کد خبر: 637593
تاریخ انتشار :

حسابداری فروشگاه های زنجیره ای و معرفی بهترین نرم افزار فروشگاه زنجیره ای

حسابداری فروشگاه های زنجیره ای و معرفی بهترین نرم افزار فروشگاه زنجیره ای
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

از چالش‌های پیش‌روی گردانندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توان به مدیریت شعب، انبار، تامین کالا، محاسبه و ردیابی موجودی کالا، مدیریت نیروی انسانی و ...اشاره کرد که همگی مشکلات درون سازمانی محسوب می‌شوند. موارد ذکر شده در کنار عوامل تاثیر گذار برون سازمانی در فروشگاه‌های چند شعبه‌ای، به طور مستقیم در فرآیند‌های مالی و حسابداری آنها تاثیر گذار است. بنابراین نیاز به استفاده از یک سیستم مالی و حسابداری برای مدیریت صحیح این مجموعه‌ها امری ضروری است.

از جمله عوامل برون سازمانی موثر بر عملکرد فروشگاهای چند شعبه‌ای، بحث مالیات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان یکی از عوامل موثر در محاسبه سود و زیان آنها است. در این خصوص علاوه بر آشنایی با قوانین مالیاتی، ثبت و گزارش گیری اسناد برای محاسبه دقیق نیز اهمیت بسزایی دارد. اینجاست که نقش استفاده از نرم افزار حسابداری شعب طراحی شده برای فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای پر رنگ می‌شود. در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های صورت گرفته در علم حسابداری و تکنولوژی‌های وارد شده در زمینه اتوماسیون سازی کسب و کارها، شاهد نقش پر رنگ نرم‌افزارهای حسابداری در حل مشکلات کسب و کارهای مختلف هستیم. در ادامه قصد داریم به بررسی جایگاه نرم افزار حسابداری شعب در حل مشکلات فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چند شعبه بپردازیم.

1487

مهمترین شاخص‌های حسابداری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چیست؟

کالای شعبه: شاخصی با ماهیت بدهکار برای اطلاع از میزان موجودی یک کالای مشخص در شعب مختلف یک فروشگاه زنجیره ای است. این موجودیت در حسابداری شعب با حساب خلاصه سود و زیان شعبه بسته می‌شود.

سود ظاهری:  با بررسی شاخص سود ظاهری میزان باقی مانده کالا در هر شعبه تعیین شده که این حساب دارای ماهیت بستانکار است.

زیان ظاهری: حسابی با ماهیتی عکس سود ظاهری است که نماینده مانده بدهکار کالا در شعب فروشگاه زنجیره‌ای است. همانطور که گفته شد این حساب دارای ماهیت بدهکار است.

کالای ارسالی: از مهمترین شاخص‌های حسابداری شعب با ماهین بستانکار است. با استفاده از این موجودیت می‌توان کالا‌های ارسال شده به مرکز شعب را قیمت تمام بها بررسی کرد.

کالای بین‌راهی: این حساب دارای ماهیت بدهکار است و عکس شاخص کالای ارسالی در حسابداری شعب است. با استفاده از این موجودیت می‌توان کالاهایی که هنوز به انبار شعب نرسیده‌اند را بررسی کرد.

تعدیل کالا: این حساب با ماهیت بستانکار به منظور نمایش سود حاصل از فروش کالا با درصد تعیین شده از سوی مرکز استفاده می‌شود.

وجه نقد: این حساب دارای ماهیت بدهکار است ( همان حساب صندوق یا بانک)

حساب‌های دریافتنی شعبه: حسابی با ماهیت بدهکار، بیان کننده  فروش‌های نسیه شعبه است

هزینه های شعبه: به منظور ثبت مواردی از جمله سرقت کالا، آتش سوزی، سرقت وجه نقد، کسر غیر عادی در موجودی کالای از حساب هزینه‌های شعبه استفاده می‌شود.

به منظور ارائه بهترین عملکرد توسط حسابدارن فروشگاه‌های زنجیره‌ای استفاده از نرم‌افزار حسابداری سریع، انطباق پذیر و دقیق امری ضروری است. نرم‌افزاری که به وسیله آن بتوان کلیه فرآیند‌های صورت گرفته در فروشگاه‎‌های چند شعبه را مدیریت کرد. حال آنکه یک نرم‌افزار حسابداری مناسب برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید کلیه موارد مربوط به مدیریت فروش، مدیریت بازرگانی،  مدیریت انبار،  مدیریت مالی و  مشتری مداری را پوشش دهد. نرم افزار حسابداری هوشمند راهکاری مطمئن برای فروشگاه‌های چند شعبه مستقل است.

1488

مهمترین چالش‌ها در حسابداری فروشگاه های زنجیره ای:

مدیریت حجم بالای فروش در طول روز، از چالش‌برانگیز‌ترین موارد در حسابداری فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. فرآیند مدیریت فروش در این مجموعه‌ها نیاز به دسترسی و مدیریت اطلاعات متنوعی از جمله سیاست‌ قیمت گذاری توزیع کالا در شعب مختلف، نوع تسویه حساب (نقدی  اعتباری، اقساط و...)، دسته‌بندی مشتریان، تنوع و حجم کالای موجود در انبار فروشگاه و... دارد. سازماندهی و مدیریت این اطلاعات نیاز به زیرساخت و نرم افزار حسابداری قدرتمندی دارد. نرم افزار حسابداری شعب هوشمند که به صورت تخصصی برای فروشگاه‌های زنجیره ای و فروشگاه های چند شعبه ای طراحی شده است.

این نرم افزار علاوه بر مدیریت قدرتمند و سریع فرآیندهای حسابداری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با امکان اضافه کردن ماژول‌هایی از جمله ماژول باشگاه مشتریان توانسته است طیف وسیعی از نیازهای این سبک کسب و کارها را پوشش دهد. نرم افزار حسابداری فروشگاه‌های زنجیره ای یا همان حسابداری شعب هوشمند متناسب با فروشگاه‌های زنجیره ای دارای چندین شعبه مستقل طراحی شده است.

مهمترین امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاه های زنجیره ای هوشمند

امکان یکپارچه سازی تعریف کالاها در شعبه مرکزی و سایر شعب

 امکان یکپارچه سازی تعریف مشتریان بین شعبه مرکزی و تمام شعب

 امکان فعالیت یکپارچه شعب در زمان قطعی اینترنت در شعب یک فروشگاه مرکزی

 امکان مدیریت یکپارچه بر روی ثبت سفارش کالا از شعب به شعبه مرکزی

 امکان مدیریت یکپارچه بر روی فرآیند برگشت کالا از شعب به شعبه مرکزی و بالعکس

 امکان نظارت بر روی بررسی موجودی کالاها به تفکیک هر شعبه

 امکان نظارت بر فروش هر شعبه به تفکیک هر فاکتور با امکان تعیین بازه زمانی

 امکان نظارت میزان دریافتی هر شعبه به تفکیک دریافتی نقدی و دریافتی از طریق پوز بانکی

 امکان ثبت هزینه ها و درآمدهای هر شعبه و نظارت بر آن

 دریافت گزارشات کامل از دفاتر، هزینه ها، درآمد شعب

 دریافت گزارشات کامل از مانده صندوق و بانک شعب

 امکان ارسال اطلاعات از سیستم‌های مستقل شرکت‌های زیر مجموعه و شعب

 امکان تطبیق حساب‌های رابط به منظور مغایرت گیری بین حساب‌های سازمان مرکزی و واحدهای تابعه

 امکان دریافت صورتحساب عملکرد هرشعبه دردوره های مالی خاص

 امکان ثبت تبادلات بین تمامی شعبه ها

فرآیند حسابداری فروشگاه های زنجیره ای چگونه است؟

کلیه عملیات مربوط به مدیریت و  ثبت اسناد حسابداری مربوط به تامین کالا، فروش، انبارداری، مدیریت مشتریان و منابع انسانی شامل حسابداری شرکت‌های زنجیره‌ای می شود. بنابراین نرم افزار حسابداری مناسب بر ای فروشگاه‌هایی با چندین شعبه علاوه بر رابط کاربری منعطف و ساده باید پاسخگوی کلیه نیازها و چالش‌های پیش روی سیستم فروشگاه‌ های زنجیره ای باشد. اولین ویژگی یک نرم افزارحسابداری مناسب برای فروشگاه زنجیره‌ای قدرت پاسخگویی به حجم بالای تراکنش های روزانه در قسمت‌های مختلف است.

راهکارهای ارائه شده توسط نرم افزار حسابداری هوشمند نسخه چند شعبه یا همان فروشگاه زنجیره‌ای عبارتند از:

 حسابداری مالی و ارزی

فروش، بازرگانی و پخش

صندوق فروشگاهی

باشگاه مشتریان

حسابداری انبار

 

خرید و تأمین کالا

غرفه داری

حسابداری خزانه داری

حسابداری حقوق و دستمزد

ثبت و حسابداری اموال و دارایی های ثابت

سیستم تولید محصول ( این قابلیت در شعبه مرکز قابل پیاده سازی است)

قابلیت استفاده از سایت متصل به نرم افزار حسابداری (این قابلیت در شعبه مرکز قابل پیاده سازی است)

قابلیت استفاده از اپلیکیشن فروشگاه ساز اختصاصی (این قابلیت در شعبه مرکز قابل پیاده سازی است)

برای مشاهده اطلاعات کامل نرم افزار حسابداری هوشمند نسخه شعب ( فروشگاه زنجیره‌ای) به وب سایت نانوسافت مراجعه نمائید. نانوتکنیک ارائه دهنده نرم افزار حسابداری هوشمند از جمله نرم افزار حسابداری پخش مویرگی، هایپر مارکت، نرم افزار سفارش‌گیر آنلاین بازاریاب، اپلیکیشن انبارداری و... از موفق‌ترین فعالان حوزه نرم افزار حسابداری در سال‌های اخیر است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها