کد خبر: 223744
تاریخ انتشار :

طرح آرامش بهاری فرصت مناسبی برای تبیین آموزه های اسلامی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، احمد آریایی نژاد، عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و بقاع متبرکه با بیان اینکه امامزادگان میراث فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، تصریح کرد: امامزادگان عظیم‌الشأن ملجأ و پناه مردم و آرامش ‌بخش معنوی مردم ولایتمدار ایران به شمار می آیند و زمینه‌ای برای نهادینه سازی آیین‌ها و سنت‌های دینی و مذهبی ما هستند .

وی ادامه داد: امامزادگان وارثان اهل‌ بیت(ع) و به نوعی ترویج گر فرهنگ اهل بیت اند و سنت حسنه وقف، میراث ماندگاری بوده که برای انسان به‌جا می‌ماند و هرگز ازبین نمی‌رود؛ بنابراین باید برای آن اهمیت قائل شویم و نباید فراموش کنیم که وقف یک میراث فرهنگی و معنوی است .

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین نمایندگان ملت وظیفه خود را در راستای ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ امامزادگان به‌خوبی انجام دهند .

وی با اشاره به اینکه مردم در ایام تعطیلات فرصت بیشتری برای حضور در این اماکن مقدس را دارند افزود: ایام نوروز بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است . بنابراین لازم است امکانات رفاهی و جاذبه های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور فراهم شود .

وی طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه را از جمله اقدامات مثبت و خوب سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: این طرح فرصتی را برای بستر سازی جهت تبدیل این اماکن مقدس به پایگاه و قطب های مهم فرهنگی کشور فراهم می کند .

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد تصریح کرد: باید نظرسنجی و آسیب شناسی دقیقی در خصوص برگزاری این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه صورت گیرد تا روز به روز نکات منفی کمتر شده و زمینه تبدیل شدن این اماکن به قطب فرهنگی کشور در راستای تبیین مسایل دقیق دینی و اسلامی فراهم شود

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها