کد خبر: 411301
تاریخ انتشار :

سواستفاده ورزشی عربستان و متحدانش از تقابل با قطر/ AFC و فیفا در خدمت سعودی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قطع ارتباط عربستان سعودی و حامیانش با قطر ابعاد گسترده ای پیدا کرده و نفوذ سعودی ها در مراجع ورزشی نشان می دهد که قطر در موضع ضعف قرار دارد.

به گزارش نامه نیوز، از زمانی که روابط عربستان با قطر تیره شده، سعودی ها اعلام کرده اند که حاضر نیستند در این کشور مسابقات ورزشی را برگزار کنند و از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته اند مسابقات شان با نمایندگان قطر در کشور ثالث برگزار شود، دقیقا مشابه درخواستی که برای رویارویی با نمایندگان ایران داشتند و خواسته شان نیز مورد موافقت قرار گرفت.
اخیرا نیز اماراتی ها که قرار بود داورانی از قطر دیدار این تیم برابر تایلند در مقدماتی جام جهانی را قضاوت کنند از فیفا درخواست تغییر داور داشتند که با آن موافقت شد و کادر داوری تغییر کرد.
سعودی ها به این ماجرا بسنده نکرده و گرفتن میزبانی جام جهانی از قطر که قرار است در سال 2022 برگزار شود را نشانه رفته اند.
رسانه های عربستان که به عنوان حامی گروه های تروریستی شناخته می شود، با انتشار اخباری درباره ارتباط قطر و باشگاه های این کشور با تروریسم ابراز نگرانی کرده اند که در جریان مسابقات جام جهانی تروریست ها به خاطر حمایت قطری ها به راحتی بتوانند در ورزشگاه حاضر شوند و خودشان را منفجر کنند!
روزنامه الریاضیه عربستان در همین راستا گفتگویی با «امجد طه» رئیس منطقه‌ای مرکز انگلیسی مطالعات و پژوهش‌های خاورمیانه انجام داده که وی مدعی شده به دلیل حمایت مقامات قطر از تروریسم و پناه دادن آنها به تکفیری‌ها در خاک خود، میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ با خطر لغو مواجه است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها