کد خبر: 656155
تاریخ انتشار :

معرفی 5 کتاب برای کمک به شما در انجام شغلی که دوست دارید

معرفی 5 کتاب برای کمک به شما در انجام شغلی که دوست دارید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرمایه گذاری برای توسعه فردی یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می‌توانید برای آینده خودتان انجام بدهید. صرف زمان و هزینه برای رشد و توسعه فردی، مسیر شغلی و زندگی شخصی شما را متحول می کند. چه برای بهبود مسیر شغلی تان به عنوان یک کارمند تلاش می‌کنید و چه برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار شخصی خودتان به دنبال توسعه فردی هستید، کتاب‌های معرفی شده در این مقاله می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه برترین کتاب‌های شغلی را که به شما در داشتن یک زندگی شغلی بهتر کمک می‌کنند معرفی می‌کنیم.

5 کتاب کاربردی که زندگی شغلی شما را متحول می‌کنند

کتاب و مقالات زیادی در زمینه کمک به طراحی مسیر شغلی بهتر، راه اندازی یک کسب و کار موفق و به طور کلی افزایش موفقیت در زندگی شغلی منتشر شده است. با این وجود، بسیاری از افراد در راه اندازی کسب و کارهای مختلف و یا در تلاش برای بهبود مسیر شغلی خودشان شکست می خورند. باتوجه به تنوع و تعدد منابعی که در این حوزه وجود دارد، انتخاب منابع و دنبال کردن محتوای اشتباه بسیار رایج بوده و در این بین شناخت منابع مناسب و معتبر اهمیت زیادی دارد. در ادامه تعدادی از بهترین کتاب‌های شغلی را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب خودتان در معتبرترین شرکت‌ها و سازمان‌ها هستید، صفحه استخدام ارگان های دولتی را ببینید.

کتاب همه چیز بودن

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان و حتی افرادی که مدتی در بازار کار فعال بودند، فهمیدن این موضوع است که واقعا به چه کاری علاقمند هستند. به دلیل ماهیت پیچیده کسب و کارهای امروزی، صرف تخصص در یک حیطه خاص نمی‌تواند به پیشرفت کاری و داشتن یک زندگی شغلی بهتر کمک کند.

این کتاب راجع به کل‌گرایی و کسب مهارت‌های مختلف و موثر در کنار یکدیگر است. چه بنیان گذار یا مدیر یک شرکت هستید و چه کارمند، این کتاب می‌تواند در بهبود مسیر شغلی و کمک به کسب موفقیت بیشتر در کسب و کارتان اثر گذار باشد. کتاب «همه چیز بودن»، نوشته «امیلی واپنیک»، توسط سعید دانشمندی در انتشارات نشر نوین ترجمه شده است.

بخشی از کتاب همه چیز بودن:

" برای برخی از ما تصور محول ‌کردن چند پتانسیلی‌ بودن به عصرها و آخر هفته‌ها ناپذیرفتنی است. ما ترجیح می‌دهیم از گرسنگی تلف شویم تا اینکه چهل ساعت در هفته را برای کاری صرف کنیم که نمی‌توانیم تمام وجودمان را در آن بگنجانیم. با حذف فشار ناشی از نیاز به درآمدزایی از هر علاقه، دست‌مان را برای اکتشاف بدون نگرانی باز می‌گذاریم."

کتاب کار عمیق

«کار عمیق» که در لیست کتاب های پرفروش نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال قرار گرفت، یکی از بهترین کتاب‌های شغلی چند سال اخیر محسوب می‌شود. این کتاب که توسط «کال نیوپرت» در سال 2016 نوشته شده است، یه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی امروزی پرداخته است؛ عدم تمرکز! در دنیای شبکه‌های اجتماعی و اخبار لحظه‌ای، تمرکز کردن روی کار و پرت نشدن حواسمان بسیار مشکل است. نویسنده وجود عوامل حواس پرت کن مثل ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی را عامل اصلی سطحی انجام شدن کارها می‌داند و در این کتاب راهکارهایی را برای مدیریت استفاده از فضای مجازی ارائه می‌کند. این کتاب با ترجمه ناهید ملکی توسط نشر نوین به چاپ رسیده است. 

بخشی از کتاب کار عمیق:

" وودی آلن نویسنده و کارگردان معروف در چهل و چهار سال بین 1969 تا 2013 چهل و یک فیلمنامه نوشت و کارگردانی کرد که بیست و سه بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد. در آن سال‌ها، وودی آلن اصلا رایانه نداشت و به دور از مزاحمت‌های وسایل الکترونیکی، فیلم‌نامه‌هایش را با ماشین تایپ قدیمی، مدل المپیا اس ام 3 می‌نوشت. پیتر هیگز، فیزیکدان و نظریه‌پرداز هم مثل وودی آلن به دور از دنیای رایانه‌ها کار می‌کرد به طوری‌که وقتی اعلام شد جایزه‌ی نوبل را کسب کرده، روزنامه‌‌نگار‌ها نمی‌توانستند او را پیدا کنند!"

کتاب لذت کار کردن

«لذت کار کردن: زندگی حرفه‌ای‌‌تان را ساماندهی کنید»، کتابی کاربردی است که به شما در مدیریت بهتر زندگی شغلی کمک می‌کند. حجم زیاد کار و فشار کاری بالا باعث می‌شود تا با انبوهی از کارهای انجام نشده و پیام‌های پاسخ داده نشده روبرو باشیم و روز بعد با خستگی و آشفتگی بیشتری به ادامه کار بپردازیم. کتاب لذت کار کردن، با ارائه راهکارهایی برای مدیریت زندگی و وظایف شغلی، کمک می‌کند تا در طول روز کمترین فشار جسمی و ذهنی را متحمل شده و لذت بیشتری از کار کردن ببریم.

این کتاب توسط «ماری کندو» و «اسکات سوننشین» نوشته شده و با ترجمه امید آفاق نیا در انتشارات شمشاد به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب لذت کار کردن:

" قبلاً همیشه احساس می‌کردم که چون در کار خود از استادیار تازه‌تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی به یک استاد تمام (بالاترین رتبه در دانشگاه) رسیده‌ام، باید به‌طور فزاینده‌ای در فعالیت‌هایی شرکت کنم که مسئولیت اصلی من در تحقیق و تدریس نیست. به‌عنوان یک همکار خوب، تقریباً همیشه می‌گفتم بله. به نظر می‌رسید کار درستی است و هر فعالیتی زمان زیادی را نمی‌گیرد. "

کتاب مهره حیاتی

یکی از بهترین و متفاوت‌ترین کتاب‌های شغلی که در چند سال اخیر منتشر شده است، کتاب «مهره حیاتی» اثر «ست گودین» است. متخصص بودن در کاری که انجام می‌دهید شرط لازم برای موفقیت در شرکت یا سازمان است، اما کافی نیست. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با بهبود مهارت و توانمندی‌هایتان و ارائه آن‌ها، به مهره حیاتی سازمان و فردی غیر قابل جایگزینی تبدیل شوید. کتاب «مهره حیاتی» که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز است، در سال 2015 در فهرست 20 کتاب برتر مهم‌ترین متفکران حوزه کسب‌وکار از سوی مجله بلومبرگ بیزنس ویک (bloomberg businessweek) قرار گرفت. این کتاب با ترجمه علیرضا خاکساران توسط نشر آموخته منتشر شده است.

بخشی از کتاب مهره حیاتی:

" هر سازمان موفقی دست‌کم یک مهره‌ حیاتی دارد؛ برخی صدها و هزارن مهره حیاتی دارند. مهره حیاتی یک عنصر ضروری ا‌ست که بخشی از عملیات را بهم متصل می‌دارد. بدون مهره حیاتی این اجزا فرو می‌ریزند. آیا در سازمان شخصی وجود دارد که به معنای واقعی کلمه غیر قابل جایگزین باشد؟ احتمالا نه. اما جایگزین کردن ضروری‌ترین افراد کار بسیار دشواری‌ است. "

کتاب مدیریت خود

کتاب «مدیریت خود» یکی از مجموعه کتاب‌های « 10 مقاله‌ای که از هاروارد باید بخوانید» است که توسط نشر آموخته منتشر شده است. در این سری کتاب‌ها 10 مقاله خواندنی و کاربردی درباره موضوعات مرتبط با زندگی شغلی که در مجله هاروراد بیزنس ریویو (Harvard Business Review) منتشر شدند ارائه شده است. یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها چه در زندگی شغلی و چه فردی، توانایی مدیریت خود است. در هر موقعیت شغلی که قرار داشته باشید، داشتن توانایی مدیریت فردی از عوامل تعیین کننده موفقیت در کار است.

نکات کلیدی مطرح شده در این مجموعه مقالات، به شما در شناخت بهتر ارزش‌های شخصی، یادگیری مهارت‌های خاص و نحوه دریافت بازخورد از دیگران برای بهبود نقاط قوت و ضعف خودتان کمک بسیاری می‌کند. این کتاب با ترجمه شیرین رفیعی توسط نشر آموخته منتشر شده است.

بخشی از کتاب مدیریت خود:

" مدیران شوریده‌ای که در طی جلسات آرامش ندارند، قرارها را از یاد می‌برند و مرتبا دکمه‌ی بسته شدن در آسانسور را فشار می‌دهند، دیوانه نیستند، دیوانه شده‌اند. آنان به پدیده‌ی عصبی تازه شناخته شده‌ای مبتلا هستند که اختلال نقص توجه نام گرفته است. این پدیده که به شکل پرتی حواس، آشفتگی درونی و بی‌حوصلگی پدیدار می‌شود، راه مدیران را برای روش‌ سازی اولویت‌ها، گرفتن تصمیم‌های زیرکانه و مدیریت زمان می‌بندند. "

سخن پایانی

امروزه منابع زیادی برای کمک به توسعه فردی و موفقیت در کسب و کار وجود دارند. استفاده از منابع درست و به کارگیری نکات آن‌ها، می‌تواند تا حد زیادی به رسیدن به نتیجه دلخواهتان کمک کند. در این مقاله با 5 مورد از برترین کتاب‌های شغلی که می‌تواند عملکردتان در موقعیت شغلی را افزایش داده و به بهبود زندگی کاری شما کمک کنند آشنا شدید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها