کد خبر: 251998
تاریخ انتشار :

توصیه‌های حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد درباره شب‌های قدر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از عقیق، ماه مبارک رمضان علاوه بر ره‌آوردهای فردی، نتایج اجتماعی گسترده ‌ای بر اجتماع دارد؛ نتایجی که باعث می شود شهر در روزها و شب های این ماه مبارک رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد. ماه مبارک رمضان براساس آموزه های دینی و اخلاقی ماهی است که درهای رحمت الهی را به سمت بنده باز می‌کند و از این رو تأثیرات گسترده‌ای رشد اخلاقی جامعه دارد.

به بهانه فرا رسیدن شب های قدر گپ و گفت کوتاهی با حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد از وعاظ برجسته کشور انجام داده ایم .

حجت الاسلام هاشمی نژاد در پاسخ به این سوال که حال و هوای مجالس و محافل مناجات بر سبک زندگی، تربیت خانواده‌ها و تعمیق معنویت در جامعه چه تأثیری دارد، تصریح کرد: مجالس اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) نوری در ظلمت دنیاست. همان‌گونه که ستارگان در شب‌های تاریک برای اهل زمین نورافشانی می‌کنند. مجالسی که در آن ذکر، دعا، مناجات و توسل به اهل بیت و معارف اسلامی بیان می‌شود، برای اهل آسمان نورافشانی می‌کند.

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در حدیث:«انی تاریکم فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی...» کتاب خدا و عترت عامل هدایت بشریت است؛ اگر خانواده‌ها بخواهند دنیا و آخرت خود را تأمین کند باید از آموزه‌های این دو ثقل استفاده علمی کنند.ما هرچه قدر از قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) دورتر شویم مشکلات دنیوی و اخروی ما بیشتر می شود.

این واعظ برجسته کشور در خصوص تربیت مخلوق و رسیدن به سعادت و شقاوت، تأکید کرد: خداوند متعال که خالق حکیم است برای تربیت این مخلوق اساسنامه قرآن و اهل بیت را فرستاده است. پس هرکس از این دو اساسنامه پیروی کند سعادت دنیا و آخرت خود را تأمین کرده است و هرکس دوری کند شقاوت و بدبختی خودش را رقم زده است.

وی اذعان کرد: امروز باب الله وجود اقدس ولی عصر(عج) است که اگر ما بخواهیم مردم را به سوی خدا هدایت و تربیت کنیم باید از باب امام زمان(عج) و توجه و توسل به حضرت، مردم را به سوی خدا سوق بدهیم. همان طور که در زیارت امام عصر(عج) می خوانیم «السلام علیک یا باب الله الذی لا یؤتی الا منه»از این عبارت می فهمیم که امام عصر(عج) مظهر همه صفات الهی است. چون در این عبارت دعا لغت باب به الله اضافه شده است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد افزود: اگر می‌گفتند السلام علیک یا باب الغفور، امام زمان(عج) فقط باب غفوریت و غفران حق می شد اما وقتی لغت باب به الله اضافه شده است به الله که جامع ترین نام‌ خداست- هزار صفت جمال و جلال حق در اسم الله مستتر است یعنی تمام صفات الهیه در امام عصر(عج) تجلی دارد. در نتیجه امروز "والامر کله بیده" همه امور عالم به دست مبارک امام زمان(عج) جاری و ساری می شود.

وی در پایان پیرامون لیالی قدر و دعای ظهور امام زمان(عج) در شب‌های 19، 21 و 23 که مقارن با شهادت حضرت علی(ع) است، خاطرنشان کرد: شایسته است در این لیالی قدر که ملائکه و روح پرونده‌های ما را به محضر حضرت عرضه می دارند ما با استغاثه و توسل به آن بزرگوار و تبعیت از سیره ایشان و اجداد طاهرینشان سعادت دنیا و آخرت خود را رقم بزنیم و در صدر حوائج ظهور آن بزرگوار را از خداوند متعال بخواهیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها