کد خبر: 240639
تاریخ انتشار :

ذهن زیبا درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از وال استریت ژورنال پروفسور جان نش برنده جایزه نوبل اقتصاد که داستان زندگی و مبارزات وی با بیماری لاعلاجش اسکیزوفرنی الهام بخش فیلم ذهن زیبا برنده اسکار است بعدازظهر روز شنبه به گزارش پلیس محلی به دنبال تصادف تاکسی حامل وی و همسرش که در حوالی نیوجرسی در حرکت بود در گذشت.
پروفسور نش ریاضیدان و استاد دانشگاه پرینستون 86 ساله و همسرش آلیسیا نش 82 ساله بود. این زوج نزدیک به 60 سال در اقامتگاهشان در پرینستون در کنار هم زیستند.
در سال 1994 پروفسور نش همراه با 2 نفر دیگر به طور مشترک به خاطر ارائه تئوری بازی جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کردند.نش کار بر روی تئوری بازی را از دوران جوانی آغاز می کند و به عنوان تز دکترا مقالاتی را در این زمینه ارائه می دهد. و در سنین جوانی به سرعت در زمینه علمی پیشرفت کرده و به استادی دانشگاه پرینستون منصوب می گردد.
ولیکن پیشرفت های علمی وی با شروع بیماری لاعلاج اسکیزوفرنی وی متوقف می گردد به طوریکه تا پایان عمر مجبور می شود با این بیماری مبارزه کند. در سال 1994 جان نش جایزه نوبل اقتصاد را برای تحقیقاتی که در سنین جوانی اش انجام داه بود دریافت می کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها