کد خبر: 633026
تاریخ انتشار :

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه سه گوش

طراحی کابینت ممبران برای آشپزخانه سه گوش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آشپزخانه های امروزی فقط مخصوص پخت و پز و نظافت نیست. از این رو، طراحان کابینت باید انعطاف پذیرتر فکر کنند و فضاهایی را بر اساس فعالیت های خاصی که در آن جا انجام می­شود، براساس نیازهای مشتریان خود تعیین کنند. چیدمان آشپزخانه سه گوش از پرکاربردترین چیدمان آشپزخانه مسکونی است. بهتر است که یک آشپزخانه کوچک یا متوسط ​​را در نظر بگیرید و آن را بدون توجه به ابعاد آشپزخانه برای چند عضو خانواده کاربردی کنید. گزینه های طراحی کابینت ممبران متعددی برای آشپزخانه های سه گوش وجود دارد، بنابراین می­توانید چیدمان را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. راهنمای ما را بخوانید تا با نکات طراحی کاربردی و مزایا و معایب عناصر مختلف طراحی کابینت ممبران آشنا شوید. اگر به دنبال بازسازی آشپزخانه خود هستید، حتما از انتخاب گسترده کابینت های ممبران دیدن فرمایید.

طراحی کابینت آشپزخانه به شکل سه گوش به دلیل طراحی باز، برای جریان رفت و آمد در آپارتمان یا خانه شما عالی است. اگر فضاهای باریکی دارید و آشپزخانه شما دو یا چند اتاق را به هم متصل می­کند، باید جریان عبور افراد را نیز در نظر بگیرید.

آشپزخانه های سه گوش نیز مثلث کار یا فضای بین سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال شما را به خوبی حفظ می­کنند. مهم ترین نقص اکثر طرح های آشپزخانه سه گوش شکل این است که فضای میز پیشخوان محدود است، بنابراین هنگام انتخاب محل قرارگیری وسایل خود، حتما فضای کافی برای یک منطقه آماده سازی در اختیار خود قرار دهید.

آشپزخانه شما را می توان به چهار منطقه اصلی تقسیم کرد. هر منطقه فعالیت خاصی را در آشپزخانه تعریف می­کند:

  1. مکان اول جایی است که اقلام مصرفی و غیرقابل مصرف خود را ذخیره می­کنید. مانند غذای تازه، غذای یخ زده و همچنین کالاهای خشک، قوطی ها و سایر مواد فاسد نشدنی. می­توانید به این منطقه فکر کنید که انبار اصلی و یخچال خود را در آن قرار دهید. نزدیک نگه داشتن این مناطق می­تواند به راحتی تمام موارد مورد نیاز شما را تهیه کند. علاوه بر این، مقدار زیادی ذخیره باید به اقلام غیرقابل مصرف مانند ظروف نقره، قابلمه ها و ماهی تابه ها، سینی های پخت و غیره اختصاص یابد. شما همچنین باید در نظر بگیرید که در آن محل های احتمالی مانند کتاب آشپزی، قیچی و سایر وسایل روی میز نگهداری می­شود. بسیاری از مواد غیرقابل مصرف در کشوها و کابینت های بالایی قرار می­گیرند.
  2. در منطقه بعدی، به طور معمول در اطراف سینک ظرفشویی ساخته شده است، اما شامل ماشین ظرفشویی، زباله، بازیافت و وسایل نظافت منزل و جارو یا دستمال مرطوب نیز می­شود. نصب کابینت های زباله در نزدیکی سینک ظرفشویی را برای ایجاد فضایی مناسب برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه در نظر بگیرید.
  3. تهیه غذا مستلزم دسترسی آسان به ظروف، تخته های برش و کاسه های مخلوط کننده و همچنین فضای کافی روی میز است. هنگام برنامه ریزی گزینه های ذخیره سازی مانند کشوهای پایه، یا قفسه های کابینت رول، به آنچه برای تهیه غذا نیاز دارید توجه کنید.
  4. علاوه بر اجاق گاز، مایکروویو و یا فر توکار خود را در نظر بگیرید. برای آشپزی، باید فضاهای فرود ظروف گرم و همچنین فضای ذخیره سازی ظروف، قابلمه ها و تابه ها، ظروف پخت و... را برنامه ریزی کنید.

هنگام طراحی کابینت ممبران آشپزخانه سه گوش مثلث کار را باید در نظر داشت. یعنی فاصله بین سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال. آشپزخانه سه گوش شکل خود را کاملا به این طریق نشان می­دهد. چیدمان سه گوش در فضاهای کوچک و متوسط ​​بهتر عمل می­کنند. آشپزخانه عالی فقط به قوانین مربوط نمی­شود، بلکه به همان اندازه به احساس آن فضا و الهام بخشیدن به شما برای ایجاد غذای فوق العاده نیز مربوط می­شود. این مجموعه ایده هایی برای قرار دادن کابینت، طرح قفسه بندی، محل غذاخوری و موارد دیگر ارائه می­دهد. در برخی از مدل های آن، قابلیت استفاده به عنوان دکور را خواهید داشت و می­توانید وسایل تزئینی خود را درون آن قرار دهید.

کابینت سه گوش منحنی

به کابینت هایی که منحنی باشند و دارای انعطاف و خمیدگی باشند، کابینت سه گوش منحنی گفته می­شود. با این کار علاوه بر افزایش زیبایی آشپزخانه شما، همچنین کمک می­کند تا در استفاده از مکان های غیر قابل استفاده موفق عمل کنید. این امکان را خواهید داشت تا آن را سفارشی سازی کنید و در طرحی که دوست دارید آن را در آشپزخانه خود قرار دهید. هزینه تولید این نوع مدل از کابینت ممکن است گران به نظر برسد اما هزینه ای که می­کنید به شما کمک می­کند تا از فضای بیشتری برخوردار شوید.

مجموعه سازادیزاین در زمینه های طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی، طراحی و اجرای فضاهای عمومی، طراحی و اجرای پروژه های خاص، نظارت بر اجرای طرح و کنترل مهندسی فعالیت دارد. شما عزیزان می توانید جهت استعلام به روز قیمت کابینت ممبران با کارشناسان مجرب سازادیزاین از طریق شماره 021-22303445  تماس گرفته و از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره مند شوید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها