کد خبر: 639187
تاریخ انتشار :

هیچ نهادی نباید دانشجویان را برای مطالبه گری مواخذه کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با تشکل های دانشجویی با بیان اینکه امروز باید صدای دانشجویان شنیده شود تاکید کرد: هیچ نهاد نظارتی حق ندارد دانشجویان را به دلیل مطالبه گری از مسئولان مواخذه کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی احمدزاده روز سه شنبه بمناسبت ۱۶آذر روز دانشجو در  دیدار با دانشجویان دانشگاه یاسوج گفت: باید دانشجویان در فضای آزاد حرف‌های خود را بزنند و من نیز صادقانه حرف‌های آنها را پاسخ خواهم داد اما نباید اهانتی به هیچ شخصی شود.

وی با تبریک ۱۶ آذر و روز دانشجو به دانشجویان گفت: مایه خوشحالی است که پس از چندین سال در محیط دانشگاهی هستیم و اصل جلسه شنیدن حرف دانشجویان است.

استاندارکهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: دانشجویان در تمامی مسائل پیشرو بوده و طلایه دار مبارزه با استکبار جهانی هستند.

وی با اشاره به تاریخچه ای از نهضت دانشجویی در کشور و حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ گفت: دانشجویان اولین گروه آگاه و استکبارستیز بودند که با آگاهی و مطالبه گری در مقابل استبداد ایستادند.

احمدزاده گفت: این روز نشان دهنده باورمندی و اعتقاد دانشجویان به مطالبه‌گری است و باید همیشه این روز را گرامی بداریم.

 استاندار تاکیدکرد: دانشجویان در همه موضوعات با بصیرت و آگاهی و استکبار ستیزی در دفاع از آرمان ها در صحنه هستند و ما نیز مایلیم که همواره در میان این قشر بصیر باشیم.

در ادامه نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی به بیان دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند و استاندار نیز به آنها پاسخ داد.

تک صدایی در دانشگاه مفهومی ندارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به دانشجویی که از تک صدایی در دانشگاه انتقاد کرده بود، گفت: تک صدایی در دانشگاه مفهومی ندارد و چنین سیاستی در کشور و استان وجود ندارد.

احمدزاده افزود : در دانشگاه ها دانشجویان نظر خود را اعلام می کنند و بر اساس علایق و افکار در تشکل های دانشجویی مورد نظر خود فعالیت می کنند که این نشان دهنده چند صدایی در دانشگاه ها است.

وی همچنین در خصوص اقدامات دولت هم گفت:در حوزه های مختلف برای خدمت به مردم پای کار هستم اما حضور در مناطق گوناگون و بررسی مشکلات زمان بر است .

خیلی از مدیران همسو نیستند اما انقلابی اند

وی در خصوص مطالبه یکی از دانشجویان مبنی بر کنار گذاشتن مدیران بی انگیزه و خسته گفت: خیلی از مدیران بچه های استان و انقلابی هستند و شاید همسو با دولت نیستند اما انتظار مردم این است که مدیران همسو و جهادی سر کار بیایند. 

وی ادامه داد: کمتر از سه ماه در استان مشغول به فعالیت هستم و تاکنون سه معاون خود را منصوب کرده ام که معاون اقتصادی استاد دانشگاه است و معاون سیاسی نیز از بچه های همین استان است .

وی درباره موانع خود برای انتخاب مدیران گفت: اولویت انتخاب برای معاونین مقاطع دکتری و فوق لیسانس است و از لیسانس نمی توانم استفاده کنم امابرخی مواقع فردی دکتری دارد اما توان اجرایی ندارد و به دنبال افراد کارآمد هستم.

احمد زاده ادامه داد: اغلب نیروهایی که قرار است به عنوان مدیر انتخاب شوند پس از معرفی به وزارت کشور باید مراحلی را طی کنند و به دلیل تعدد مدیران معرفی شده به وزارت کشور و بررسی آنها  روند طولانی شده است.

انتخاب همه مدیران دست استاندار نیست

احمدزاده در خصوص بومی گزینی مدیران هم گفت: تنها مدیر سازمان برنامه و بودجه استان را غیربومی انتخاب کرده ایم تا فارغ از هر نگاهی مناطق مختلف استان را در بحث توزیع اعتبارات مد نظر قرار دهد.

استاندار ادامه داد: معاون عمرانی را یک جوان با مدرک دکتری عمران و شهرسازی انتخاب کرده ام که امیدوارم مورد تایید وزارت قرار گیرد و بتوانیم از توان وی استفاده کنیم. 

استاندار با اشاره به مطالبه دانشجویان مبنی بر ارتباط دانشگاه با صنعت هم تاکید کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت باید در استان برقرار  شود و من این موضوع را به جد پیگیری می کنم. 

وی با اشاره به وضعیت کرونایی استان و نحوه برگزاری کلاس های دانشگاه گفت: روند شیوع کرونا در استان نزولی است و به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن این مهم حاصل شد و این روند باید ادامه داشته باشد.

احمد زاده یاداوری کرد: برگزاری کلاس ها و آموزش حضوری در دانشگاه ها بر اساس بخشنامه ها و سیاست های بالادستی صورت می گیرد اما تلاش می کنیم در سطح استان شیوه نامه های بهداشتی در خوابگاه ها و دانشگاه ها به بهترین نحو اعمال شود.

وی در خصوص راه حل کمک به دانشگاه برای مطرح شدن در سطح ملی و بین المللی گفت: برای اینکه دانشگاه یاسوج در کشور مطرح شود باید کنفرانس های علمی با حضور مسّوولان کشور برگزار شود و از چنین برنامه هایی حمایت مالی خواهم کرد.

نباید پیرامون جمعه بازار احساسی برخورد کنیم

استاندار در خصوص جمعه بازار یاسوج و مطالبه دانشجویی که معتقد بود نباید جمعه بازار جمع آوری شود گفت: نباید احساسی برخورد کنیم بلکه باید منطقی برخورد کرد و وضعیت شهر و کاسبان جمعه بازار هم مدنظر قرار گیرد.

احمد زاده گفت: اگر آتش سوزی در این بازار اتفاق بیافتد فاجعه ای رخ می دهد و باید یک تصمیم گیری مناسب گرفت و آنها در مکان جدیدی که احداث شده مستقر شوند.

استاندار تاکید کرد : شرایط این مکان بحرانی است و بخش زیادی از جنجال هایی که صورت می گیرد واقعی نیست .

اظهار نظر درباره سد تنگ سرخ باید فنی باشد

استاندار در خصوص پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر عدم حضور مسئولان برای صحبت پیرامون سد تنگ سرخ گفت: این سدباید به لحاظ فنی و مهندسی بررسی شود ۷۶ درصد آبریز آن استان فارس و ۱۴ درصد آبریز آن در استان کهگیلویه و بویراحمد است .

وی ادامه داد: ۵۶ میلیون متر مکعب آب ان برای شهر شیراز است و ۷۰ و اندی نیز برای استان کهگیلویه و بویراحمد است و هر چقدر نیز آب اضافه شد به یاسوج می رسد.

وی گفت: بودجه شبکه آبرسانی به شهر یاسوج از محل این سد را امسال اختصاص می دهیم. 

تعطیلی سد تنگ سرخ به ضرر یاسوج است

احمد زاده تاکید کرد: اگر سد تنگ سرخ تعطیل شود برخی از مکانی بالاتر آن را می سازند و باز هم ما ضرر می کنیم.

وی یادآوری کرد: هر سدی ساخته شود برخی مسایل زیست محیطی را با خود به همراه دارد و بخش زیادی از باغات و زمین ها و غیره زیر آب می رود .

وی تصریح کرد: تمامی مسایل مربوط در حوزه سد تنگ سرخ به لحاظ فنی مهندسی، زیست محیطی و غیره توسط وزارت نیرو انجام شده است .

احمد زاده گفت: ۶۰ درصد آب یاسوج هدر می رود  و چاه های آهکی دیگر پاسخگوی نیاز این شهر نیست و در آینده برای تامین آب شرب شهر یاسوج و حاشیه شهر دچار مشکل خواهیم شد و باید سد تنگ سرخ احداث شود.

وی در خصوص دیگر سد استان هم گفت: اخباری که از سد چمشیر گچساران و نمکی بودن آن منتشر می شود واقعی نیست.

وی در خصوص شروع  شفاف سازی از استاندار و معاونانش گفت:  فیش حقوقی خود و معاونین  را در رسانه منتشر می کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها