کد خبر: 637388
تاریخ انتشار :

باغ‌هایی که در شیراز باید ببینید

باغ‌هایی که در شیراز باید ببینید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شیراز به باغ‌های دل‌انگیز و زیبایش معروف است. باغ‌هایی که عطر بهارنارنج در آنها پیچیده و در نهایت سلیقه ساخته شده‌اند. در این مطلب به سراغ باغ‌های زیبای شیراز رفته‌ایم که هرکدام را باید حداقل یک بار دید. اگر هم بعد از خواندن این مقاله، خواستید در نزدیک‌ترین زمان، سفر شیراز را در برنامه سفرتان بگذارید، ترفندهایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان را در انتها برایتان آورده‌ایم.

باغ نارنجستان قوام

همانطور که از اسم باغ معلوم می‌شود، در سراسر باغ درختان نارنج کاشته شده‌اند که هر بازدید‌کننده‌ای را مسحور خود می‌کند. این خانه در زمان قاجار، محل زندگی و سکونت حاکم شیراز بوده و اکنون مالک آن، دانشگاه شیراز است. در بنای عمارت از آیینه کاری و  منبت کاری‌های زیبا و چشم‌نواز می‌توانید دیدن کنید. در شرق عمارت اصلی، بنایی وجود دارد که بخشی از آن به عنوان مکتب خانه و بخش دیگر برای عرق گیری استفاده می‌شده است. خانه زینت الملک هم جزء این مجموعه عمارت بوده و به اندرونی شناخته می‌شده است.

باغ ارم

تاریخ ساخت خود باغ به قرن‌های 10 و 11 هجری بر می‌گردد. اما عمارتی که زیبایی آن را دو چندان کرده و در میان باغ ساخته شده، در زمان قاجار و با سبک معماری زندیه به مجموعه اضافه شده. گل‌های تزئینی، درختان سرو و نارنج در این باغ خودنمایی می‌کنند و روحتان با قدم زدن در بین آن همه زیبایی تازه می‌شود. قرار گرفتن باغ در فهرست میراث جهانی از دلایل معروف بودنش بین گردشگران ایرانی و خارجی است.

باغ دلگشا

این باغ به دوران ساسانیان تعلق دارد و در نزدیکی آرامگاه سعدی قرار گرفته. در فصل بهار، عطر و بوی شکوفه‌ی درختان نارنج و پرتقال، هوش از سرتان می‌برد. بنای عمارت داخل باغ در دوره زندیه ساخته شده است. در داخل عمارت آینه کاری و روبه‌روی بنا، حوض سنگی قرار دارد. و با کمی روحیه‌ی کنجکاوی، زیبایی‌های بسیاری را در این باغ تاریخی می‌توانید پیدا کنید.

سفر هوایی به شیراز

اگر پس از مطالعه درباره این باغ‌ها تصمیم دارید راهی شیراز شوید، با چند کلیک ساده می‌توانید بلیط هواپیما شیراز را با تخفیف و بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ خریداری و هتل و اقامتگاه‌تان را هم رزرو کنید. فیلترهای زیادی بر روی سایت قرار گرفته تا بتوانید بلیط هواپیما شیراز کیش را با ایرلاین و بودجه متناسب و در کمترین زمان بخرید. تمامی اطلاعات ایرلاین‌ها قابل دسترسی است. در اسنپ‌تریپ، برای شهرهای مختلفی می‌توان بلیط هواپیما خرید؛ مانند بلیط هواپیما اهواز تبریز و مسیرهای متنوع دیگر. خدمات پشتیبانی هم به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته پاسخگوی تمامی سوالات شماست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها