کد خبر: 662878
تاریخ انتشار :

با این دمنوش نفخ را نابود کنید

نفخ شکم و گرفتگی معده یکی از بدترین مشکلاتی است که می تواند در هر زمانی رخ دهد. این مشکل آزار دهنده را می توان با برخی از دمنوش ها کنترل و حتی درمان کرد.

با این دمنوش نفخ را نابود کنید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 اگر چه ممکن است به نظر برسد که یک فنجان آب داغ و طعم گیاهی آن در نفخ معده موثر نیست و تنها می تواند معده شما را پر کند اما در اینجا چند دمنوش را به شما معرفی خواهیم کرد که خواص آرام بخشی قوی دارند و می توانند به نفخ شکم کمک و حتی آن را محدود کنند.

دمنوش ضد نفخ زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین مواد غذایی برای حالت تهوع است که براساس تحقیقات، مصرف ریزوم آن باعث کاهش علائم سوء هاضمه از جمله نفخ شکم می شود.

*هنگام تهیه دمنوش زنجبیل، بهتر است از زنجبیل تازه استفاده کنید تا از خواص ضدالتهاب آن بهره مند شوید.

مواد لازم:

تکه ای از زنجبیل تازه و خام

۲ فنجان آب

یک قاشق غذاخوری عسل

نصف یک عدد لیمو

طرز تهیه:

پوست زنجبیل را با پوست کن بگیرید و سپس آن را به صورت ورقه های نازکی برش دهید (اگر می خواهید دمنوشی قوی داشته باشید زنجبیل را رنده کنید). سپس آب را در قوری به جوش آورید و تکه های زنجبیل و لیمو را به آن اضافه کنید، قوری را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه کمی خنک شود و در نهایت با عسل شیرین کرده و میل کنید.

دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی از خانواده نعناع می باشد و خاصیت تسکین دهندگی دارد یعنی به تسکین گاز،نفخ و سوهاضمه کمک می کند. در حقیقت، در یک مطالعه آزمایشی که در سال ۲۰۰۶ انجام شد، نشان داد که یک داروی گیاهی حاوی بادرنجبویه و چندین گیاه دیگر در کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر موثر می باشد.

*همچنین دمنوش بادرنجبویه به عنوان خواب آور و تسکین اضطراب نیز مصرف می شود.

مواد لازم:

یک دوم فنجان برگ های بادرنجبویه

۲ فنجان آب

عسل و شکر به منظور طعم دهی

طرز تهیه:

آب را در یک قوری بجوشانید، برگ های بادرنجبویه را خرد کنید و درون قوری بریزید و درب آن را ببندید، به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید، در صورت لزوم دمنوش را از صافی رد کرده و در صورت تمایل آن را شیرین کنید.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه به بهبود خواب کمک می کند اما این دلیل نمی شود تا هر شب قبل از خواب آن را میل کنید! گل های خشک بابونه حاوی تریپنوئیدها و فلاونوئید هامی باشد که خاصیت ضدالتهابی را به این گیاه بخشیده است. گل بابونه سلامت دستگاه گوارش را تقویت کرده و به طور سنتی برای درمان اختلالات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد لازم:

۴ قاشق چای خوری گل بابونه خشک شده

۴ فنجان آب

عسل یا شکر برای طعم دهی

طرز تهیه:

ابتدا در یک قوری آب را به جوش آورید، سپس گل های بابونه را به آن اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید و در نهایت مخلوط را از صافی رد کرده و برای شیرین شدن می توانید از عسل یا شکر استفاده کنید.

دمنوش رازیانه

آنتی اکسیدان های موجود در رازیانه به آن خاصیت دارویی داده و موجب خوش طعمی اش شده است. نفخ و گرفتگی با روغن گیاهی رازیانه مطابقت ندارد و باید از دانه آن دمنوشی خوش طعم و خوش مزه تهیه کنید.

مواد لازم:

یک قاشق چای خوری دانه های رازیانه

یک فنجان آب

عسل یا شکر به منظور طعم دهی

طرز تهیه:

ابتدا با استفاده از هاون یا گوشت کوب دانه های رازیانه را له کنید تا روغن آن استخراج شود و سپس دانه های له شده را با آب در یک قوری بریزید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و فراموش نکنید که درب قوری را ببندید و در نهایت از صافی رد کرده و در فنجانی ریخته و با عسل یا شکر آن را شیرین کرده و میل کنید.

دمنوش نعناع فلفلی

نعناع فلفلی دارای خاصیت تسکین دهندگی می باشد و گرفتگی و التهاب معده را کاهش می دهد. روغن منتول در نعناع به رفع نفخ شکم کمک کرده و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

مواد لازم:

یک مشت برگ نعناع فلفلی شسته شده

یک فنجان آب

عسل یا شکر به منظور طعم دهی

طرز تهیه:

ابتد آب را بجوشانید، سپس برگ های نعناع را به آن اضافه کرده و از روی حرارت بردارید، به مدت ۵ دقیقه صبر کرده و از صافی رد کنید و در صورت تمایل از برشی لیمو ، عسل یا شکر استفاده کرده و میل کنید.

** تمامی این دمنوش ها اثر ضد نفخ دارند و برای عموم قابل مصرف هستند اما اگر شرایط جسمی خاصی دارید حتما قبل از مصرف باید با متخصص طب سنتی مشورت کنید.**

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها