کد خبر: 636469
تاریخ انتشار :

خرید مغازه در تهران و شهرستان ها ( نیازمندیهای همشهری )

خرید مغازه در تهران و شهرستان ها ( نیازمندیهای همشهری )
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

برای خرید مغازه در موقعیت‌های مختلف (تهران یا شهرستان‌ها و حتی روستاها) نیاز به بررسی یک‌سری موارد داریم که در واقع بدون در نظر گرفتن آنها احتمالاً خرید مناسبی نخواهیم داشت. پیدا کردن یک مکان جذاب برای راه‌اندازی یک کسب و کار هوش اقتصادی بالایی می‌طلبد. احتمالاً شما هم افراد زیادی را سراغ دارید که در یک منطقه مغازه‌ای باز کرده‌اند اما بعد از چند ماه بساط‌شان را جم کرده و به شغل دیگری مشغول شدند. بدون شک این‌گونه افراد قبل از خرید مغازه زوایای مختلف آن را نسنجیده‌اند. حال اگر شما هم در حال حاضر قصد خرید مغازه در تهران یا شهرستان‌ها را دارید، مقاله امروز ما را دنبال کنید.

مغازه با چه ویژگی‌هایی بخریم

برای اینکه یک مغازه مناسب خریداری شود، باید به بررسی موارد مهمی بپردازیم که ما در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

·متراژ مغازه

قطعاً قبل از اینکه مغازه‌ای بخرید، نوع کسب و کارتان را مشخص کرده‌اید. تعیین متراژ یک مغازه نیز ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد. در واقع این کار سبب می‌شود تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. بعنوان مثال برای خرید یک مغازه سوپر مارکت یا مغازه خدمات کامپیوتری به متراژهای مختلفی نیاز خواهد بود. بنابراین این موضوع را در نظر بگیرید.

·موقعیت مغازه

اینکه مغازه خریداری شده در چه موقعیت و مکانی باشد، از لحاظ سودآوری مسئله‌ی بسیار مهمی است که قبل از خرید مغازه باید به خوبی در نظر گرفته شود. در واقع شاید بهتر باشد مغازه مد نظر در موقعیت پر رفت و آمد خریداری شود تا از این رو بتوان به کسب سودهای بیشتر امیدوار بود. ضمناً باید بررسی شود که در موقعیت مد نظر چه تعداد مغازه با عنوان شغلی شما وجود دارد که در صورت کثرت مشاغل، احتمالاً بهترین کار این باشد که به فکر مکان دیگری برای خریداری مغازه باشید.

·قیمت خرید مغازه

باید هزینه خرید مغازه را بسته به نوع فعالیت‌ و سودآوری که در آینده برای کسب و کارتان متصور هستید، در نظر بگیرید. در واقع خرید گران‌قیمت یک مغازه که شاید مدت‌ها طول بکشد تا هزینه‌ی آن جبران شود، اشتباه مهلکی باشد که بسیاری از افراد آن را در نظر نمی‌گیرند. ضمناً همانطور که می‌دانید هزینه‌های خرید مغازه در تهران نسبت به شهرستان زیادتر است و این تفاوت شاید شما را برای خرید مغازه در شهرستان‌ها قانع کند.

1481

قبل از خرید مغازه در تهران و شهرستان‌‌ها چه باید کرد

خرید مغازه ممکن است راحت به نظر برسد، اما از لحاظ حقوقی بررسی بعضی موارد ضروری است که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت:

  • بررسی کنید ملکی که خریداری می‌کنید، حتماً تجاری باشد و در سند نیز باید قید شود.
  • تعیین و تکلیف انشعابات آب، برق و گاز دارای اهمیت است.
  • در صورت مشترک بودن بعضی هزینه‌ها با صاحبان قبلی مغازه نسبت به نحوه تسویه اقدام شود.
  • در نظر گرفتن پارکنیگ و انباری برای بعضی از مغازه‌ها دارای اهمیت است.
  • تعیین و تکلیف مالیات.
  • بررسی وجود یا عدم وجود حق سرقفلی.

تفاوت‌های خرید مغازه در تهران و شهرستان‌‌ها

خرید مغازه در تهران از چند جهت مناسب است. ابتدا اینکه می‌توان به مراجعات متعدد مشتری امید داشت چرا که به هر حال جمعیت تهران نسبت به شهرستان‌ها بیشتر است. در وهله‌ی بعدی اگر بنا به خرید مغازه در هر مکان و موقعیتی باشد، نگرانی از بابت پیدا نشدن یک مغازه مناسب وجود ندارد چرا که همانطور که می‌دانید تهران از مغازه‌های مختلف با متراژها دلخواه پر شده است. در کنار این مزایا می‌توان به رقابتی بودن و افزایش هزینه‌ها بعنوان معایب خرید مغازه در تهران اشاره کرد.

اما خرید مغازه در شهرستان‌ها با هزینه‌های کمتری همراه است و مغازه‌دار می‌تواند اضافه‌ سرمایه‌ی خود را صرف امور مورد نیازش کند. ضمن اینکه احتمالاً تعدد کسب و کار در شهرستان‌ها کمتر باشد و این موضوع نوید این را می‌دهد که پیشرفت کاری و افزایش درآمد بهتری نصیب افراد شود. به طور برای آنکه تهران یا شهرستان‌ها را برای خرید مغازه در نظر گرفت باید مسائل عنوان شده در این مقاله را به خوبی بررسی کرد.

1482

آگهی‌های خرید مغازه در تهران و شهرستان ها

حال با تمام این تفاسیر و توضیحاتی که در این مقاله به جهت خرید مغازه در تهران یا شهرستان ارائه داده شد، چنانچه نیاز به یک مغازه دارید باید به بررسی آگهی‌های تبلیغاتی در این خصوص بپردازید. برای این منظور کافی است که به سایت راهنمای همشهری مراجعه کرده و از بخش جستجو آگهی‌های مربوط به خرید مغازه را بررسی کنید.

ضمن اینکه حتی اگر بخواهید در تهران یا شهرستان مغازه‌تان را به فروش بگذارید، کافی است که پس از عضویت در سایت راهنمای همشهری آگهی مدنظرتان را به ثبت برسانید. به طور کلی در سایت راهنمای همشهری روزانه هزاران نفر به دنبال آگهی‌های خرید مغازه هستند که شانس‌تان را برای فروش افزایش می‌دهد.

همچنین چنانچه برای بررسی آگهی‌های خرید مغازه و یا نحوه ثبت آگهی با مشکل روبرو شده‌اید، می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران همیشه فعال راهنمای همشهری تماس حاصل فرمایید.

برای خرید تجاری از سایت راهنمای همشهری همین حالا اقدام کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها