوشبختانه این بیماری با توجه به کاهش آمار ابتلا و فوتی در سطح شهرستان دزفول در حال فروکش کردن است.

وی بزرگترین معضل موجود در زمینه مقابله با کرونا را عادی انگاری دانست و افزود: با توجه به سوش‌های جدید کرونا به طور قطع در آینده با پیک‌های جدید مواجه خواهیم شد. 

۶ سورتی پرواز برای رسیدگی به مبتلایان روستای دورک انجام شد

فرماندار ویژه دزفول درخصوص مشکلات بهداشتی درمانی اهالی منطقه سخت گذر روستای دورک بخش شهیون این شهرستان گفت: ۶ سورتی پرواز برای اعزام کادر بهداشت و درمان به منظور رسیدگی به وضعیت مبتلایان به کرونا در این منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به اهالی این منطقه محروم افزود: وضعیت اهالی این منطقه آنگونه که اعلام شده بود، نبود؛ فقط ۱۵ نفر از اهالی درگیر کرونا شده بودند و یک پیرزن جان باخته بود.

فرهمندپور با تاکید بر اینکه برای تامین امنیت با هیچ کس تعارف نداریم، بیان کرد: تلاش ما در شورای تامین شهرستان این است که هیچ چالشی به چالش امنیتی تبدیل نشود.

وی افزود: اگر چالش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مدیریت نشوند به چالش امنیتی تبدیل می‌شوند.  

فرماندار ویژه دزفول درخصوص پیاده روی اربعین حسینی نیز گفت: امسال با توجه به تصمیمات کشوری این پیاده روی محدود شده و مرزهای زمینی بسته شده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهارداشت: نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان دزفول برای برگزاری متفاوت و خوب برنامه‌های هفته دفاع مقدس تلاش کنند تا همچون چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول برنامه‌های خوبی برگزار شود. 

۴۰۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در دزفول برگزار می‌شود

رئیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول گفت: ۴۰۰ ویژه برنامه از جمله چاپ کتاب، شعر، تاریخ شفاهی شهدا و رزمندگان به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

بهزاد جولایی با بیان اینکه شهرستان دزفول در دوران دفاع مقدس یک لشکر عملیاتی داشت، افزود: دستاوردهای دفاع مقدس ضامن انقلاب اسلامی هستند و باید حفظ شوند.

وی استفاده از ظرفیت جلسات قرآن برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس را ضروری خواند و اظهارداشت: شورای اسلامی شهر دزفول در مبلمان شهری به نمادهای دفاع مقدس توجه ویژه‌ای داشته باشد زیرا قرار است برخی نمادها ثبت ملی شوند.

رئیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول با بیان اینکه مبلمان شهری دزفول نیازمند زیرساخت و طراحی هستند، افزود: جشنواره شعر دفاع مقدس امسال با محوریت دزفول در حال برگزاری است.

وی خواستار همکاری صدا و سیما برای بیان ظرفیت‌های دفاع مقدس دزفول شد و ادامه داد: تمام نقاط شهرستان دزفول از سردشت تا نقاط دوردست باید در برنامه‌های دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرند و مقاومت و پایداری آنها برجسته شوند.

جولایی از شورای اسلامی شهر دزفول خواست از محل ارزش افزوده سالانه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مصلای دزفول تخصیص یابد چراکه این مصلا یک سرمایه فرهنگی است و باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس، سلامت، امنیت و همه افرادی که جان خود را برای امنیت و ثبات ایران اسلامی دادند، گفت: ارزش‌های دفاع مقدس باید پاسداری و نهادینه شوند.

۲۰۰ برنامه امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان دزفول انجام شد 

 مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دزفول نیز در این نشست با اشاره به شهادت ۹۰ نفر در سال‌های اخیر در راستای امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور گفت: ستاد امر به معروف شهرستان دزفول ۲ شعبه در شهرستان دارد که یکی در ادارات و سازمان‌ها و دیگری در نیروی مقاومت بسیج در سطح پایگاه‌ها است.

حسن دزفولی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ برنامه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان دزفول اجرا و حدود ۶۳ برنامه از این تعداد همراه با مستندات به تهران ارسال شده است.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر مختص روز خاصی نیست، ادامه داد: ۱۸ نفر از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و ۴۰ نفر از کارکنان ادارات دزفول که ارزش‌های امر به معروف و نهی از منکر را ترویج داده بودند، تجلیل شدند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دزفول با اشاره به انتشار برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی این شهرستان گفت: ۲ کلیپ در روزهای اخیر منتشر شده بود که پلیس اماکن و پلیس امنیت اخلاقی برخورد لازم را با تهیه کنندگان آنها انجام دادند.

وی افزود: باید برای رفع مشکلات فرهنگی برنامه ریزی و با افرادی که به هنجارهای اجتماعی بی‌توجه هستند، برخورد کرد.

محمد باقر حنطوش‌زاده از کارگردانان دزفولی نیز در این نشست خواستار برنامه ریزی برای تولید مستند یا فیلم در مورد شب‌های موشک باران و سرداران دزفول شد و گفت: تا نسل جنگ زنده هستند باید به سراغ آنها رفت و در زمینه رشادت‌هایشان فیلم ساخت.

وی افزود: برخی موازی کاری‌ها در تولید فیلم مشکل ایجاد می‌کند برای مثال گاه نهادی که هیچ تخصصی در زمینه فیلم سازی ندارد وارد عرصه می‌شود و فیلمی تولید می‌کند که فقط در آرشیو می‌رود.

رونمایی از لوگوی موسیقی ۲۴ مقوم دزفول که در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ ثبت ملی شده از دیگر بخش‌های این نشست بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها