کد خبر: 623992
تاریخ انتشار :

دفتر شعر بهاره رهنما حاشیه ساز شد! +عکس

انتشار بخش‌هایی از دفتر شعر بهاره رهنما بازیگر سینمای ایران در فضای مجازی حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.

دفتر شعر بهاره رهنما حاشیه ساز شد! +عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت خوندنی آنلاین؛ به نقل اسپوتنیک، پس از جنجال اشعار لیلا اوتادی بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی، اکنون اشعار بهاره رهنما یکی دیگر از هنرپیشه‌های سینمای ایران حاشیه ساز شده و با موج واکنش‌ها در صفحات اجتماعی همراه شده است.

مجوعه شعر بهاره رهنما با نام "زن باران" مجموعه‌ای است از اشعار سپید او که از سال ۱۳۷۳ تا زمستان ۱۳۹۳ را شامل می‌شود، و به گفته ایشان این اشعار دوره‌‌ی بیست ساله از زندگی او را در بر می‌گیرد. او پیش‌تر کتاب "زن بارن" را به مادربزرگ، مادر، خواهر و دخترش و همچنین به زنان بارانی سرزمینش اهدا کرده بود.

کاربران ضمن انتشار بخشی‌هایی از محتوای مجموعه شعر او و انتقاد از آن، نسبت به وضعیت شعر فارسی با انتشار و چاپ چنین آثاری ابراز نگرانی می‌کنند. آنها افرادی را نام می‌برند و مثال می‌زنند که با وجود اینکه سروده‌هایشان بی‌معنی بوده اما تشویق‌های بسیاری را به دنبال داشته‌اند. این کاربران بر این نظرند که یکی از دلایل این اتفاق ابتذال در سلیقه مخاطبان و مطرح نشدن سطح پایین این سروده‌ها است.

بسیاری از کاربران با جملات طنزآمیز فراوان نظرات خود را در این‌باره بیان می‌کنند. آنها لیلا اوتادی و بهاره رهنما را شاعران نوظهوری می‌دانند که ادبیات ایران را غنی‌تر خواهند کرد. ضمن اینکه از دفتر شعر این دو با نام دیوان اشعار یاد می‌کنند.

جمعی از کاربران به فراگیر شدن این موضوع در بین سلبریتی‌ها اشاره می‌کنند و عقیده دارند از آنجا که شعر نو نه قافیه دارد و نه وزن، افرادی سروده‌های نامفهوم خود را شعر نو می‌خوانند.

گروهی از کاربران نیز بر این باورند که اشعار بهاره رهنما، از درون او سرچشمه می‌گیرد و سبک شعری او سلیقه‌ی اوست و بایستی به او همچون یک شاعر نگاه کرد. اما کاربران مخالف بر این عقیده‌اند در سرزمینی که سرشار از شعر ناب است چنین سروده‌هایی را نباید شعر نامید و در واقع این شخصیت‌ها از موقعیت اجتماعی خود استفاده می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها