کد خبر: 398722
تاریخ انتشار :

فوتبال آذربایجان نیازمند تفکر تازه

فوتبال آذربایجان نیازمند تفکر تازه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : تورج عاطف - نامه نیوز،

فوتبال آذربایجان در هفته ای که گذشت هم کامش تلخ شد. ماشین سازی به ورطه سقوط نزدیک تر شد و تراکتورسازی هم ناکام ماند تا سیل نزولی این تیم در نیم فصل دوم بار دیگر تئوری امیر قلعه نویی را اثبات کند که در نیم فصل اول امتیازهای خودش را جمع می کند و در نیم فصل دوم آن را از دست می دهد.

دلایل این اتفاق در سالهای پیش گفته شده که شاید عدم برنامه بدن سازی منسجم است که این مسئله در نیم فصل دوم کار دست تیمهای قلعه نویی می دهد اما امسال حکایت تیم او به نوع دیگری بود.
تراکتور سازی بر خلاف حریفش یعنی تیم استقلال هیچگاه نتوانست از شوک ممنوعیت نقل و انتقال زمستانی در بیاید و در نیم فصل دوم روز به روز ضعیف تر شد. مسئولانش بهانه های مختلفی را در عدم توفیق بیان کردند که شاید عجیب ترین آن انجام بازیها پیش از بازی های پرسپولیس بود اما در هفته های اخیر شاهد بودیم که تراکتور حتی با دانستن نتایج پرسپولیس هم موفق نبود.
تیم اول تبریز در سال جدید امکان قهرمانی بسیار کمی دارد شاید هنوز روی کاغذ شانسی برای تراکتور سازی وجود داشته باشد یعنی تیم پرسپولیس با نتایج بسیار بد بازیهایش را ببازد و استقلال هم دچار مشکل شود و یا اگر همه بازیهایش را ببرد در بازی برابر تراکتور سازی بازنده شود اما همه می دانیم این اتفاق ها با توجه به روند این روزهای تراکتور سازی حتی اگر رخ دهد باز هم این تیم نمی تواند موفق باشد.
به نظر می رسد که تراکتور سازی هم باید دست به اقدام دیگری بزند شاید همان اتفاقی که برای قطر رخ داد. ستارگان گران قیمت نتوانستند برای قطر کاری کنند و این تیم در رده آخر جدول گروه برای انتخابی جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفت و حالا می خواهند دست به بومی گرایی زده و نیروهای بومی را برای آینده تربیت کنند. تراکتور سازی از ناحیه نیروهای خارجی که در سالهای اخیر به تیمش آورده بود بسیار ضرر کرد و خارجی های این تیم در سال جدید هم کارایی خاصی نداشتند.
فوتبال آذربایجان نیازمند تفکر تازه
نگاهی به جاسم کرار عراقی بیاندازیم که همچنان حاشیه هایش بر توانمندی هایش می چربد و آخرین شاهکارش هم ایجاد درگیری و اخراج از بازی و البته دو جلسه محرومیت از بازی های آینده بود. اتفاقی تکراری که وی در فوتبال ایران رقم می زند و حالا دودش به چشم تراکتوری ها رفته که بازی های حساسی برای کسب حداقل نایب قهرمانی و سهمیه دارند.
ادینیوی برزیلی که در قطر ناکام بود و از اوج فاصله گرفته در سال جدید هیچگاه نتوانست کار بزرگی انجام دهد و وعده آقای گلی که داده بود به هیچ رفت. سرباز های تراکتور سازی هم به جائی نرسیدند مردانی چون عالیشاه و نور الهی که با روش های نه چندان مناسبی جذب این تیم شدند ناکام بودند.
تراکتور سازی در سال جدید با استخدام بازیکنان سرشناس ولی پا به سن گذاشته مثل بنگر و نوری و... نشان داد که به دنبال نامهائی بود که هیچگاه در تبریز موفق نبودند و این اتفاقی است که برای ماشین سازی و گسترش تبریز هم در نیم فصل اول رخ داد و توفیقی نیز برای شان به همراه نداشت.
فوتبال آذربایجان نیازمند تفکر تازه
تراکتور سازی روی سکوها هم بسیار ضربه دید رفتارهای غیر اصولی برخی غریبه ها با نام تراکتور سازی به این تیم ضربه زد. تئوری توطئه با دشمن خیالی بیشترین ضربه را به نماینده سرشناس تبریز زد و حالا شاید باید تراکتور سازی و یا بهتر بگوئیم فوتبال آذربایجان به خود بیاید و به دنبال نیروهای خودی و بومی برود نیروهائی که می توانند برای آذربایجان افتخار بیافرینند آن گونه که در گذشته می آفریدند.
آذری ها امید زیادی داشتند که در فصل جاری بالاخره ردای قهرمانی را بر تن تراکتور ببینند. به سهمیه گرفتن تیم خوب گسترش فولاد امید داشتند و البته آرزو می کردند که ماشین سازی در لیگ برتر بماند و سهمیه آذربایجان کم نشود اما اوضاع بر وفق مرادشان پیش نرفت و باید دید کجای کار می لنگیده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها