کد خبر: 271433
تاریخ انتشار :

جام جهاني واليبال – ژاپن

برتری ایران مقابل میزبان/ شاگردان کواج از شکست، پیروزی ساختند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ملی پوشان والیبال ایران در ادامه مسابقات خود در جام جهانی ژاپن عصر امروز به مصاف میزبان مسابقات رفتند.

شاگردان کواچ که در بازی برابر آمریکا با وجود شکست، بازی بهتری نسبت به دیدارهای گذشته انجام دادند، برای شکست ژاپن که در تهران با غلبه بر تیم ب قهرمان آسیا شد، رفتند تا به شکست های پیاپی اخیر خاتمه دهند.

کواچ در این مسابقه از ترکیب معروف، موسوی، غلامی، میرزاجانپور، عبادی پور و شهرام محمودی استفاده کرد و مرندی نیز بازیکن آزاد بود. غفور به خاطر مصدومیت از ترکیب خارج شد و محمودی که تا حدی از مصدومیت رها شده دوباره در ترکیب قرار گرفت.

ژاپنی ها در ست اول و در حالی که از ایران عقب بودند، توانستند پیش بیفتند اما ایران در امتیاز 13 به میزبان رسید اما باز هم ژاپنی ها بودند که فاصله ایجاد کردند و وقت دوم استراحت فنی نیز 16-14 به سود این تیم فرا رسید. در نهایت هم ژاپن ست اول را 25-22 به سود خود خاتمه داد.

ژاپن ست دوم را بهتر آغاز کرد و همان ابتدا 4 امتیاز اختلاف ایجاد کرد اما سرویس های خوب محمد موسوی باعث شد ایران با برتری 8-6 به وقت اول استراحت فنی برود. میزبان اما در ادامه به ایران رسید هر چند که شاگردان کواچ دوباره اختلاف ایجاد کردند و وقت دوم استراحت فنی نیز با برتری 16-14 ایران همراه بود. در حالی که ایران 19-16 پیش بود اشتباهات پی در پی ملی پوشان و ضربات ضعیف غلامی باعث شد ژاپنی ها به ایران برسند اما خود غلامی با سرویس خوب باعث شد دوباره ایران پیش بیفتد. در حالی که ایران می رفت تا ست دوم را پیروز شود اما ادامه اشتباهات و دریافت های بد باعث شد میزبان پیش افتاده و در نهایت هم 25-23 پیروز شود تا ست دوم را هم از دست بدهیم.

کواچ برای ست سوم فرهاد قائمی و سامان فائزی را به جای غلامی و عبادی پور در ترکیب اولیه قرار داد. همین تغییر باعث شد ایران تیم برتر میدان باشد و وقت اول استراحت فنی با برتری 8-5 شاگردان کواچ همراه شود. حضور علیزاده جای مرندی نیز دیگر تغییر کواچ بود. ایران 10-5 پیش افتاد تا میزبان تایم اوت بگیرد و از این شرایط خارج شود. وقت دوم استراحت فنی نیز با برتری 16 بر 11 ایران همراه بود تا شاگردان کواچ به ادامه کار امیدوار شوند. در نهایت نیز این ست با برتری 25-18 به پایان رسید تا کار به ست چهارم کشیده شود.

شاگردان کواچ در ست چهارم نیز تیم برتر بازی بودند و 8-2 پیش افتادند تا خیال شان از برتری در این ست نیز تا حدی راحت شود. وقت دوم استراحت فنی نیز با برتری 16-10 ایران همراه بود. در حالی که ایران فاصله 7 امتیازی ایجاد کرده بود، ژاپنی ها توانستند کمی فاصله را کم کنند اما در نهایت این ست با برتری 25-21 ایران خاتمه یافت تا کار به ست تعیین کننده پنجم کشیده شود.

ست پنچم هر دو تیم پایاپای پیش رفتند اما این ایران بود که دروقت استراحت فنی 8-6 پیش بیفتد. در ادامه نیز ایران بهتر بازی کرد و در نهایت 15-12به برتری رسید تا میزبان مسابقات را 3-2 شکست دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها