کد خبر: 640373
تاریخ انتشار :

مطالبه‌گری برای آب لرستان باید به گفتمان عمومی تبدیل شود

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه‌گری برای آب لرستان باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین گودرزی در نشست تخصصی با موضوع آب لرستان که با حضور متخصصان، مدیران آب منطقه‌ای استان و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: مطالبه‌گری در حوزه آب باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و اینگونه نشست‌ها مورد حمایت ماست.

وی با رویکرد جامعه‌شناسی به آسیب‌شناسی کمترتوسعه‌یافتگی لرستان پرداخت و تصریح کرد: تفکرات ما در استان بایستی براساس نگاه توسعه‌محور باشد نه نگاه صرفاً مبتنی بر اقتصاد سنتی.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خاطرنشان کرد: کشاورزی لرستان همواره یک کشاورزی سنتی بوده است درحالی که ما باید به سوی صنعتی شدن کشاورزی برویم و در این مسیر، کشاورزی استان بایستی صنایع تبدیلی و مکمل داشته باشد.

گودرزی اضافه کرد: فرهنگ مطالبه‌گری در استان بایستی روی موضوعات توسعه همچون مدیریت منابع آب متمرکز شود و نه روی بیان مطالبات شخصی توسط افراد و انتظار اینکه نماینده مجلس، وقت و انرژی خود را صرف برآورده ساختن مطالبات و رفع گرفتاری‌های شخصی افراد کند.

وی بیان کرد: بایستی مجامع تخصصی در لرستان را تقویت کرد و مجامع و تشکل‌های تخصصی در مسیر مطالبه‌گری برای موضوعات مرتبط با توسعه استان از جمله موضوع آب، تقویت شوند.

گفتنی است در این نشست تخصصی، مهندس داریوش حسن‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان و برخی معاونان وی نیز حضور داشتند و بر دفاع از حقوق استان لرستان در حوزه‌های تخصیص آب و سدسازی‌ها، تأکید کردند.

همچنین برخی فعالان حوزه آب استان، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در این نشست تخصصی مطرح کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها