کد خبر: 418705
تاریخ انتشار :

واکنش فدراسیون فوتبال به اظهارات استقلالی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روابط عمومی فدراسیون فوتبال به طرح برخی ابهامات پیرامون آرا کمیته انضباطی درباره بازیکنان دعوت شده از تیم استقلال تهران به اردوی تیم ملی امید واکنش نشان داد.
به گزارش نامه نیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،بر این اساس با توجه به طرح برخی اظهارات از سوی مبادی رسمی باشگاه استقلال درباره احکام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیرامون استنکاف بازیکنان تیم امید این باشگاه برای همراهی تیم ملی امید جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا،روابط عمومی فدراسیون فوتبال،مصاحبه رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به مورخ 10 تیر ماه سال جاری را که در سایت رسمی فدراسیون منعکس و در رسانه های معتبر بازنشر شد بار دیگر منتشر می کند.
نکته ای که ریاست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال،به صراحت و روشنی درباره ماده 83 آیین نامه مصوب روز 6 آبان 92 که در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تصویب شده و از ابتدای فصل 94_93 لیگ برتر به اجرا گذاشته شده و تا به امروز پابرجاست به آن اشاره داشته اند.
متن اظهارات رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مصاحبه روز 10 تیر به شرح ذیل است:
دکتر اسماعیل حسن زاده،رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره عدم شرکت برخی از بازیکنان در اردوی تیم ملی امید، گفت : برخی از باشگاه‌ها با تیم‌های ملی به ویژه تیم ملی امید، همکاری نداشتند.
در خصوص حضور بازیکنان در تیم ملی و در هررده ای، ماده 83 آیین نامه انضباطی پیش بینی کرده است که اشخاص حقوقی(باشگاهها) و افراد حقیقی(بازیکنان)، حق خودداری یا انصراف از تیم های ملی و یا ممانعت از شرکت افراد در برنامه های تیم ملی در هر رده ای از تیم های ملی را ندارند و مسلما اگر مقامات تیم ملی و فدراسیون فوتبال در خصوص این تخلف از باشگاهها یا بازیکن به کمیته انضباطی شکایت کند، کمیته انضباطی تنبیهاتی که در ماده 83 تعیین شده است به مرحله اجرا خواهد گذاشت.
رییس کمیته انضباطی در خصوص تنبیهاتی که در ماده 83 وجود دارد، گفت: به عنوان مثال اگر باشگاه اجازه حضور به بازیکن خود در تیم ملی را ندهد و سپس از وجود آن بازیکن در مسابقه‌ای استفاده کند، نتیجه آن دیدار سه بر صفر به سود حریفش اعلام می‌شود و حتی ادامه حضور بازیکن نیز به حالت تعلیق در می آید. اگر بازیکن خودش بدون دخالت باشگاه از رفتن به اردوی تیم ملی خودداری کند، تا 7 مسابقه و پرداخت 30 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم می شود.
حسن زاده در ادامه بیان کرد: بدون شک در صورت تکرار، مجازات بیشتری می‌توان در نظر گرفت. یعنی بازیکن و باشگاه نمی‌تواند بر خلاف برنامه های تیم ملی (برنامه هایی که با زمانبندی قانونی و مقررات فوتبال اعلام می شود) مخالفت کنند که البته در این زمینه تاکنون باشگاهها نهایت همکاری را با تیم ملی داشته اند و از مدیران باشگاه‌ها تقاضا داریم با توجه به حساسیت جایگاه تیم‌های ملی مخصوصا تیم ملی امید، نسبت به همکاری هر چه بیشتر اقدام کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها