کد خبر: 213159
تاریخ انتشار :

عزت‌اللهی: مدل فوتبال اتلتیکو را دوست دارم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، سعید عزت‌اللهی یکی از نام‌هایی است که بسیاری بر این باور هستند که یکی از بازیکنان آینده‌دار تیم ملی فوتبال ایران است. او تنها 17 سال داشت که به شهر مادرید، پایتخت اسپانیا رفت تا در آکادمی اتلتیکو مادرید مشغول به فعالیت شود. پس از برگزاری تورنمنت بین المللی در روسیه، عزت‌اللهی همانند سردار آزمون شناخته شد تا بتواند شانس حضور در تیم‌های اروپایی را به دست آورد. این تورنمنت در رده جوانان برگزار شد و در آن استعدادیاب‌های زیادی حضور یافته و بازیکنان با استعداد را شناسایی کنند.
عزت‌اللهی در این زمینه می‌گوید: «دو سال را در ملوان گذراندم. هفده سال داشتم و به عنوان پدیده لیگ انتخاب شدم. چند تیم به دنبال امضای قرارداد با من بودند. تیم‌هایی مانند استقلال تهران، روبین کازان روسیه، اسپورتینگ لیسبون پرتغال و باشگاه‌هایی در ترکیه. سرانجام اتلتیکو مادرید پیشنهادش را ارائه کرد. از مدل فوتبال آنها در اروپا خوشم می‌آمد. لیگ فوتبال اسپانیا را دوست داشتم. محمد احمدزاده که در آن زمان مربی من در ملوان بود، روی بازیکنان جوان زیادی سرمایه‌گذاری کرد. او شانس زیادی به بازیکنان جوان می‌دهد و استعداد زیادی در زمینه پرورش بازیکنان جوان دارد اما فوتبال امروز در ایران بیشتر نتیجه‌گرا است و آنطور که در اسپانیا روی جوانان سرمایه‌گذاری می‌شود، زیاد روی آکادمی‌های جوانان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. انتخاب اتلتیکو مادرید، درست‌ترین تصمیم من بود چون آنها روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند.»
سعید در ابتدای حضورش در اسپانیا کمی بدشانسی آورد و آسیب دید اما پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت، بازگشت خوبی داشت. او در دیدار این هفته اتلتیکو مادرید نمایش خوبی داشت و در پیروزی تیمش موفق به گلزنی هم شد. او چند بار در پُست‌ هافبک تهاجمی به بازی گرفته شد اما به خاطر تکنیکی که دارد به پُست هافبک تدافعی بازگردانده شد.
وی در این‌باره اظهار داشت: «برای تطبیق دادن خودم با فرهنگ و چیزهای جدید به زمان نیاز دارم. در ابتدا و درست زمانی که در حال انجام کارهای ابتدایی برای حضورم در اسپانیا بودیم، کمی ناراحت بودم اما اکنون اوضاع کمی بهتر است. اکنون احساس می‌کنم در تیم نقش مهمی به عهده دارم و گلزنی هم می‌کنم. من یک هافبک هستم. مربی تیم به خاطر تکنیکی که دارم فکر می‌کرد در نقش هافبک تهاجمی می‌توانم بهتر بازی کنم اما اکنون به پُست اصلی‌ام که هافبک دفاعی است بازگشته‌ام.»
سعید در ادامه گفت‌وگویش اعلام کرده بازیکنان با استعداد زیادی در ایران هستند اما بیشتر آنها پیشینه خوبی ندارند و نمی‌توانند خودشان را خوب نشان دهند. او اما به آینده خود خوشبین است و می‌خواهد به همراه تیم ملی فوتبال ایران به المپیک راه پیدا کند. هدایت تیم ملی فوتبال امید ایران را محمد خاکپور به دست دارد. او چندی پیش در گفت‌وگویی اعلام کرده بود فوتبال بازیکنان جوانی که خارج از ایران بازی می‌کنند، از جمله سعید را خودش پیگیری می‌کند.
قرارداد سعید عزت‌اللهی در تابستان آینده با جوانان اتلتیکو مادرید تمام می‌شود. او امیدوار است بتواند به تیم نخست این باشگاه راه پیدا کند. آینده او هنوز مشخص نیست اما مدیر برنامه‌های وی اعلام کرده اولویت سعید، ادامه حضور در اروپاست. بدون شک سعید باید باشگاهی بیابد تا بتواند در آن به پیشرفت‌اش ادامه دهد و زمان بیشتری برای حضور در میدان به او داده شود. او برای رسیدن به این هدف که خیلی سخت به دست می‌آید باید به تلاش زیادی بکند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها