کد خبر: 195274
تاریخ انتشار :

پرچم ایران بر فراز موکب خدام الحسین بر افراشته شد/ تشریح فعالیت های موکب جمهوری اسلامی ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محسن آخوندزاده با اعلام این خبر گفت: موکب خادم الحسین با عنوان موکب طلاب الجامعات الایرانی در مسیر نجف به کربلا به ارائه خدمات به زائران پیاده امام حسین می پردازد.

وی با بیان اینکه این موکب امسال با ارائه خدمات متنوع، پذیرای زائران حسینی است، به تشریح این خدمات پرداخت.

آخوندزاده با اشاره به اینکه موکب خدام الحسین با راه اندازی واحد آشپزخانه در 3 وعده میزبان زائران است گفت: آشپزخانه موکب هر روز با طبخ حلیم و قیمه در هر وعده 10 هزار غذا توزیع می کند. ضمن اینکه چایخانه و قهوه خانه نیز در تمامی ساعات روز دایر است.

وی افزود: امسال یک حسینیه با ظرفیت هزار و 500 نفر در موکب تعبیه شده است که در آن نماز جماعت و سخنرانی و عزاداری برپا می شود.

مسئول موکب خدام الحسین همچنین گفت: امسال با همکاری سازمان هلال احمر یک کلینیک صحرایی در موکب تشکیل شده است که پزشکان این سازمان در مسیر، زائرانی را که دچار مشکل شده اند را معالجه می کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش کودکان نیز امسال پیش بینی شده است تصریح کرد: در این غرفه به کودکان زائر اقلام و هدایایی اهدا می شود، که بخشی از این هدایا کلاه هایی ویژه با شعار لبیک یا حسین است.

وی در ادامه تشریح فعالیت های موکب گفت: 3 طلبه خانم و 3 طلبه آقا در بخشی از موکب پاسخگوی سوالات شرعی زائران هستند و به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند.

آخوندزاده گفت: با مساعدت تولیت حرم امام رضا و حرم حضرت معصومه بسته های نمک متبرک در ایام اربعین حسینی میان زائران توزیع می شود. ضمن اینکه دو بنر بزرگ از حرم امام رضا در مسیر نصب شده تا زائران خارجی با این تصویر عکس یادگاری بگیرند.

وی به برپایی نگارخانه موکب نیز اشاره کرد و گفت: در این نگارخانه عکس هایی از مراسم پیاده روی سال گذشته به نمایش گذاشته شده است.

وی توزیع 700 هزار سربند با شعار "یا لثارات الحسین"، 200 هزار برگ زیارت اربعین و زیارت عاشورا و 100 هزار کارت پوستال را نیز از دیگر هدایای موکب خدام الحسین به زائران پیاده خواند.

مسئول موکب خدام الحسین با اشاره به اینکه این موکب اینترنت پرسرعت را نیز در خدمت زائران قرار می دهند، تصریح کرد: در بخش دیگری از موکب، 10 عکاس حضور دارند و تصاویر ثبت شده را در وب سایت ARBAEENPIX.COM بارگذاری می کنند.

وی توزیع بسته های آجیل مشکل گشا که با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آماده شده است را نیز از دیگر فعالیت های موکب خواند و گفت: این طرح با عنوان یک طرح ساده از سوی مادران شهید انجام شده است.

آخوندزاده تصریح کرد: بر فراز موکب خدام الحسین 18 بادبادک با طرح های پرچم کشورهای ایران، عراق، لبنان، سوریه، یمن، بحرین و حزب الله لبنان و همچنین برخی شعارهای حماسی در پرواز هستند.

مسئول موکب خدام الحسین در پایان از همکاری و مساعدت، سپاه محمد رسول الله، سازمان حج و زیارت، شهرداری تهران، سازمان هلال احمر و عتبه حضرت امام حسین تشکر کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها