کد خبر: 637153
تاریخ انتشار :

خانه محیط زیست در پارک ساعی تهران افتتاح شد

خانه‌ محیط زیست منطقه ۶ در سرای محله ساعی امروز (سه شنبه) طی آیینی با حضور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و شهردار منطقه افتتاح شد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این آیین تاکید کرد: خانه های محیط زیست در سراهای محلات جزو بازوان اجرایی مدیریت شهری محسوب می شوند.

شینا انصاری هدف از راه اندازی خانه های محیط زیست را رفع مشکلات و معضلات این حوزه از طریق آموزش و ارتقاء فرهنگ محیط زیستی جامعه و جلب مشارکت شهروندان در ارتقاء کیفیت محیط‌زیست شهری عنوان کرد.

وی با اشاره به چالش های محیط زیستی کلانشهرها همچون مصرف بی رویه آب و انرژی و آلودگی هوا بیان کرد، حل این چالش ها و تحقق اهداف محیط زیستی نیاز به مشارکت مسئولانه و داوطلبانه شهروندان در کنار حاکمیت و مدیران شهری دارد که این امر با افزایش و گسترش خانه های محیط زیست و جلب مشارکت های مردمی امکانپذیر می شود.

وی همچنین از مدیریت کارواش دوستدار محیط زیست در این منطقه قدردانی کرد و گفت: پساب کارواش‌ها دارای آلودگی‌های مختلفی است که اثرات محیط زیستی مخرب آن بر آب‌های سطحی و زیرزمینی نمود پیدا می‌کند، لذا شهرداری تهران کارواش‌های تازه تاسیس را ملزم به اجرای ضوابط زیست محیطی و احداث سیستم تصفیه آب از همان ابتدای فعالیتشان کرده است. 

طی این مراسم، از واحد گلماند و الماند منطقه ۶ نیز بازدید بعمل آمد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها