کد خبر: 625638
تاریخ انتشار :

متوقف شدن پخش سریال "زخم کاری"

حقوق تضییع شده کاربران اگر ناشی از اهمال پلتفرم در اعمال اصلاحات در زمان مقرر باشد را در این مورد پیگیری و در طول هفته درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم. مبنای جنجال پیاپی، به عنوان یک تکنیک بازاریابی را مضرّ می‌‌دانیم.

متوقف شدن پخش سریال "زخم کاری"
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نشان24: محمدحسین مهدویان اصلاحات مورد نظر ساترا برای قسمت هفتم سریال «زخم کاری» را نپذیرفت و با پخش نشدن این قسمت از سریال توسط پلتفرم مربوطه، این سریال همچنان در "متن حواشی" این روزهای شبکه نمایش خانگی به سر می‌برد.

مهدویان پس از سانسور صورت گرفته در انتهای قسمت ششم طی یادداشتی اعتراضی نوشته بود که "اجازه بدهید در قسمت‌های پیش رو در صورت ادامه‌ این رفتار، میان حق مسلم شما برای تماشای سروقت قسمت جدید و احقاق حق‌ دیگرتان که تماشای نسخه‌‌ای در شأن‌ شماست، دومی را انتخاب کنم." 

اینک کارگردان زخم کاری درباره علت توقف پخش قسمت هفتم این سریال نوشته است "از 12 مورد سانسور قسمت هفتم سریال زخم‌کاری که قسمت مهم و جذابی هم هست، 10 موردش را انجام دادیم و در 2  مورد دیگر به‌خاطر جلوگیری از آسیب جدّی به داستان، تصمیم به تعدیل صحنه‌ها گرفتیم. با این حال ساز و کار سانسور ساترا 2 موردی که تعدیل شد را نپذیرفت و بدون دلیلی قانع‌کننده اصرار به حذف کاملشان دارد."

پلتفرم ارائه‌دهنده سریال نیز واکنش نشان داد و نوشت: قسمت هفتم سریال «زخم کاری» به دلیل عدم تفاهم عوامل تولید و تیم نظارت ساترا و به احترام‌ مخاطبان این هفته پخش نمی‌شود. بنا به روال گذشته مقرر بود جمعه و از ساعت 8 صبح، پخش شود اما به دلیل عدم تفاهم و توافق تیم تولید با تیم نظارت ساترا و نقطه نظرات متفاوت طرفین در خصوص برخی موارد اصلاحی، به دلیل احترام به مخاطبان، متأسفانه قسمت هفتم پخش نمی‌شود.

اما مواضع ساترا در واکنش به تصمیم مهدویان و پلتفرم پخش‌کننده زخم کاری همچون گذشته بدون صدور بیانیه رسمی در توئیت یکی از مدیران این سازمان منتشر شد.

علی سعد معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در توئیت خود نوشت: "در خصوص قسمت هفتم سریال "زخم‌کاری" جهت تنویر افکار عمومی: اصلاحات در نظر گرفته شده توسط کارگزاری محتوایی در دو مرحله توسط گروه‌های مختلف تخصصی بررسی شد که نهایتاً با تایید ضرورت اعمال اصلاحات، پلتفرم ملزم به اجرای آن شد. ‌موارد اصلاحی از اواسط هفته به پلتفرم اعلام شده که زمان کافی برای اعمال آنها در اختیار عوامل تولید بوده است. طرح عمومی نکات محتوایی اصلاح شده را در رسانه‌ها نقض غرض دانسته و به نوعی ترویج آنها می‌دانیم. ‌همانطور که قبلاً اشاره شده، اصالت دادن به «فرایندها» و عبور از رفتار و ملاک‌های سلیقه‌ای، محور حرکت ساترا است. حقوق تضییع شده کاربران اگر ناشی از اهمال پلتفرم در اعمال اصلاحات در زمان مقرر باشد را در این مورد پیگیری و در طول هفته درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم. مبنای جنجال پیاپی، به عنوان یک تکنیک بازاریابی را برای زیست بوم رسانه‌های صوت و تصویری کشور، مضرّ می‌دانیم. نکات فوق در حالی است که عزم ساترا در حمایت از پلتفرم‌ها و حتی تلاش آن برای پخش معدود تولیدات باقیمانده که قبلاً مجوز تولید از سایر نهادها گرفته‌اند علیرغم انتقادات فراوان و تحمیل هزینه‌های قابل توجه به ساترا، بر همگان آشکار و مبرهن گردیده است»

حالا باید دید با توجه به رویارویی شکل گرفته، مهدویان قید پخش ادامه سریال را خواهد زد یا در ادامه ممیزی‌ها را خواهد پذیرفت؟ همچنین در این موقعیت ساترا روی موارد اعمالی خود مصر باقی خواهد ماند یا در مقابل پلتفرم‌ها کوتاه می‌آید؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها