کد خبر: 349540
تاریخ انتشار :

المپیک ۲۰۱۶ - ریو

مشعل المپیک برافروخته شد / اوباما، مرکل و پوتین غایبان اصلی مراسم افتتاحیه/ رژه کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه +عکس

مشعل المپیک برافروخته شد / اوباما، مرکل و پوتین غایبان اصلی مراسم افتتاحیه/ رژه کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه +عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2016 دقایقی پیش در ورزشگاه ماراکانا در ریو آغاز شد.
بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که با نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و یکم» و «المپیک ریو» شناخته می‌شود از ۵ تا ۲۱ اوت ۲۰۱۶ میلادی ؛ ۱۵ تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۵در شهر بندری ریو دو ژانیرو در کشور برزیل برگزار خواهد شد. در این بازی ها بیش از 10 هزار ورزشکار از 206 کشور جهان حضور دارند. در ادامه گزارش لحظه به لحظه از برگزاری این مراسم را می خوانید. - تیم تیراندازی ایران در ریو، ساعاتی قبل از آغاز مراسم افتتاحیه - ههم اکنون سرود ملی برزیل در محل برگزاری افتتاحیه در حال برگزاری است - - مراسم افتتاحیه المپیک با نشان دادن تاریخچه پیدایش این کشور اغاز شد. در این مراسم پیدایش زمین و آغاز زندگی و پیدایش قبایل در برزیل، حمله اروپایی ها به این سرزمین و ورود حیات در این کشور به دوره مدرن به تصویر کشیده شد.

- بیش از نیم میلیون گردشگر برای تماشای بازی های المپیک ریو به برزیل سفر کرده اند. - نزدیک به 30 رییس جمهور و مقامات بلندپایه از کشورهای مختلف دنیا در ورزشگاه ماراکانا حضور دارند تا بتوانند این مراسم را از نزدیک تماشا کنند. -جان کری وزیر خارجه آمریکا به نمایندگی از باراک اوباما در این مراسم حضور دارد. علاوه بر اوباما که یکی از غایبان سرشناس مراسم افتتاحیه است، رییس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین در کنار کشورهای چین و هند از جمله دیگر کشورهای مهمی است که در این رقابت‌ها حضور ندارند. همچنین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز یکی دیگر از غایبان سرشناس این مراسم است. او در جام جهانی 2014 حضور داشت. -بیش از ۸۵ هزار نیروی امنیتی از ۵۵ کشور مختلف دنیا وظیفه حفظ امنیت بازی‎ها را بر عهده دارند. - تمامی کاروان‌های اعزامی به این رقابت‌ها باید در مراسم رژه شرکت کنند. رژه ورزشکاران با پرچمداری یک ورزشکار از هر کاروان همراه خواهد بود.
گزارش همزمان افتتاحیه مسابقات المپیک 2016 ریو (+عکس/حواشی)
گزارش همزمان افتتاحیه مسابقات المپیک 2016 ریو (+عکس/حواشی)
گزارش همزمان افتتاحیه مسابقات المپیک 2016 ریو (+عکس/حواشی)
آتش بازی های بیرون و داخل استادیوم بی شک زیباترین تصاویر افتتاحیه است.
تصویر به تصویربا افتتاحیه مسابقات المپیک 2016 ریو (+عکس/حواشی)
- سرعت و موسیقی و رقص افتتاحیه به احترام زمین آرام می گیرد. افتتاحیه از سرعت می افتد به احترام زمین و افزایش دمایی که حیات آن را تهدید می کند.
- مراسم رژه ورزشکاران المپیک هم اکنون آغاز شد. رژه با حضور تیم یونان آغاز شد. - سلفی ورزشکار تیم کره جنوبی در کنار ورزشکاری از تیم کره شمالی در ریو - تیم ورزشکاران ایرانی حاضر در مراسم افتتاحیه ریو 2016 در این مراسم رژه رفتند. زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران بود. مهسا جاور،‌گلنوش سبقت الهی،‌تیم ملی والیبال،‌مجتبی عابدینی و علی پاکدامن جزو نفرات حاضر در کاروان ایران در زمان رژه بودند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها