کد خبر: 165020
تاریخ انتشار :

سید مهدی شجاعی : داستان خوانی در حضور مردم یک تجربه ناب است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ، او با بیان این مطلب که سعه صدر و پذيرا بودن اين برنامه درخصوص دعوت از سلايق و ديدگاه‌های مختلف، مساله‌اي است كه شب‌هاي داستان برج میلاد را تداوم بخشیده است، گفت:« باقي عوامل موفقيت اين برنامه منوط به مخاطب است و بستگي به همراهي او دارد.»

سيدمهدي شجاعي كه در دومين شب از دوره چهارم «شب‌هاي داستان برج ميلاد» داستان‌خواني كرد، در گفت وگو با روابط عمومی برج میلاد تهران افزود: «اگرچه يك شب در برنامه شب‌هاي داستان در برج ميلاد شركت كرده‌ام اما اين تجربه را مثبت ارزيابي مي‌كنم و دوستش داشتم؛ چون ارتباط با مخاطب هميشه يكي از دغدغه‌هاي من بوده و برايم مغتنم است؛ آن هم مخاطبي كه براي شنيدن داستان آمده و داستان را مي‌فهمد بنابراين چنين محفلي براي نويسنده ارزش دارد. به همين دليل خواندن داستان را در حضور مردم تجربه‌اي ناب مي‌دانم.»

خالق رمان «دوموقراضه» اضافه كرد: «در سال‌هاي گذشته، پيش از چاپ و انتشار كتاب، اين فرصت را در اختيار داشتم كه اثر را با مخاطب در ميان بگذارم، داستان را براي آنها بخوانم و در يك ارتباط متقابل قرار بگيرم ولي اخيرا به دليل گرفتاري‌هاي متعدد، اين اتفاق كمتر رخ مي‌دهد. به هر حال در مجموع به نظر من برگزاري اين نشست‌ها، جدي گرفتن داستان است.»

نويسنده «غیرقابل چاپ» همچنين اظهار داشت: «حركتي كه برج ميلاد تهران آغاز كرده است، تاثير خوبي در فضاي ادبيات داستاني مي‌گذارد. به نظرم مجموعه برج ميلاد اين ظرفيت بالقوه را دارد كه همانند بسياري از مكان‌هاي ديگر همچون خانه هنرمندان و...، به يك مركز فرهنگي و هنری تبديل شود و مهم آن است كه چنين نشست‌هاي فرهنگی و صميمانه ادامه پيدا كند.»

نويسنده «ضریح چشم‌های تو» در پاسخ به اين سوال كه آيا خواندن داستان‌هاي منتشر نشده با اصل مميزي در تناقض است يا خير؟ گفت: «هيچ قانوني، نويسندگان را از اينكه داستان منتشرنشده‌شان را در يك محفل ادبي بخوانند، منع نكرده است. حتما قرار نيست پس از اينكه داستاني خوانده شد، منتشر شود و زماني كه براي انتشار در قالب يك كتاب به وزارت ارشاد مي‌رود، در آنجا مميزي مي‌شود و مراحل قانوني را طي مي‌كند.»

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها