کد خبر: 635455
تاریخ انتشار :

یک سایت استخدام خوب چه مشخصاتی دارد؟

با توجه به اینکه فرآیند استخدام و ثبت آگهی از گذشته تا کنون، تغییرات بسیاری داشته است، سایت‌های کاریابی و استخدام تماما جایگزین این راه‌کارهای سنتی شده‌اند.

یک سایت استخدام خوب چه مشخصاتی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 با این حال، همچنان می‌توان گفت یکی از چالش‌های کارفرمایان، یافتن و جذب استعدادهای مناسب برای موقعیت‌های شغلی مورد نیاز آن‌ها است. در نتیجه، پلتفرم‌های استخدام و کاریابی باید شامل بسیاری از ویژگی‌های جدید باشند تا بتوانند به نیازهای کارفرمایان و کارجویان در عصر دیجیتال را پاسخ دهند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این مشخصات بپردازیم.

سایت استخدام خوب یعنی ...

در صورتی که سایت‌های استخدام برتر ایرانی را با یکدیگر مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که اغلب با وجود هدف یکسان، ممکن است نوع محتوا و یا مشخصات و ویژگی‌های کاربردی آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشند. در این زمینه، باید به این نکته اشاره کرد که ضرورتی برای یکسان بودن تمامی ویژگی‌ها برای سایت‌های استخدام وجود ندارد، اما، چندین عنصر را می‌توان بررسی کرد که برای داشتن یک سایت کاریابی خوب قابل توجه می‌باشند.

1231

۱. مخاطبان، هدف طراحی سایت استخدامی

برای جذب کاربران در مرحله‌ی اول، نیاز است تا در فرآیند طراحی سایت استخدام، علایق و سلایق مخاطبان هدف در نظر گرفته شوند. به طور معمول، برای یک بازدیدکننده‌‌ی سایت، سه ثانیه طول می‌کشد تا تصمیم بگیرد که آیا جست‌وجو در سایت شما را ادامه دهد و یا آن را ترک کند. بنابراین، اگر یک مخاطب در ثانیه‌های اول ورود به یک سایت جذب آن نشود، کاربران بسیاری بدون استفاده از خدمات آن‌ها، از سایت خارج می‌شوند. این طراحی ساده و حرفه‌ای می‌تواند شامل استفاده از رنگ‌های مناسب و توجه به معنای هر رنگ باشد. رنگ‌های استفاده شده در سایت باید با اهداف تجاری و ارزش‌های کسب و کار استخدامی در یک راستا باشند.

۲. هوای کاربران را داشته باشد

هر اندازه که یک سایت پیشرفته و هوشمند باشد، هرگز نمی‌تواند جایگزین ارتباط زنده با یک شخص گردد. به همین جهت، پشتیبانی از کاربران تأثیر بسیاری در رضایت و اعتماد آن‌ها از بستر استخدامی می‌گذارد. زمانی که کارفرما و یا کارجو به یک سایت کاریابی و استخدام مراجعه می‌کنند، ممکن است در بسیاری از مراحل ثبت نام، ثبت آگهی و یا ساخت رزومه، با سؤالات متعددی مواجه شوند. در این صورت است که پشتیبانی به موقع و پاسخگویی به کاربران و تلاش در جهت رفع مشکلات آن‌ها، باعث وفاداری مشتریان و قوی‌تر شدن برند آن سایت می‌گردد.

در این زمینه، حتی بسیاری از کسب و کارها و سایت‌های استخدام در تلاش هستند تا از افراد متخصص در تیم پشتیبانی خود استفاده کنند که در تمامی موضوعات استخدام، فرصت‌های شغلی، حوزه‌های شغلی مختلف مانند استخدام برنامه نویس، استخدام عکاس و غیره، دانش کافی را داشته باشند. پاسخگویی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته نیز از دیگر ویژگی‌های پشتیبانی قوی یک سایت استخدام می‌باشد.

۳. پروفایل هر کاربر متعلق به اوست!

در بسیاری از سایت‌های کاریابی، کاربران می‌توانندپروفایل و رزومه‌هایی را با پر کردن فرم مربوط به تخصص، مهارت، سابقه‌ی کاری و تحصیلات برای خود ایجاد کنند. ساخت رزومه، یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند برای کاربران مفید باشد. اما، ساخت پروفایل (رزومه‌) آنلاین منحصر به فرد، قابلیتی است که می‌تواند تفاوت یک سایت جامع کاریابی را با سایر سایت‌های استخدام، که مدت‌ها است قابلیت‌های جدیدی را اضافه نکرده‌اند، متوجه شد. بسیاری از سایت‌های استخدام که در حال حاضر فعال هستند، با وجود سایر ویژگی‌های مثبت، مدت‌ها است که سایت و خدمات خود را به روزرسانی نکرده‌اند. همین امر می‌تواند جنبه‌ای منفی در مسیر اعتمادسازی و یا جذب و حفظ کاربران داشته باشد.

1232

با این حال، وین ورک، به عنوان یکی از پیشروترین بسترهای کاریابی، تلاش کرده است تا هوشمندی و خلاقیت را در تمام فرآیندهای خدمات رسانی خود به کار گیرد. در این سایت، تمامی کاربران، اعم از کارجو و کارفرما،  قادر هستند تا یک روزمه‌ی آنلاین با نام کاربری منحصر به فرد برای خود ایجاد کنند. علاوه بر درج اطلاعات مربوط به تحصیلات، تخصص‌ها، مهارت‌ها و سوابق کاری، کاربران می‌توانند نمونه‌ کارهای خود را نیز با هر فرمتی در پروفایل آنلاین خود قرار دهند. کارفرمایانی که قصد بررسی و ارزیابی کارجویان را داشته باشند، می‌توانند به سادگی به پروفایل فرد مورد نظر خود مراجعه کنند و با مشاهده‌ی نمونه کارها، جهت مراحل بعدی استخدام، تصمیم‌ گیری نمایند.

۴.کار را برای کاربران آسان کنید

زمانی که کارفرمایان برای ثبت آگهی‌های استخدام خود وارد یک سایت کاریابی می‌شوند، انتظار دارند تا در کمترین زمان ممکن و با طی کردن مراحل ساده، آگهی‌های خود را ثبت کنند. از طرفی دیگر، کارجویان نیز انتظار دارند تا حوزه‌ها و موقعیت‌های شغلی را در طبقه بندی منظمی مشاهده و بررسی کنند. ساده کردن فرآیند ثبت آگهی و دسته بندی موقعیت‌های شغلی، نشان دهنده‌ی آن است که شما به زمان و خواسته‌های مخاطبان خود احترام می‌گذارید.

در دنیای دیجیتال امروز که بسیاری از فعالیت‌های روزانه تنها با یک کلیک انجام می‌شوند و ارائه‌ی بسیاری از خدمات در بسترهای اینترنتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد، اهمیت دادن به ارزش زمانی فرآیندها در سایت استخدام یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت آن به حساب می‌آید. در این خصوص، فرآیند درج آگهی‌های استخدام در وین ورک، به طور معمول تنها ۲ دقیقه زمان می‌برد. بنابراین، کارفرمایان می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، این فرآیند را انجام داده و سپس از طریق دریافت پیشنهاد از سوی کارجویان و بررسی آن‌ها، فرد مورد نظر خود را استخدام کنند.

هوشمندترین سایت استخدام ایرانی

به طور کلی، تعداد سایت‌هایی که عمده‌ی آگهی‌های استخدام متخصصان در آن درج می‌شوند بسیار محدود هستند و مدت بسیاری از آخرین به روزرسانی آن‌ها می‌گذرد و به نظر می‌آید که آن‌ها تمایلی به ارتقای محصولات خود ندارند. در این میان، برخی از استارت آپ‌های نو پا به دنبال تحول در فرآیند استخدام آنلاین هستند.

1233

یکی از این پیشروترین سایت‌ها در استخدام آنلاین وین ورک است که با تکیه بر تجربه‌ی چندین ساله‌ی متخصصان این حوزه، سعی بر آن داشته است تا انقلابی را در این حوزه بوجود آورد. هوشمندی و سادگی، مهم‌ترین اصل‌های این شرکت در ارائه‌ی خدمات به کاربران است و در این مسیر، در مدت کوتاهی توانسته است تا اعمتاد بیش از شش هزار کاربر را به خود جلب نماید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها