کد خبر: 638413
تاریخ انتشار :

کوهشار مشهد بزرگترین آبشار مصنوعی ایران

کوهشار مشهد کجاست و چرا تا این حد مشهدی‌ها را به وجد آورده؟ پاسخ به این سوال و ده‌ها نکته دیگر در رابطه با این پرو‌ژه تفریحی تازه تاسیس در مشهد، چیزی است که در ادامه می‌خوانید. مطلبی که با استفاده از مقالات مجله تخصصی گردشگری یوتراوز نوشته شده تا کامل‌ترین توضیحات درباره کوهشار مشهد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کوهشار مشهد بزرگترین آبشار مصنوعی ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کوهشار مشهد چگونه جایی است؟

بوستان کوهشار از زیباترین و مفرح‌ترین جاهای دیدنی مشهد و ترکیب دو کلمه «کوه» و «آبشار» است. البته نه یک آبشار معمولی! یک آبشار مصنوعی که بزرگترین آبشار مصنوعی ایران نام گرفته. بلندی این آبشار 192 متر است و آبراهه‌ای به طول 252 متر دارد.

آبشار کوهشار بعد از گذر از لابه‌لای سنگ‌های ریز و درشت و طی‌کردن مسیری طولانی، به رودخانه‌ای به عرض 5 و طول 230 متر می‌ریزد. عنصر آب که همیشه حیات‌بخش و فرح‌بخش است، فضای روح‌بخشی را در بوستان بزرگ کوهشار به‌وجود آورده‌  و دلیل اصلی تمایز کوهشار با پارک‌های دیگر است.

همچنین اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید مسیر آبشار را دنبال کنید تا همین‌طور که به بالای کوه نزدیک می‌شوید، مناظر بیش‌تری از کلان‌شهر مشهد را زیر پای خود ببینید. اگر هم ترجیح می‌دهید خود را زیاد خسته نکنید، جایی در نزدیکی رودخانه پیدا کنید و به صدای آرامش‌بخش آب گوش دهید. مسیر رودخانه کوهشار و درختان سرسبزی که همه‌جا به چشم می‌خورند جان می‌دهد برای پیاده‌روی و عکس یادگاری گرفتن. 

کوهشار مشهد کجاست؟

آدرس کوهشار مشهد: بلوار نماز، حدفاصل بلوار ارتش و بلوار کوشش است. جایی که به راحتی در نقشه مشهد و گوگل‌مپ پیدا می‌شود و اگر مسافر باشید، کافیست این نقطه را در مقصد یکی از اپلیکیشن‌های تاکسی‌های آنلاین انتخاب کنید.

مسیر دسترسی به کوهشار مشهد

همانطور که تا این‌جای مطلب متوجه شدید، برای دیدن بزرگترین آبشار مصنوعی کشور در پارک کوهشار، باید به مشهد بروید. پس با مراجعه به سایت‌های معتبر فروش بلیط، مثل یوتراوز ابتدا بلیط مورد نظر را تهیه کنید و خود را به مشهد برسانید.

با استفاده از لوکیشن کوهشار که پیش‌تر گفتیم، بلوار نماز را روی نقشه پیدا کنید و مسیر پیشنهادی را دنبال کنید. اگر در خواندن مسیر از روی نقشه تبحر دارید، قطعا می‌دانید که تا رسیدن به مقصد دردسری نخواهید داشت. در غیر این‌صورت می‌توانید از محلی‌ها و افراد مطلع بخواهید شما را راهنمایی کنند.

به این ترتیب، اگر از سمت ابتدای بلوار نماز وارد شدید تا پل انقلاب پیش بروید، پارک کوهشار درست در مقابل این پل واقع شده ‌است. اما اگر از سمت انتهای بلوار نماز (بازار بزرگ اطلس) وارد بلوار شدید، سمت چپ و در اولین تقاطع، آبشار زیبای کوهشار را خواهید دید.

1627

امکانات پارک کوهشار مشهد

کوهشار مشهد مجموعه‌ای است که با طراحی سر راست و در عین حال دقیقی که دارد، به خوبی توانسته پاسخگوی نیازهای اولیه بازدیدکنندگان باشد. وجود امکاناتی نظیر پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، تابلوهای راهنما، صندلی‌ها و آلاچیق‌های دنج با چشم‌اندازی فوق‌العاده، یکی از دلایل موفقیت پروژه شهری کوهشار است.

پارکینگ کوهشار مشهد

اگر با ماشین شخصی به بازدید از کوهشار می‌روید برای جای پارک آن دو انتخاب دارید: انتخاب اول این است که خودروی‌تان را همان ابتدای ورودی در پارکینگ شماره 1 پارک کنید و تا محدوده اصلی پارک کمی پیاده‌روی کنید. انتخاب دوم هم به پارکینگ شماره 2 ختم می‌شود که جایی نزدیک به محدوده اصلی کوهشار است.

1628

ساعت کاری کوهشار مشهد

معمولا در تمام ساعات روز، کوهشار مشهد باز است. اما به دلیل جلوگیری از تبخیر بیش از اندازه آب این آبشار مصنوعی، در ساعات خاصی از روزهای تابستان، جلوی جریان آب را می‌گیرند.

ورودی کوهشار مشهد

ورودی کوهشار مشهد رایگان است. در واقع فعلا برای بازدید از این مجموعه تفریحی نیازی به پرداخت هزینه نیست. حتی در قسمت پارکینگ مجموعه هم هزینه‌ای برای پارک خودرو دریافت نمی‌شود.

افتتاح کوهشار مشهد و آوردن طبیعت به دل شهر

پروژه شهری کوهشار مشهد در مساحتی نزدیک به 80 هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد ریال در کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید و موجب خوشحالی مشهدی‌ها و زائران این شهر شد. با توجه به بحران کرونا و محدودیت‌هایی که به تبع آن در رفت‌وآمدها و برنامه‌های تفریحی به‌وجود آمد، پایتخت معنوی ایران نیاز به بهانه‌ای داشت که با کمک آن، دوباره ساکنان شهر را به آغوش بکشد و چه بهانه‌ای بهتر از یک آبشار مصنوعی؟سورپرایز شهرداری مشهد، که با دوراندیشی افتتاحیه بوستان کوهشار مشهد را درست زمانی انجام داد که ویروس کرونا تا حد زیادی دست از سر مردم برداشته‌ بود.

البته قدرت جذابیت‌های توریستی مجموعه کوهشار را هم نباید نادیده گرفت. در واقع همه‌چیز دست‌به‌دست هم داد تا در مدت کوتاهی، این تفرجگاه بی‌نظیر و زیبا به یکی از پرطرفدارترین پاتوق‌های طبیعت‌دوستان تبدیل شود. همانطور که اشاره شد، کوهشار یکی از جدیدترین پروژه‌های شهرداری مشهد است. اگر شما هم می‌خواهید جزو اولین افرادی باشید که زیبایی‌های کوهشار را از نزدیک می‌بیند، در اولین فرصت برنامه سفر به مشهد را بچینید! تنها با خرید بلیط هواپیما به مقصد مشهد که در همین راستا مجددا سایت یوتراوز را پیشنهاد می‌کنیم، چرا که می‌توانید ارزانترین بلیط‌ها را در آن پیدا و مقایسه کنید.

هدف از ساخت کوهشار مشهد

حالا که با بوستان کوهشار مشهد آشنا شدید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که دلیل وجود این مکان در مشهد چیست؟ در پاسخ باید بگوییم: شهر مشهد هر ساله پذیرای مسافران زیادی از سراسر ایران و جهان است و یکی از سه مقصد پرطرفدار در ایران به‌شمار می‌آید.

با نگاهی به آمار و ارقام موجود درباره خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد، متوجه می‌شوید پایتخت‌نشین‌ها در ردیف اول طرفداران پر و پا قرص سفر به مشهد هستند. تعجبی هم ندارد، چرا که شهر مشهد به واسطه جاذبه‌های مذهبی، طبیعی و تاریخی خود، هر کس با هر نوع سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. اما با توجه به افزایش روز افزون مناطق شهری و هجوم مسافران و زائران، همواره نیاز به افزایش مکان‌های تفریحی و رفاهی جدید در مشهد را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

به همین منظور، به تازگی در این شهر تفرجگاه‌هایی چون کوه پارک، رود پارک، زیست پارک و بوم پارک و کوهشار افتتاح شد. خوشبختانه پروژه کوهشار هم مانند هم ردیفان خود در مدت کوتاهی به بهره‌برداری رسید و با استقبال خوب علاقه‌مندان روبه‌رو شد. در واقع بوستان کوهشار مشهد، پازل تفرجگاه‌ها در مشهد را تکمیل کرد.

1629

خلاصه اینکه:

شهر مشهد پتانسیل‌های تفریحی زیادی دارد که در سایه عظمت و جلال امام هشتم شیعیان امام رضا (ع)، آن‌گونه که باید توانایی عرض اندام ندارند. با این‌همه؛ خوب است بدانیم علاوه بر ارزش معنوی والایی که این شهر دارد، در سال‌های اخیر از لحاظ گردشگری و تفریحی هم به جایگاه قابل قبولی رسیده است.

کوهشار مشهد یکی از همین تلاش‌ها برای جلب نظر طرفداران سفرهای سیاحتی است. شایسته است از فرصت استفاده کنیم و با بازدید از جاذبه‌های تفریحی این چنینی، حتی برای چند ساعت هم که شده، دغدغه‌ها و همهمه‌های زندگی شهری را به فراموشی بسپاریم.

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها