کد خبر: 636562
تاریخ انتشار :

بیش از ۷۰۰ مدرسه تهران همچنان دو نوبته هستند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد؛ بلکه همه نهادها و سازمانها مخصوصاً مجامع خیرین، در این زمینه تلاش کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا کاظمی در نشستی که با جمعی از معاونان و مدیران حوزه ستادی و مدیران کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان های تهران برگزار شد، اظهار کرد: جهت گیری های نوسازی باید با اولویت مناطق محروم، استان های تهران و سیستان و بلوچستان صورت پذیرد.

وی افزود: ضروری است جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار برگزار و شرایط فضاهای آموزشی  دو استان مذکور برای خیّرین تشریح شود تا با تشویق آنها روند بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در این دو استان با سرعت پیگیری شود.

کاظمی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه فنی در سطح وزارتخانه اظهار کرد: مکلّف هستیم با نگاه علمی و دقیق به گونه‌ای ریل گذاری کنیم که مشکل نیروی انسانی را تا چند سال آینده حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد بلکه همه  نهادها و سازمان ها مخصوصاً مجامع خیرین باید در این زمینه تلاش کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به متغیرهای موجود هنوز هم درک عمیقی از شرایط  فضای آموزشی در شهر تهران وجود ندارد؛ لذا باید آمار دقیقی از فضاهای آموزشی  تهیه شود.

وی افزود:  در راستای «ساماندهی فضاهای آموزشی» ضروری است در بحث مدارس تخریبی، سهمیه ای بیشتر به مناطق محروم، شهر تهران و سیستان و بلوچستان تخصیص یابد.

در ادمه جلسه، رضوان حکیم زاده اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر کیفیت یادگیری،  میزان تراکم دانش آموزان در یک محیط آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی  تصریح کرد:  بزرگی و یا کوچکی فضای کلاس های درس تأثیر مستقیمی بر فرآیند یادگیری دارد.

در ادامه سعید عسکری، سرپرست معاونت  برنامه ریزی و توسعه منابع  از تمهید مقدماتی برای حل مشکل نیروی انسانی در استان تهران، در سال آینده خبر داد.

شربت دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، نیز از کمبود فضاهای پرورشی نسبت به تراکم دانش آموزی در سطح شهر تهران خبر داد.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نیز در این نشست گفت: برای  رساندن تراکم دانش آموزی شهر و شهرستان های تهران برای رسیدن  به میانگین کشوری که ۲۴ دانش آموز در یک کلاس است، نیازمند ساخت بیش از ۶۶۰ مدرسه جدید هستیم

وی افزود:  ضروری است میزان محرومیت شهر و شهرستان های تهران برای خیرین تشریح و برای افزایش اعتبارات تهران بیش از پیش تلاش شود.

سید مجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تهران در این نشست  اظهار کرد: از سال ۹۱ تا کنون ۳۱۸ هزار نفر به آمار  دانش آموزی ما افزوده شده است.

وی افزود: سیل مهاجرت معکوس از تهران به شهرستانهای استان تهران و بهره برداری از مسکن مهر، ما را با کمبود مدرسه مواجه کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی خاطرنشان کرد: در سطح استان تهران، بیش  از ۷۰۰ مدرسه همچنان دو نوبته هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها