کد خبر: 369183
تاریخ انتشار :

آخوندزاده تشریح کرد: جزئیات برنامه های موکب خدام الحسین در اربعین

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محسن آخوندزاده مدیر موکب خدام الحسین در یک نشست خبری که در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار می شد در خصوص اولین موکب ایرانی در مراسم اربعین گفت: موکب خدام الحسین اولین موکب دانشجویی است که از سال 90 نخستین فعالیت‌های خود در حوزه عتبات و اعزام دانشجویان به اربعین را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در مسیر پیاده روی موکب‌های بسیاری از کشورها اعم از انگلیس و تانزانیا و بلژیک حضور داشتند و جای خالی ایران شدیدا احساس می‌شد. در سال 93 اولین موکب رسمی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان موکب خدام‌الحسین برپا شد. از نکات قوت این موکب حضور 40 خبرنگار بود که به صورت آنلاین اخبار را پوشش می‌دادند.

آخوندزاده با بیان اینکه در سال گذشته 20 هزار متر زمین برای برپایی این موکب خریداری شد، تصریح کرد:مدتی قبل نیز زمین دیگری در جوار زمین موکب برای ساخت یک زائر سرا گرفته شد. استفاده از این زائر سرا برای عموم آزاد و اقامت به مدت 4 شب همراه با صبحانه، ناهار و شام رایگان است. تمام هزینه های این موکب توسط نذورات مردمی است.

وی ادامه داد: در بحث اسکان و تغذیه زائران ما روزانه در مجموع 40 هزار پرس غذا طبخ می‌کنیم. 10 هزار پرس برای صبحانه، 15هزار پرس برای ناهار و 15هزار پرس دیگر برای شام. نیروهای هلال احمر همچنین در موکب برای خدمات رسانی به زائران نیز حضور دارند که این خود از دیگر نکات قوت موکب است.

آخوندزاده در ادامه به سایر برنامه‌های این موکب به غرفه کار کودک اشاره و تصریح کرد: یک فضای 800 متری را برای کودکان اختصاص داده ایم که برنامه‌های مختلفی اعم از آموزشی و تفریحی را برای کودکان 5 تا 12ساله در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه افزود: دکتر خیراندیش از پیشکسوتان طب سنتی نیز در موکب خدام الحسین حضور دارند و به زائران که خصوصا در انتهای مسیر دچار خستگی می‌شوند خدمات رسانی می‌کنند.

محسن آخوندزاده با بیان اینکه یک حسینه با فضای 3 هزار متری را برای عزاداری زائران تدارک دیده ایم، گفت: این حسینه برای برگزاری مراسمات مذهبی تدارک و برنامه ریزی شده است. ارائه خدمات از جمله خیاطی، ماساژ تعمیر گوشی‌های موبایل و توزیع سربند از جمله خدمات ارائه شده در موکب خدام الحسین خواهد بود؛ تا انشاالله بتوانیم خدمات مناسب و خوبی را به زائران اباعبدالله الحسین ارائه کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها