کد خبر: 640612
تاریخ انتشار :

روستای "چارک" بوشهر میزبان جشنواره قرائت محلی قرآن شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: نخستین جشنواره قرائت محلی قرآن کریم در روستای "چارک" این شهرستان که به عنوان روستای قرآنی کشور معروف است، برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمید زارعی رور یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای ترویج فرهنگ علوم قرآنی، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی استان بوشهر و معرفی و تقدیر از قاریان برتر این استان در رشته قرائت نخستین جشنواره قرائت محلی قرآن کریم در روستای چارک برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: این جشنواره ویژه آقایان ۲۵ سال به بالا است که علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ دی ماه سال جاری نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

زارعی افزود: برای پذیرش در جشنواره بعد از مراحل ثبت‌نام قاریان می‌بایست با تلاوت محلی سوره نحل صفحه ۲۷۵ و آیه ۷۳ تا ۷۵ فایل صوتی خود را به شماره واتساپ ۰۹۹۴۴۶۶۵۰۲۴ ارسال کنند.

وی بیان کرد: پس از بررسی فایل‌های صوتی توسط هیات داوران، مرحله نهایی منتخبین جشنواره در تاریخ ۲۷ بهمن ماه به صورت حضوری در حسینیه سیدالشهدا روستای چارک برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: استان بوشهر پیشینه تاریخی در حوزه دین و قرآن دارد که این سابقه به قرن‌های گذشته برمی‌گردد و تاکنون نیز ادامه داشته و به عنوان یک موهبت الهی است.

نخستین جشنواره قرائت محلی قرآن کریم توسط موسسه قرآن و عترت ثقلین چارک و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، دهیاری و شورای اسلامی روستای چارک، کانون فرهنگی هنری مسجد جامع الزهرا روستای چارک و دفتر امور روستایی استانداری بوشهر  برگزار می‌شود.


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها