کد خبر: 210112
تاریخ انتشار :

استقبال مشهدی‌ها از «خداحافظی طولانی» / موتمن: ما در ایران فیلم عاشقانه کارگری نداشتیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز بر اساس اعلام قبلی قرار بود فیلم «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی در روز اول برگزاری جشنواره در مشهد اکران شود که به دلیل مشکلات فنی، «خداحافظی طولانی» برای اکران در روز اول جایگزین شد و نمایش آن با استقبال مخاطبان روبرو شد.
این فیلم ساخته فرزاد موتمن، کارگردان با سابقه سینمای ایران در دو بخش سودای سیمرغ و هنر و تجربه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. «خداحافظی طولانی» نهمین فیلم سینمایی فرزاد موتمن، یک درام عاشقانه کلاسیک و کارگری‌ است و علی حضرتی تهيه‌كننده فیلم است. سعید آقاخانی در نقشی متفاوت در این فیلم حاضر شده است و امیدهایی برای كانديدا شدن او وجود دارد.
موتمن فیلم خود را يك عاشقانه كارگري مي‌داند. او فیلم عاشقانه کارگری را چنین تشریح می‌کند: «فيلم كارگري مقوله وسيعي است و از «همه چيز روبراهه» (ژان پيرگورن و ژان لوك گدار) تا «نورما ري» مارتين ريت را شامل مي‌شود. شايد تا امروز در سينماي ايران واقعا به سمت طبقه كارگر نرفتيم. طبقه كارگر در تعريف كلاسيكش طبقه‌اي است كه نيروي كارش را به كارفرما مي‌فروشد. ما واقعا چنين نسبت و رابطه‌اي در سينماي ايران نديده‌ايم. فيلم «خداحافظي طولاني» اما از موارد معدودي است كه قصه‌اش در طبقه كارگر مي‌گذرد بي‌آنكه فيلم كارگري باشد. كاراكترهاي اين فيلم كارگر هستند اما در اين فيلم مسائل كارگران مطرح نمي‌شود، در فيلم «خداحافظي طولاني» نمي‌شد به مسائل كارگري نزديك شد چراكه فيلم عشقي است. فيلم كارگري مسائل خاص خود را ندارد اما اين فيلم نوعي فيلم عشقي است كه كاراكترهايي از طبقه كارگر دارد.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها