کد خبر: 204988
تاریخ انتشار :

پیش از آنکه بخوابم، شوهر کمونیست من و.../ با نامزدهای نهایی سال بیشتر آشنا شوید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز در حوزه ادبیات زبان‌های دیگر، «پیش از آنکه بخوابم» تألیف اس.جی. واتسون با ترجمه شقایق قندهاری از نشر آموت، «درخت پرتقال» تألیف کارلوس فوئنتس ترجمه علی‌اکبر فلاحی از نشر ققنوس، «شوهر کمونیست من» تألیف فیلیپ راث ترجمه فریدون مجلسی از نشر نیلوفر و «مارتا فروید» تألیف نیکول روزن ترجمه شهرزاد همامی از نشر شورآفرین آثار راه‌یافته به مرحله دوم داوری سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی هستند.
در معرفی «پیش از آنکه بخوابم» آمده است: «کریستین هر بار که می‌خوابد و خوابش اندکی عمیق می‌شود، حافظه‌اش را به کل از دست می دهد و این اتفاق ناگوار بخشی از تجربه روزانه اش شده است.» اين كتاب كه بهار 2011 منتشر شده، تاكنون به بيش از 30 زبان ترجمه شده است. همچنين علاوه بر آمريكا و انگلستان از پرفروش‌ترين كتاب‌ها در كشورهاي فرانسه،‌ كانادا، بلغارستان و هلند نیز بوده است.
همچنین رمان سیاسی «شوهر کمونیست من» به تصفیه‌های «کمیته فعالیت‌های ضدآمریکایی کنگره آمریکا» می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه اخلاق‌مداری‌های محافظه‌کارانه در آن اقدام فاشیستی که به رهبری کسانی چون جو مک‌کارتی و ریچارد نیکسون انجام شد، بهانه‌ای برای سرکوب‌های وسیع به بهانه مبارزه با کمونیسم و عناصر نفوذی آن در میان محافل روشنفکری و هنری آمریکا شد.
بنابراین گزارش، فوئنتس در «درخت پرتقال» با تکیه بر نگاه تاریخی خود داستان تازه‌ای را خلق کرده است. مترجم کتاب در مقدمه خود بر این اثر نوشته: «از دیدگاه فوئنتس، تاریخ دست‌نوشته‌ای است که وقتی پاک شود، پس پشتش دست‌نوشته دیگری نمایان می‌شود که آن نیز خود پوششی است بر چهره روایتی دیگربدین صورت، روایت فوئنتس از تاریخ نوعی ضدروایت یا نفی روایت است. این گونه همه چیز ممکن است به شیوه‌ای دیگر خلق شود و به بالندگی برسد. فوئنتس در «درخت پرتقال» نمی‌خواهد گرفتار چارچوب زمان باشد، بلکه می‌خواهد فراتر از زمان باشد.»
همچنین در معرفی کتاب «مارتا فروید» آمده است: «لندن 1946. بیوه‌ 85 ساله‌ زیگموند فروید درخواست یک زن روزنامه‌نگار آمریکایی را برای نگارش و انتشار زندگی‌نامه‌اش رد می‌کند، ولی نامه‌هایی که دوستانه بین آن‌ها رد و بدل می‌شود بانوی سالخورده را به گذشته‌های دور می‌برد. او از نوجوانی‌اش در وین‌، ازدواجش با یک پزشک نابغه و شیفته تحقیق‌، نیز زندگی در بطن وقایع و تحولات سیاسی و اجتماعی آن روز سخن می‌گوید. او بیش از نیم قرن زیستن در یک سایه مشهور را مرور می‌کند. آیا این تنها مطلوب او در زندگی‌اش بوده است؟...»
سی‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی بهمن‌ماه از سوی مؤسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.
منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها