کد خبر: 632625
تاریخ انتشار :

کارت پرواز برای زائران اربعین، بدون روادید صادر نمی‌شود

مدیرکل عملیات فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) الزامات سفر به عراق در ایام اربعین امسال را تشریح کرد و گفت: کارت پرواز برای زائران بدون روادید صادر نمی‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«فاروق علیخانی» عصر یکشنبه در خصوص الزامات سفر هوایی به عراق در ایام اربعین اظهار داشت: زائران باید ضمن ثبت‌نام در سامانه سماح و اخذ روادید عراق، گواهی تزریق ۲ دُز واکسن و تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت را در هنگام مراجعه به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) همراه داشته باشند.

وی در خصوص لزوم اخذ روادید تاکید کرد: متاسفانه برخی مسافران بدون دریافت روادید اقدام به خرید بلیت کرده اند و به فرودگاه مراجعه می کنند اما شرکت های هواپیمایی بر اساس قوانین، امکان پذیرش و صدور کارت پرواز برای این مسافران را ندارند.

مدیرکل عملیات فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اضافه کرد: زائران برای جلوگیری از هرگونه مشکل یا سودجویی های احتمالی در خصوص بلیت هواپیما به مقصد عراق می توانند از آژانس های مسافرتی معتبر و سایت های اینترنتی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری بلیت خریداری کنند. 

وی گفت: همچنین بر اساس دستور این سازمان حداکثر نرخ بلیت رفت و برگشت برای سفر به عراق از مبداء تهران در ایام اربعین (۲۸ شهریور لغایت ۱۰ مهر) ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

علیخانی از زائران خواست به منظور پذیرش، صدور کارت پرواز و تحویل بار ۳ ساعت قبل از زمان پرواز در سالن ترمینال فرودگاه حضور یابند و برای تسریع در فرآیند پذیرش می توانند نسبت به پرداخت برخط عوارض خروج از کشور اقدام‌ کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها