کد خبر: 639188
تاریخ انتشار :

۵۰ درصد فرایندهای مرکز مالکیت معنوی بزودی الکترونیکی می‌شود

معاون رییس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابراز امیدواری طی هفته آتی ۵۰ درصد از فرایندهای مرکز مالکیت معنوی، الکترونیکی و سبب کاهش بسیاری از مراجعات مردمی شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حسن بابائی روز سه شنبه در نشست با جمعی از مدیران و مسئولان مرکز مالکیت معنوی با بیان اینکه مالکیت معنوی جایگاه مهمی در عرصه اقتصاد، تولید و گسترش روابط با سایر کشورها دارد، گفت: عمده مراجعات مردم در حوزه ثبت شرکت ها و مرکز مالکیت معنوی است از این رو الکترونیکی کردن فرایندها مسلما کاهش مراجعات مردمی، کاهش هزینه های زائد و  صرفه جوئی در زمان را برای متقاضیان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سالهای گذشته در مرکز مالکیت معنوی صورت گرفته، افزود: با روحیه کار جهادی که در بخش فن آوری سازمان سراغ داریم امیدواریم طی هفته آتی پنجاه درصد از فرایندهای این مرکز  الکترونیکی شود که این مهم باعث کاهش بسیاری از مراجعات مردمی میگردد.

معاون رئیس قوه قضائیه به حساسیت کاری مرکز مالکیت فکری اشاره کرد و گفت: نظارت بر فعالیت شرکت ها باید با دقت بیشتری صورت پذیرد و شرکتهای صوری شناسائی و دست افراد کلاهبردار و سودجو کوتاه شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه محوری در سازمان ثبت اسناد باید نهادینه شود، افزود: هر اداره و واحد ثبتی باید با بهره گیری از جوانان و مدیران خوش فکر و نوآور با حرکت در مسیر تحول و تعالی و ارتقا جایگاه سازمانی چشم انداز آتی خود را تبیین کند.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به برگزاری همایش بین المللی در سال آینده اظهار داشت: این همایش برای اولین بار در کشور انجام می شود و هدف آن شناساندن چهره بین المللی مالکیت معنوی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها