کد خبر: 638414
تاریخ انتشار :

سامانه سپند خوراک دام

​این روزها با توجه به تقاضای شدید خوراک دام با نرخ دولتی از طریق کارخانه ها عرضه می شود.برای بعضی از دامداران عمده که دستگاه آسیاب خریداری کرده اند نیز نهاده های دامی مانند جو در سامانه سپند خوراک دام عرضه می شود.

سامانه سپند خوراک دام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این سامانه بیشتر در استان فارس فعال است و افراد زیادی با توجه به یوزر و پسورد های دریافتی به کافی نت ها می روند تا بتوانند نهاده دامی را تامیین کنند.

سامانه خرید خوراک دام مانا طب

سامانه خرید خوراک دام  مانا طب که متعلق به شرکت مانا طب بیستون است از کارخانه های برتر در زمین تولید خوراک های گاوی و گوسفندی است.این خوراک های تولید شده با نام خوراک طلایی در بازار عرضه می شود و از طریق تماس یا مراجعه به کارخانه قابل خرید است. می توانید با ورود به سامانه ثبت نام خوراک دام نسبت به تهیه خوراک طلایی اقدام نمایید.

ثبت نام خوراک دام فارس

خوراک های طلایی با کیفیت بالا پر بازده قابلیت فروش در کل ایران را دارد فقط صادرات آن به کشورهای دیگر به دلیل نیاز داخلی  ممنوع است. هموطنان عزیز استان فارس نیز می توانند برای ثبت نام خوراک دام فارس  با مراجعه به سایت مانا طب اقدامات لازم را انجام دهند.

قیمت خوراک طلایی گوسفندی جهت پروار 6900 تومان می باشد که به همراه آن پکیج آموزشی نحوه مصرف نیز برای مشتری ارسال میگردد.علاوه براین با رصد مداوم میزان رشد گوسفند ها جیره مخصوص براساس نژاد برای مشتری تجویز و در اختیار ایشان قرار داده می شود.

این خوراک دارای ترکیب ویژه ای می باشد و در تولید آن از جو ایرانی و محصولات غیر تراریخته استفاده شده است.

1631

 

ترکیبات خوراک دام

ترکیبات موجود در خوراک دام به عوامل مختلفی بستگی دارد.یکی از این عوامل نوع دام است.بسیار مهم است که بدانیم هر نوع دامی خوراک مخصوص به خودی دارد .خوراکی کعه برای گوسفند مصرف می شود با گاو یا مرغ تفاوت دارد .

بنابراین ترکیبات خوراک دام براساس نوع دام در ایران به 4 دسته تقسیم می شود

  1. خوراک دام گوسفندی
  2. خوراک دام گاوی
  3. خوراک دام مخصوص پرندگان
  4. خوراک مخصوص آبزیان

یکی دیگر از ملاک هایی که باعث تقسیم بندی خوراک هر نوع به زیرگروه های دیگر می شود عمر دام و نوع آن از لحاظ جنسیت می باشد.

بنابراین خوراک دام تولیدی برای گوسفند به سه دسته تقسیم می شود

  1. استارتر بره شیرخوار
  2. خوراک میش داشتی
  3. خوراک پرواری

و نوعی دیگر از خوراک هم وجود دارد که مخصوص دوقلوزایی است که به آن خوراک فلاشینگ می گویند

خوراک های مخصوص گاو براساس عمر به سه دسته تقسیم می شود

  1. استارتر گوساله شیرخوار
  2. خوراک گاو شیری
  3. خوراک پرواری گاو

خوراک گاو شیری خود به سه دسته دیگر تحت عنوان

  1. کم شیر
  2. متوسط شیر
  3. و پرشیر

تقسیم می شود.

خوراک های تولیدی چه برای گاو باشد و چه برای گوسفند یک وجه اشتراک دارد و آن هم اینکه به تنهایی قابل استفاده نیست و می بایست با علوفه که شامل کاه یا یونجه است مخلوط گردد.

قیمت خوراک دام

قیمت خوراک دام که برای گاو یا گوسفند مصرف می شود به مواد به کاررفته درآن بستگی دارد.دقت داشته باشید که خوراک می بایست دربردارنده تمامی مواد مورد نیاز پرورش حیوان براساس جنس و عمر آن باشد.

دلیل تفاوت قیمت در خوراک دام چیست؟

1632

برای اینکه بهترین بازدهی را داشته باشید و دام شما سلامت کافی برخوردار باشد می بایست پروتیین موادمعدنی کربوهیدرات و ویتامین کافی در محصول موجود باشد فرض کنید برای بره بخواهید از خوراکی استفاده کنید که میزان پروتیین موجود درآن 11 درصد باشد .شما در نهایت با بره های ضعیفی مواجه خواهید شد که خیلی دیر رشد می کنند و هزینه های گزافی را به شما تحمیل می کنند .هرچند که فکر میکنید خوراک دام ارزان خریده اید اما به گوشت مورد نیاز خود نخواهید رسید و زمان آماده شدن بره ها برای عرضه بازار طولانی تر می شود .

در صورتی که خوراک مخصوص بره ای که دارای 17 الی 21 درصد پروتیین است باعث رشد سریع بره پرواری می گردد. حداقل یک ماه زودتر به بازار عرضه می شود.

خوراک دام را از کجا بخریم ؟

خوراک طلایی در بسیاری از استان های ایران مصرف شده و بازدهی 10 الی 12 کیلو در ماه وزن گیری برای بره های پرواری و 56 الی 62 کیلوگرم وزن گیری برای گوساله پرواری را داشته است.

شماره تماس جهت خرید خوراک دام : 09121990714 دکتر ماکان هادی زمانی

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها