کد خبر: 629366
تاریخ انتشار :

بهترین انتشاراتی کتاب نفیس در ایران، چه انتشاراتی می باشد؟

بهترین انتشاراتی کتاب نفیس در ایران، چه انتشاراتی می باشد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ایران به دلیل دارا بودن منبع غنی هنر از گذشته تا کنون، یکی از کشورهای فعال در حوزه نشر کتب نفیس می باشد. به همین علت انتشارات های متنوعی به تولید کتب نفیس ادبی و مذهبی می پردازند. در این میان یافتن کتاب نفیس با کیفیت و دارای استاندارد های بالا، سخت می شود. نامه نیوز در این گزارش قصد دارد به پرسش های پیرامون کتب نفیس پاسخ بدهد و سپس به معرفی بهترین انتشارات کتاب های نفیس در ایران بپردازد.

کتاب نفیس چیست؟

به طور خلاصه، کتاب نفیس کتابی است که از نظر محتوا ارزشمند و متعالی باشد و از نظر فیزیکی از جلد و کاغذ با کیفیت و ظاهر هنرمندانه و ماندگار برخوردار باشد. کتاب نفیس در واقع سفیر فرهنگ و هنر هر کشوری محسوب می شود و لازم است تمام اجزایش از جمله محتوا، جنس کاغذ، جنس جلد و صفحه آرایی نمایانگر هنر کشور تولید کننده باشد. در واقع کتاب نفیس کتابی است که تمام مراحل تولید آن در بالاترین کیفیت ممکن طی شود و همچنین محتوای آن ارزش و شان بالایی داشته باشد.

کاربرد کتاب نفیس چیست؟

کتاب های نفیس جهت ارائه هنرهای مکتوب مانند شعر، داستان، نقاشی، منیاتور، تذهیب، خوشنویسی و عکاسی کاربرد دارند. کتب نفیس ارائه دهنده فرهنگ و هنر یک کشور هستند و کتاب های بسیار با ارزشی جهت هدیه دادن محسوب می شوند.

ویژگی های مهم کتاب های نفیس

471

  • کتاب نفیس، لازم است دارای محتوای با ارزش، با جایگاه بالای علمی، ادبی و یا مذهبی باشد.
  • به حق مالکیت معنوی در محتوای کتاب توجه شود.
  • در کتب نفیس باید به فرهنگ ایرانی اسلامی توجه شود.
  • درکتاب نفیس بهتر است جلوه های تصویری از جمله تذهیب، خوشنویسی و نگارگری به کار رود.
  • در این نوع کتاب نیاز است در کاغذ و جلد کتاب از مواد مرغوب و ماندگار استفاده شود.
  • در کتب نفیس لازم است در صحافی، کتابت، کتاب آرایی و چاپ از تکنولوژی های پیشرفته و با کیفیت استفاده شود.
  • قیمت گذاری کتاب مناسب و منصفانه باشد.
  • بسته بندی کتاب نفیس زیبا و متناسب با نیاز مخاطب باشد.

کتاب های نفیس دارای چه موضوعاتی هستند؟

کتاب های نفیس به پنج دسته تقسیم می شوند. این پنج دسته عبارتند از:

کتاب های نفیس مذهبی

کتاب های نفیس مذهبی شامل قرآن کریم و انواع کتب ادعیه مسلمانان می شود. این کتاب های عبارتند از نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح الجنان، مفاتیح الملکوت و ...

کتاب های نفیس ادبی

کتب نفیس ادبی شامل کتاب های داستان و شعر پارسی می شوند. این کتاب های عبارتند از کتاب دیوان حافظ، کتاب مثنوی معنوی، کتاب داستان های هزار و یک شب، کتاب داستان های شاهنامه، کتاب کلیات سعدی و ....

کتاب های نفیس هنری

کتاب های نفیس هنری شامل کتاب هایی می شود که محتوای آن عکس، تصویر مینیاتور، تصویر نقاشی می باشد و در قالب کتاب نفیس منتشر می شود.

کتاب نفیس چاپ عکسی

در این نوع کتاب نفیس، تصویر نسخه های خطی فاخر و مهم تاریخ جمع آوری شده و در قالب کتاب چاپ شده است.

کتاب نفیس ایران شناسی و گردشگری

در این نوع کتاب، تصاویر مکان های دیدنی و تاریخی شهر های مختلف ایران، تصاویر فرهنگ مردم یک منطقه و عکس های طبیعت زیبای یک منظقه ارائه داده می شود.

تولید کتاب نفیس

472

تولیدات کتاب های نفیس در چاپخانه ها با تکنولوژی بالا انجام می شود و خوشبختانه کشور ما در حوزه چاپ جزو کشورهای برتر است. با این وجود چاپخانه های محدودی در ایران تکنولوژی لازم برای تولید کتاب های نفیس را دارند. یکی از ایرادات چاپخانه های ایران عدم به روز رسانی دستگاه های چاپ و عدم آموزش درست به کارگران مشغول به کار در آن چاپخانه ها است.

در حوزه صحافی کتب، ایران دارای قدمت بالایی می باشد اما در ایران همچنان صحافی توسط کارگران و با دست انجام می شود و این مسئله یکی از ایرادات در تولیدات کتاب های نفیس محسوب می شود. در حوزه تولید کتاب، صحافی وظیفه تا، ترتیب، دوخت، ته‌بندی و جلدسازی را برعهده دارد.

در مواد استفاده شده در تولید کتاب جنس کاغذ و جنس جلد از اهمیت زیادی برخوردار است. کاغذهایی که معمولا در تولید کتاب های نفیس به کار می رود، کاغذ تحریر، گلاسه و معطر می باشند. در بین این مدل ها، کاغذ معطر از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است. در تولید جلد کتاب، از گالینگور، ترمو و چرم طبیعی استفاده می شود. ترمو که به نوعی چرم مصنوعی محسوب می شود از کیفیت خوبی برخوردار است اما با کیفیت ترین نوع جلد، چرم مصنوعی می باشد.

انتشاراتی های عرضه کننده کتاب های نفیس

انتشاراتی های متعددی به تولید و نشر کتب نفیس می پردازند اما انتشاراتی های تخصصی در این حوزه محدود هستند. با توجه به جزئیات و پیچیدگی های چاپ کتب نفیس، انتشاراتی های تخصصی کتاب های با کیفیت تری تولید می کنند. دو تا انتشارات شناخته شده کتب نفیس انتشارات پیام عدالت و انتشارات یساولی می باشند. انتشارات یساولی در حوزه کتاب های نفیس ایران شناسی و گردشگری و کتاب های نفیس هنری فعال و در انتشار این دسته از کتاب ها، دارای جایگاه برتر است.

انتشارات پیام عدالت در حوزه نشر کتاب های نفیس شعر و ادبیات پارسی و همچنین کتاب های نفیس مذهبی دارای جایگاه برتر است و طی سه دهه فعالیت خود همواره با کیفیت ترین کتب نفیس را ارائه کرده است. در ادامه به معرفی کامل این انتشاراتی نام آشنا می پردازیم.

انتشارات پیام عدالت

473

انتشارات پیام عدالت به طور رسمی فعالیت خود را در سال 1372 آغاز نمود. از آن زمان تا کنون پیام عدالت به تولید و نشر کتب نفیس ادبی و مذهبی و دیگر موضوعات پرداخت. کتب نفیس پیام عدالت عمدتا از با کیفیت ترین کاغذ معطر در بازار تولید می شود. نتیجه فعالیت مستمر پیام عدالت تولید بیش از 900 عنوان کتاب در حوزه های مختف با شمارگان بیش از 6 میلیون نسخه می باشد.

یکی از ویژگی های شاخص پیام عدالت تولید انواع کتب نفیس قرآن و ادعیه با تنوع قطع بالا می باشد. همچنین این انتشاراتی برتر بیشترین حجم تولید را در حوزه کتاب های نفیس دارد. خلاقیت و نوآوری پیام عدالت در حوزه نشر، تولید کتاب نفیس همراه با قلم هوشمند بوده است که در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

پس از نزدیک به سه دهه فعالیت در این حوزه با توجه به پیشرفت های روزافزون تکنولوژی و افزایش خرید اینترنتی، انتشارات پیام عدالت با تاسیس سایت رسمی خود، اقدام به عرضه و فروش انواع کتاب های خود کرده است تا همراهان و خوانندگان عزیز پیام عدالت بتوانند با سهولت و امنیت به تهیه کتاب های مورد علاقه و مورد نیاز خود بپردازند. جهت مشاهده سایت پیام عدالت می توانید به نشانی https://payamedalat.com  مراجعه نمایید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها