کد خبر: 636821
تاریخ انتشار :

داده‌کاوی و توجه به آنالیز داده‌ها در صنعت املاک چه اهمیتی دارد؟

داده‌کاوی و توجه به آنالیز داده‌ها در صنعت املاک چه اهمیتی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

داده‌ها می‌توانند مهم‌ترین دلیل پیروزی شما باشند. داده‌کاوی در صنعت املاک می‌تواند بسیاری اثرگذار باشد. طیف گسترده‌ای از کسب و کارها در حوزه‌های مختلف این نکته را درک کرده‌اند. که فقط چیزی را می‌توان بهبود بخشید که قابل اندازه‌گیری باشد. در صنعت املاک هم آنچه قابل اندازه‌گیری‌ست داده‌ها هستند. ضرورت عملکرد بر اساس داده‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اما صبر کنید! هیچ‌کس کمی اغراق نیست؟! هنوز بسیاری از افراد در ایران با همان روش های قدیمی اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند. اما چرا؟

موسسات خرید و فروش املاک، ایجنت‌های ملکی و به طور کل صنعت املاک در ایران همچنان با همان رویه قدیمی به کار خود ادامه می‌دهد. اگر بخواهیم پلتفرم‌های بزرگی مثل دیوار و شیپور را به عنوان دایرکتوری‌های قدرتمند ملک از این قاعده حذف کنیم، هنوزاهنوز بسیاری از فعالان این حوزه از داده‌کاوی در بازار ملک غافلند. اما در سایر نقاط دنیا، مخصوصا کشورهای توسعه یافته صنعت املاک به شکل قابل توجهی مبحث مهم داده‌کاوی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

مشاغل املاک، در مقیاس بزرگ یا کوچک، در حال حاضر کاملا به یک مجموعه فناوری کارآمد و داده‌محور وابسته هستند. داده‌کاوی و استفاده از data بیانگر به این معناست که عملکرد فروش و ردیابی اهداف اهمیت بالایی دارد. بسیاری از صاحبان مشاورین املاک در سراسر دنیا از ابزار‌های آنالیز داده برای تصمیم‌گیری‌های مهم و تخصیص بودجه در انجام تبلیغات یا استخدام منابع انسانی و انجام پروژه‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از کسب و کارهای فعال در حوزه خرید و فروش آپارتمان، ویلا و زمین (املاک) و ارائه خدمات به مشتریان مثل دیوار، خانه انزلی و شیپور از همین تجزیه و تحلیل برای اثربخشی استفاده می کنند.

جالب است بدانید بیش از ۹۰٪ تصمیمات تجاری در زمینه املاک و مستغلات بر اساس داده ها و آنالیز آنها گرفته می‌شود.

این صنعت پیشرفت کرده است و اکنون از فناوری جدیدی برای تعقیب رشد، عملکرد بهتر فروش و بهبود نرخ تبدیل استفاده می‌کند. بسیاری از رقبا با تکیه بر فناوری سعی در تغییر فرآیند‌ها و بهینه‌سازی عملکرد خودشان دارند. صنعت املاک دیگر مثل سابق نیست و نمی‌توان به صورت شهودی تصمیم گرفت و اقدام کرد. توی این مقاله به موارد مهمی اشاره خواهیم کرد؛ اینکه چرا کسب و کار املاک نیز به یک ابزار تجزیه و تحلیل نیاز دارد.

۱. داده‌محور بودن به شما کمک می‌کند کارآمدتر و موفق تر باشید

مشاغلی که عملکردشان مبتنی بر داده‌هاست ۲۳ برابر بیشتر مشتری به دست می‌آورند، در حفظ مشتری ۶ برابر موفق‌تر عمل می‌کنند و 19 برابر بیشتر سودآور هستند.

قطعا تجزیه و تحلیل داده‌ها جدا از کمک دقیق‌تر به کارشناسان، باعث شفافیت در عملکرد تیم فروش و مجموعه خواهد شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها به عنوان یک روش صرفا یک راه‌حل ساده نیست. تحلیل داده‌ها به شما کمک می‌کند اثربخشی کل مجموعه را ارتقا خواهد داد، و ظرفیت برنامه‌ریزی برای استخدام را توسعه خواهد داد.

۲. اگر KPIها یا شاخص‌های مهم کسب و کارتان را آنالیز نکنید متضرر خواهید شد

میانگین بازگشت سرمایه برای مشاغل املاک و مستغلات که از تجزیه و تحلیل و هوش تجاری استفاده می‌کنند ۱۳۰۰٪ است. ردیابی شاخص‌های کلیدی عملکرد می‌تواند به شما کمک کند بفهمید که مشکلات یا موانع اصلی اصلی شما، نقاط قوت و ضعف کارشناسان املاک و مستغلات و شکاف یا حفره‌های موجود در موسسه‌تان کجاست و چطور برای آن راه حل پیدا خواهید کرد؟ آیا بیشتر از آنچه به دست می آورید هزینه می‌کنید؟ آیا فروش در کسب و کار شما به نقطه‌ای ثابت و بی‌حاصل رسیده است؟ تارگت‌های فروش و اهداف از پیش تعیین شده هیچ‌کدام میسر نشده‌اند؟

پاسخ این‌ها در قدم اول آنالیز داده‌هاست.

۳. بهینه سازی عملکرد فروش مشاوران املاک

۶۳٪ از سازمان‌ها گزارش می‌دهند که استفاده از تجزیه و تحلیل، «مزیت رقابتی» برای تجارت آنها ایجاد کرده است. دید و شفافیت در یک کسب و کار منجر به پاسخگویی می‌شود. شناسایی نقاط ضعف در قیف فروش ضروریست. آنالیز سرنخ‌های فروش حتما راهگشا خواهد بود. بدون این اقدامات نمی‌توانید اقداماتی برای بهبود نرخ تبدیل انجام دهید.

مثلا استفاده از یک ابزار تجزیه و تحلیل با اطمینان از اینکه کارشناسان فروش املاک در هر تماس تلفنی که انجام می‌شود چه رویکردی دارند؟ چطور عمل می‌کنند؟ به چه اهدافی دست پیدا می‌کنند؟

۴. افزایش تمرکز بر داده‌ها و بینش‌های مهم در فروش ملک

بسیاری از تیم‌های املاک و مستغلات به طور گسترده ابزارهای جدید را برای یافتن مناسب برای تیم خود امتحان می‌کنند. اما آموزش و راه اندازی می‌تواند آنقدر جامع باشد که تعداد کمی از تیم های کارگزار از سیر و بررسی دقیق‌تر و  عمیق‌تر در دنیای تجزیه و تحلیل اجتناب کنند. به جای افزایش بار فناوری جدید بیشتر، استفاده از یک ابزار تجزیه و تحلیل می‌تواند وابستگی به صفحات گسترده، اطلاعات ضعیف یا ناقص بی‌شمار را کاهش دهد و تمام داده‌های شما را در یک پلتفرم واحد جمع آوری کند. برخی حتی به شما اجازه می‌دهند از فرآیند وارد کردن دستی داده‌ها به کلی صرف نظر کنید!

۵. کمک به جلسات و ملاقات اثربخش برای خریداران ملک

کارگزاری‌های املاک و مستغلات که به طور منظم برای پیش‌برد اهداف فروش جلسات و ملاقت‌های رو در رو متعددی دارند، به کمک داده‌کاوی و افزایش بار اطلاعاتی خود حداقل ۲۰ درصد افزایش در بهره‌وری و سودآوری نمایندگان را مشاهده می‌کنند.

جلسات رو در رو فعالیتی ضروری و اثرگذار تلقی می‌شود که برای اداره یک تیم فروش بسیار مهم است. استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل بینش دقیقی از عملکرد نماینده شما می‌دهد و به شما کمک می کند دقیقاً بدانید که مشتریان به طور مثال برای خرید آپارتمان، زمین و بررسی جزییات خرید ویلا در بندر انزلی، در چه منطقه از شهر یا شرایطی یا کجا به کمک نیاز دارند و چگونه می توانید آنها را راهنمایی کنید. توجه داشته باشید که نمایندگان فروش شما عناصر اصلی کسب و کارتان هستند بنابراین اگر شما به طور فعال رشد آنها را هدایت نکنید، توسعه سازمان خود را مسدود خواهید کرد.

۶. بهبود تجربه مشتری املاک بر اساس داده

یک سوم از متخصصان صنعت املاک ذکر می‌کنند که جمع آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل برای به دست آوردن درک بهتر از مشتریان ضروری است.

استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل شما را قادر می‌سازد تا روش های مبتنی بر داده‌ها را برای درک نیازهای مشتری خود اتخاذ کنید. این برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه‌ای که نیازهای مشتریان بالقوه شما را برآورده می‌کند و سودآور است، حیاتی است.

در پایان روز، همه چیز به بهبود نرخ تبدیل خلاصه می‌شود. تجزیه و تحلیل داده‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به اهداف کسب و کار خود توجه کنید.

۷. پیش بینی اهداف فروش ملک به کمک داده‌ها

مهم‌ترین راه برای استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل، درک الگوهای فروش کسب و کار و روند عملکرد نمایندگان املاک شما است. با جمع آوری داده‌هایی که روندهای تاریخی و نتایج فعالیت‌های قبلی را منعکس می‌کند، می‌توانید انتظارات و اهداف واقعی را برای کسب و کار خود تعیین کنید. این به شما تصویر واضحی از آنچه با منابع فعلی را که موجود است تطبیق داده و آنچه را می‌توانید در آینده هدف قرار دهید به شما می‌دهد. داده‌های معنی‌دار به شما امکان می‌دهد تا اقدامات استراتژیک انجام دهید و به‌جای تعیین اهداف بر اساس حدس و گمان، نرخ تبدیل را به‌طور قابل پیش‌بینی بهبود دهید.

منابع: khaneanzali، auctm

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها