کد خبر: 628003
تاریخ انتشار :

ناگفته های جدید از زندگی ایرج طهماسب

ایرج طهماسب فارغ‌التحصیل رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

ناگفته های جدید از زندگی ایرج طهماسب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خوندنی آنلاین ایرج طهماسب فارغ‌التحصیل رشتهٔ تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. ایرج طهماسب فعالیت هنری‌اش را با بازی در فیلم آن سوی مه به کارگردانی منوچهر عسگری‌نسب در سینما آغاز کرد. ایرج طهماسب بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی همچون کلاه‌قرمزی و پسرخاله، یکی بود یکی نبود، دختر شیرینی‌فروش، کلاه‌قرمزی و سروناز، زیر درخت هلو و کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه را در کارنامهٔ هنری‌اش دارد. طهماسب همچنین در مجموعه‌های آرایشگاه زیبا، النگ و دولنگ، خانوادهٔ عجیب و کلاه‌قرمزی به نقش‌آفرینی پرداخته و در برنامهٔ صندوق پُست و اولین حضور شخصیت عروسکیِ کلاه‌قرمزی در تلویزیون، به‌عنوان مجری حضور داشته‌است. او همسر مرجان مدرسی و برادر ناصر طهماسب (دوبلور و مدیر دوبلاژ) است. ایرج طهماسب همکاری خوبی را با حمید جبلی در فیلم‌ها و مجموعه‌های خود دارد.

ایرج طهماسب در زمستان ۱۳۹۵ نخستین کتاب داستان خود را با نام سه قصه منتشر کرد.

شروع فعالیت ایرج طهماسب

ایرج طهماسب برادر ناصر طهماسب(دوبلور) میباشد. ناصر طهماسب متولد 1318 در تهران دوبلور و بازیگر ایرانی است و دوبله را به صورت حرفه ای از اوایل دهه 1340 آغاز کرد. او برادر ایرج طهماسب، کارگردان سینما است.

از جوایز ایرج طهماسب می توان به کاندید بهترین فیلمنامه از چهارمین جشن خانه سینما برای فیلم "عینک دودی" اشاره کرد. او و حمید جبلی از معروف ترین زوج های سینمایی ایران هستند که در چند سال اخیر با ساخت سریال کلاه قرمزی برای نوروز توانایی خود را بیش از پیش به همگان نشان دادند. فاطمه معتمد آریا از دیگر همکاران همیشگی طهماسب است که در خیلی از کارهای موفق او همراهش بوده که البته چند سالی است که این همکاری در کارهایشان دیده نشده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها