کد خبر: 383847
تاریخ انتشار :

فرافکنی کی روش درباره لژیونرهای ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تورج عاطف - نامه نیوز، یکی از ادعاهائی که کارلوس کی روش در مورد حضور مثبت خود در ایران دارد حضور 11 لژیونر در تیم ملی حال حاضر فوتبال ایران است که او به نوعی آن را ماحصل کاررائی اش در ایران می داند.
در این تحلیل به این می پردازیم که سرمربی تیم ملی در لژیونر شدن این نفرات تا چه حد نقش داشته است:
1 و 2
سردار آزمون و سعید عزت الهی
به سوابق که مراجعه کنیم متوجه می شویم که سردار آزمون قبل از حضور در تیم ملی ایران لژیونر شده بود و حتی اگر بخاطر داشته باشیم درخشش او در تیمهای روسی باعث شد که به اردوی پیش از جام جهانی 2014 تیم ملی در اروپا بپیوندد که مصدوم شد و نتوانست در جام جهانی حضور پیدا کند. سعید عزت الهی هم در مسابقات جام جهانی جوانان دوره گذشته مورد توجه آتلتیکو مادرید قرار گرفت و بعد راهی لیگ روسیه شد و حضور او ربطی به زمان حضورش در تیم ملی نداشت.
3. .5.4
اشکان دژاگه، پژمان منتظری و پور علی گنجی
اشکان دژاکه سابقه حضور در تیمهای رده پایه آلمان را داشت و سالها است که در خارج از کشور بازی می کرد و در رده ملی به تیم ملی پیوست و پژمان منتظری هم چون سیل بازیکنان حاضر در لیگ ستارگان قطر به این کشور رفته است چون بازیکنانی نظیر سید جلال حسینی و عقیلی و جباری و نکونام و تیموریان و علی کریمی در سالهای گذشته و پور علی گنجی هم از لیگ چین به لیگ قطر رفته است حتی اگر پور علی گنجی را حاصل کار کی روش در قطر بدانیم باید بگوئیم لیگ قطر جایگاه مناسبی برای بازیکنان نیست که از آنها بعنوان لژیونر نام ببریم.
6.7
مسعود شجاعی و کریم انصاری فرد
مسعود شجاعی سالها است که در خارج از کشور و در لا لیگا 1 و 2 و قبل از آن در کشورهای حوزه خلیج فارس حضور دارد و نمی توان او را لژیونر زمان کی روش دانست و کریم انصاری فرد هم از تیم اوساسونا به لیگ یونان رفت.
8 .9
علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد
علیرضا جهانبخش از داماش گیلان به لیگ هلند رفته است و همگان می دانند که او سالها در هلند بازی می کند این اتفاق برای قوچان نژاد هم صدق می کند او هم در هلند و بلژیک زندگی می کرد و از آنجا حتی به لیگ یک انگلستان و تیم چارلتون رفت که موفق نبود و دو باره به هلند بازگشت.
10
میلاد محمدی
میلاد محمدی از تیم راه آهن به گروژنی رفت. او سابقه بزرگی در تیم ملی ایران ندارد و تازه بعد از بازی با چین به ترکیب تیم ملی رفت پس لژیونر شدن او هم ارتباطی به کی روش ندارد.
11
سایر لژیونرها
علیرضا حقیقی مدتها است که تیمی در اروپا ندارد و با این همه مدت زیادی در تیم ملی ما بدون داشتن تیمی حضور داشت و علی کریمی هم از تیم سپاهان و به واسطه علاقه کرانچار مربی اسبق سپاهان به دینامو زاگرب رفت و سوشا مکانی هم که در لیگ دوم نروژ توپ می زند از تیم پرسپولیس و دور از تیم ملی به خارج رفته است. همینطور سجاد شهباززاده که بدون ملی پوش بودن به لیگ ترکیه رفت.
کی روش می تواند از رده بندی ایران در فیفا بعنوان تیم اول آسیا سخن گوید، می تواند از بدون شکست بودن تیم ملی در سال گذشته صحبت کند اما بی شک نقش پررنگی در لژیونر شدن بازیکنان ایرانی ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها