کد خبر: 393766
تاریخ انتشار :

کاشت درختان گیلاس و سرو به یاد کیارستمی و رشیدی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در ابتدای این مراسم، مهدی توحید‌پور، دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز گفت: «با تمام وجود ایستاده ایم تا نگذاریم دنیای صنعت، محیط زیست را تخریب کند. کنارهم هستیم تا با زبان هنر که نیاز به ترجمه ندارد و برای همه قابل فهم است، محیط زیست را حفظ کنیم. در پنجمین دوره جشنواره فیلم سبز بعد از سکوتی ۱۱ ساله افتخاری نصیبمان شد تا این رویداد را از خواب زمستانی بیدار کنیم.»
به گزارش نامه نیوز ، وی با بیان اینکه دوره ششم این جشنواره 31 تير الی ۶ مرداد ماه ۹۶ برگزار خواهد شد، افزود: «در این جشنواره علاوه بر فیلم ، بخش هنرهای تجسمی بین المللی نیز درکنار کارگاه های آموزشی با موضوع اقتصاد سبز با شعار گردشگری پایدار، انرژی های نو و شهر پایدار برگزار می‌شود.»
در ادامه این مراسم، فرهاد توحیدی، دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز نیز گفت: «امروز قرار است منوچهر شاهسواری درخت گیلاسی به یاد عباس کیارستمی بکارد و امیدوارم گیلاس هایش سهم ما نیز شود و همچنین احترام برومند نیز درخت سرو آزادی را به یاد داوود رشیدی خواهند کاشت.»
منوچهر شاهسواری، مدیر عامل خانه سینما که در مراسم درختکاری باغ ملل حضور داشت، گفت: «من به نمایندگی از اهالی سینما می گویم که باید با طمع‌کاری مدیران و سازمان ها که به قصد انتفاع از محیط زیست در حال تهاجم به آن هستند، مقابله کنیم. من به امر تبلیغی باور دارم اما امر تهاجم به نیروهای زاید را نمی توانیم در نظر نگیرم متاسفانه در این زمینه کم کاری کرده‌ایم و این در حالیست که در برابر به‌هم زدن بافت طبیعت سکوت کرده‌ایم.»
معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در مراسم درختکاری باغ ملل گفت: «برگزاری این مراسم همراه با حرکتی است که این روزها برای کاشت درخت و حفظ محیط زیست صورت می‌گیرد. همچنین در آستانه هفته زن، ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، نزدیک شدن به نوروز و نو شدن فصل را نشانه‌ای از امید می‌دانم. این‌که بتوانیم با وجود مشکلات فراوان و عقب ماندگی‌ها و موانع و سنگ اندازی‌ها بتوانیم از سرمایه‌های انسانی و طبیعی حمایت کنیم.»
وی با اشاره به هدف اصلی جشنواره بین المللی فیلم سبز توضیح داد: «موضوع اقتصاد سبز و رشد همگام آن همزمان با اقتصاد جهانی را باید مد نظر جشنواره بین المللی فیلم سبز قرار دارد. خوشبختانه برجام و توافق های ایران با کشورهای دیگر، فضا را برای حضور در عرصه اقتصاد جهانی آسان تر کرده است. امروز نگاه تقابل محیط زیست با اقتصاد از بین رفته است و صحبت بر سر همگرایی این دو و اقتصاد سبز است.»
ابتکار با بیان اینکه فرهنگ مولفه اصلی حفاظت از محیط زیست است، ادامه داد: «یکی از اقدامات مهم دولت حمایت از اصحاب هنر و فرهنگ در حوزه محیط زیست و بسط آموزش های محیط زیستی است و یکی از ابعاد ویژه هنر، سینماست. برگزاری جشنواره فیلم سبز کار بسیار دشواری بود و باید از آقای فرهاد توحیدی و همکارانی که به این جشنواره دل سپرده اند، تشکر کنم.»
در انتهای این مراسم با حضور هنرمندان، نهال گیلاسی به یاد مرحوم عباس کیارستمی توسط منوچهر شاهسواری و درخت سروی به یاد مرحوم داود رشیدی توسط احترام برومند کاشته شد.
همچنین مرتضی رنجبران، مدیر روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم سبز به همراه خبرنگارانی که در این مراسم حضور داشتند، نهالی را به یاد رضا رستمی، علی وزینی و محسن سیف کاشتند.
منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها